• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Någon som vet hur emmaljungas ratt sätts fast på vagnen? Vi har en såndär belino med massa ljud och saker men den måste vi ta av varje gång vi ska fälla vagnen och den sitter så dåligt så jag blir knasig. Känns så plastig också och sonen vill gärna ha fötterna på bygeln och då är ju hela rattgrejen ivägen. 

Är denna som ängeln83 har på sin spider i första inlägget jag tänker på, har hittat en och jag funderar på att byta ut mot våran. Men funkar den på nitron också, antar att den funkar på softy i alla fall. www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html 

• t0va
    060810 skrev 2011-08-18 20:06:11 följande:
    Någon här som har en Scooter S?
    Jag har en sån i PP Pink och vill gärna höra era åsikter om vagnen. Är ni nöjda?

Jag älskar min! :) Sålde min nitro och köpte denna när den kom ut. 
    Jag var sugen på den men Theo vill sova på mage så då måste vi ha något med fullt liggläge så det blev att behålla nitron. 

Hur tycker du den funkar jämfört med nitron?

En av mina vänner har den och är nöjd förutom att suffletten bråkar och färgen på chassit skavdes av fort.  
  • t0va
    060810 skrev 2011-08-18 21:34:06 följande:
    det är samma som 2.0 och har NÄSTAN helt liggläge, men inte riktigt, men det är inte mycket som skiljer tycker jag, men fullt liggläge har den inte nej, men bara en liiiten upphöjning.
    Det är väl ungefär som i nitrons när man har ett hack upp från liggläge om jag inte minns helt fel. Testade nämligen med att låta sonen sova i nitron när den var i det läget men han gillade det inte alls, måste vara så plant som det bara går. Sen vill jag kunna ha honom vänd emot mig ett tag till, han klättrar överallt nu och ska stå i vagnen så då är det skönt att ha lite koll. Blir mer bus när ha inte ser oss. 

Det är skittrist att färgen skavs av så fort, har du testat att reklamera? Skönt att Jonalie sitter så bra i den, är ju inte lätt när man är så smal, min klump är jättestor och har nästan svårt att vända sig om i nitron nu.  
  • t0va
    Ben10 skrev 2011-08-22 15:32:01 följande:
    Om jag köper en city cross från 08 funkar adapter + bilstol oavsett vilket år dom är ifrån?
    Vagn har jag hittat i rätt prisklas men just adapter o stol e lite svårare att hitta på blocket så det får vi kanske köpa nytt därför funderar jag nu på om det passar.

Tacksam för svar 
    Ja det ska funka, vi har använt emmaljungas egna babyskydd och adapter från 07 på vagnen som är en 10:a. 
  • t0va

Annars finns ju paypal också det blir ju en liten säkerhet. Jag har använt mig av det när jag handlat från folk jag inte känt mig säker på och det varit större summor. Är det småsummor så är det inte hela världen. 

• t0va
    JwJw skrev 2011-08-31 10:20:58 följande:
    flera som tvättat sina klädslar i tvättmaskinen på handtvätt men vad har ni använt som rengöring, tvättmedel eller mildtvållösning?
    jag körde med tvättmedel,  tror vi har skona. Till suffletten tog jag grumme såpa som är för ull och den luktar massor, äckligt också tycker jag så den fick bli till enbart suffletten. 
  • t0va
    Eddam skrev 2011-08-31 15:42:14 följande:
    Tänk bara på att ta flytande tvättmedel, annars kan det fastna lite medel i tyget.

Jag tvättade i 30 grader, vanligt program. Blev kanonbra! Har gjort det flera gånger och det håller sig lika fint varje gång! Använde något flytande tvättmedel, tror det kan ha varit Grumme..

Passar på och fråga er ang tvätt oxå.. Impregnerar ni sufletten efter tvätt? Och med vad?      
    det gjorde inte jag, fast jag kletade inte in hela suffletten med tvättmedel utan det var fläckigt på insidan och sen lite på kanten som jag tog tvättmedel. Resten sköjde jag bara av med vatten. 
  • t0va
    hjärterum skrev 2011-09-01 13:58:15 följande:
    Ja!Det var dessa, de är ju så snygga!Menar du att det fastnar mellan ekrarna då?
    nej det fastnar stenar på däcken. Smågrus borrar sig in i däcken så man får dubbdäck tillslut. Vi har också dem och första månaderna så plockade jag stenar efter nästan varje promenad, nu när de är 1år så är det inte lika ofta det händer. Jag har inte testat luftdäck så skillnaden på det vet jag inte. 
  • t0va
    Pulmona skrev 2011-09-01 14:46:05 följande:

Hörde att decken blivit sämre. Helt ärligt så tycker jag allt med emmaljunga blivit sämre! Jag har nu haft 5 st bebisar under 10 års tid och det går bara utför tycker jag. Tror dom livnärar sig mycket på namnet?

Min nya city cross, sufletten rasar ner trots en tur till deras verkstad. , Däcken rasslar. Tyget tappade färg och fransar sig. Bromsen går inte i på ena sidan. Den är NY, betalade över 5000 på babyland....

Jag har haft 9 st emmaljungavagnar och känner att kvaliten försämras.

ang. suffletten så be att få det nya fästet. Min rasade också stup i ett och jag tröttnade på att åka och få den åtdragen men gjorde ett nytt besök nyligen och fick veta att de har ett annat fäste med en fjäder i som håller bättre. Än visar den inga tecken på att rasa ner som med det fästet som satt på. 
  • t0va
    JwJw skrev 2011-09-01 18:55:37 följande:
    HJÄLP!! ska tvätta klädseln nu men hur gör man med suffletten ? kan man ta ur metalbågen eller ska den in i maskin den me?
    nej ska du köra det i maskin måste du ta bort bågen, annars får det bli handtvätt om det inte går att få bort. Jag körde den i duschen och hade en handduk och gnuggade med. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5