• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • susye
    Maia skrev 2010-04-14 10:31:19 följande:
    Hur är det med er alla? Hur går det för dig Susye? Sambon har nu jobbat sen i måndags hela dagar och jag tycker det är bra. Att få ut honom ur hemmet lite. På måndag fm när jag var på väg hem med sonnen efter med.hämtning så stötte jag på sambon vid ett av hans jobb. Han var arbetsklädd och jag blev så stolt och tyckte han såg så sexig ut. ;-D Älskar män i arbetskläder, grrr.. :D För min del så går det upp och ner. Sonen har börjat få raseri-utbrott. *kul* Imorgon ska jag ju på mötet med gemet som aktivitetstället heter. Är mest nervös för att vara där i god tid. Inte för tidigt och inte för sent, vet inte hur lång tid det tar att cykla dit. Men men i-landsproblem. Nu ska jag ta tag i dammsugaren och dansa runt med den lite grann. ;)
    ikväll är det så hemskt. varje kväll o natt är ett helvete. var inne i hans lägenhet för första gången sen det hände idag o för mig kändes det rätt okej konstigt nog men jag såg hur jobbigt det var för hans syskon
    jobbigt med din sons utbrott men det är ju tyvärr perioder man får gå igenom med de små liven
  • Maia
    susye skrev 2010-04-14 21:47:42 följande:
    ikväll är det så hemskt. varje kväll o natt är ett helvete. var inne i hans lägenhet för första gången sen det hände idag o för mig kändes det rätt okej konstigt nog men jag såg hur jobbigt det var för hans syskon jobbigt med din sons utbrott men det är ju tyvärr perioder man får gå igenom med de små liven
    Gråter när jag läser. Stackars er. *kramar*
    Jo, att sonen börjar visa nya sätt är bara att hantera, en del i utvecklingen.
  • Cherrybaby

Hej förlåt för att jag inte varit aktiv på ett tag, och jag har skummläst lite av vad ni har skrivit men har inte speciellt mycket datortid på mig, ska vara duktigare på att svara på er men kan inte just nu, inte ikväll. Kanske nästa permision, om jag får någon sådan?
    Det är kaos i hjärnan och kvällen häromdagen slutade med en injektion bakom höften av haldol och stesolid. Vet inte vad jag ska tycka om livet längre, det känns så jävla över. Även om jag flyttar till behandlingshemmet kommer jag ändå få leva på socialen, kanske resten av mitt liv? Jag vet inte.
    Bo i en egen lägenhet med personal i samma byggnad, bara för att jag inte kan bättre, jag kan helt enkelt inte bättre.

Jag vill så mycket mer än vad jag kan ge mig själv, jag hade önskat att någon drog mig upp ur den här skiten som jag själv satt mig i, men kan man begära något sådant?

Idag skulle jag åkt och tittat på behandlingshemmet men alla flygplan är inställda så jag tar mig ingen vart. Trodde det var ett aprilskämt, just idag ska ett jävla vulkanutbrott i ISLAND förstöra min resa.

Jag vet inte vad jag känner längre, vilka känslor som är rätt och känna och vilka som är fel. Vad jag vill ha och inte vill ha. Om jag vill bli frisk eller om jag vill fortsätta vara sjuk?
    Jag har varit så sjuk så länge jag kan missa, så det friska är väldigt okänt för mig. Det enda jag vet är att det inte kan fortsätta såhär..

• Maia

cherrybaby, tråkigt att du har så jobbigt. Att ta såna beslut måste vara svårt. *kramar*

• Maia

Förlåt alla ni som mår dåligt men, jäklar vilket lyckorus jag har! Är så djävulskt shoppingsugen. Har skickat in ansökan om att få ett kreditkort på HM. Säkert dumt. Har sprungit i mataffär för att göra en lyxig frukost till sambon och sen sprungit runt på stan för att köpa presenter till honom. Han fyller år idag. Har inga pengar kvar så kunde inte shoppa loss som jag vill.

Ska till ssk på psyk sen för att hämta mediciner. Hoppas jag kan gå ner till 1 ggn/vecka igen.
    Kramar på er alla och hoppas ni mår lite bättre snart. En extra tanke till dig Susye, kram.
  • Maia

Var hos ssk igår och vi pratade bla om barn. Hon tyckte att det inte var så bra att jag skaffar ett barn till som läget ser ut nu. Jag ff ostabil, sambon timanställd/arbetslös och trivs inte alls där han är, ostabil ekonomi osv osv. Vetatt hon har rätt men suget är så stort ibland, andra dagar vill jag inte alls utan vill bara ägna all min tid åt simon. Upp o ner, fram och tillbaka, ut o in. Varför måste det pendla så? :(

Häromdan så glömde jag morgon dosen och fick känna på lite (omedvetet) hur jag är utan med. Det var inte roligt för ag hade väldigt dåligt tålamod med sonen som faktiskt den dagen var på ett bra och lugnt humör. Ändå var jag på honom om allt, han fick inte röra nånting.. Stackaren. Annars har jag väldigt långt tålamod med honom. Hur gnällig och arg han än är.
    Ssk tyckte det kanske var "bra" för mig att glömma en dos och känna att medicinen faktiskt har en funktion för mig. Håller väl med henne.
    Nu ska jag njuta lite extra veckan som kommer av att vara hemma. Måndag om en vecka börjar jag på Gemet. Vill inte (!) men vet att jag måste.
    Kram på er alla.
  • Maia

Jäkla skitdag idag! Varit på uruselt humör och inte velat nåt mer än att gråta och gömma mig. Där får man för en ynka hyperdag.

• Maia

Herregud vilket shoppingsug jag har. Tittar på HMs sida varje dag och gör allt jag kan för att inte börja beställa. Försöker hålla mig ifrån alla klädsidor men det är så svårt.

Hoppas ni har det bra.
  • susye
    Maia skrev 2010-04-18 08:50:31 följande:
    Herregud vilket shoppingsug jag har. Tittar på HMs sida varje dag och gör allt jag kan för att inte börja beställa. Försöker hålla mig ifrån alla klädsidor men det är så svårt. Hoppas ni har det bra.
    hoppas du lyckas hålla dig ifrån det
  • Umbrageous
    Maia skrev 2010-04-18 08:50:31 följande:
    Herregud vilket shoppingsug jag har. Tittar på HMs sida varje dag och gör allt jag kan för att inte börja beställa. Försöker hålla mig ifrån alla klädsidor men det är så svårt. Hoppas ni har det bra.
    GÖR DET INTE! Du kommer må SKIT efteråt!

Hur går det??

Om ni vill koma in på min sida så säg till förresten.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2