Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Jag vet inte egentligen vad jag ska säga. Men sorg som denna är ingenting du kan medicinera bort, inte ens den starkaste benzon kan fylla alla tomrum i hjärtat. Utan det är en sorg du kommer ha med dig varje dag i resten av ditt liv, men du kommer kunna lära dig leva med känslan, sorgen, saknaden. Du kommer kunna se tillbaka på dom fina sakerna och allting fint han gav dig i livet men du kommer ändå gråta vissa kvällar, nu och även om tio år, tjugo år, och resten av ditt liv.
Nu skulle min lillebror Adam börja förskolan, och det gör ont i hjärtat varje jul jag måste stå på hans grav istället för att se honom öppna presenter. Men jag är även stolt över allt jag gav honom även om jag ibland kännt mig otrillräcklig. Även om jag alltid undrar om det fanns något mer jag borde gjort men aldrig gjorde. Det är nog frågor man kommer ställa sig själv livet ut, men man duger, man var det finaste och bästa i sina syskon och även i sina barns ögon och mer än det finaste kan man inte vara.
Det är viktigt att veta att man tillräcklig precis som man var, även om man ibland önskar att man hade varit så mycket mer så tror jag att både du och jag var det finaste för dom vi älskade så hårt.
Får jag fråga hur gammal din son var? Och vad som hände? Du behöver självklart inte svara.
Hej på er. Hoppas ni har det ok. En extra kram till dig Susye.
När jag såg denna tråd kände jag en lättnadens suck. Va skönt att inte vara ensam gravid med bipolär sjukdom. Jag äter inga mediciner nu när jag är gravid men har ätit antidepressiva under över fem års tid och känner att jag börjar må dåligt igen. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Vill inte äta mediciner när jag är gravid. Men är ju rädd att gå ner mig för mycket också.
Maia o Trollie: tack. är sjukt tungt ikväll. varit på begravningsbyrån idag. 1/3 av mitt hjärta är borta. måste försöka leva för mina andra 2/3. älskar dig min änglason o mina 2 barn på jorden