• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • ClaraV

Jag är i vecka 6+6. Jo, min läkare föreslog att jag skulle äta sertralin igen. Jag tror att det var den medicinen, och den ska ju inte ha någon större påverkan. Men vill ju verkligen klara det utan mediciner också.

• Maia
    ClaraV skrev 2010-04-09 21:41:51 följande:
    Jag är i vecka 6+6. Jo, min läkare föreslog att jag skulle äta sertralin igen. Jag tror att det var den medicinen, och den ska ju inte ha någon större påverkan. Men vill ju verkligen klara det utan mediciner också.
    Förstår det. Å andra sidan, mår inte du bra så mår inte bebis bra. Har du lätt för att bli orolig, få ångest, stressa upp dig, så påverkar det även barnet på ett negativt sätt.
    Vill absolut inte försöka övertala dig att ta medicin, det är ett val som bara du kan göra. Detta var vad min läkare sa till mig och jag mådde väldigt dåligt då, grav var inte planerad. Jag var även sjukskriven hela grav pga mina stress tendenser.
  • ClaraV

Okej, jag ska prata med min läkare. Kanske är lika bra som sagt.

• susye
    Maia skrev 2010-04-09 21:29:09 följande:
    Åh, Susye! Gråter med dig. Ta hand om dig och din familj. Kramar!
    tack söta gulliga du
  • MariaKsk88

Ville bara titta in.. har nattpermis ikväll :) Susye jag hoppas du mår ok, jag har tänkt jättemycket på dig :( Jag vet inte hur jag skulle orka leva om min son dog. Du vet ju hur mycket vi får kämpa med honom, han är mitt allt. Vi har i alla fall fått tid för bedömning (tror jag) på neuropsykiatriska den 26 april!

Jag är så trött på att vara inlagd :( Har ju vant mig lite men ändå.. skadade mig själv på avdelningen också men fick gå på permis i alla fall. Jag har en massa biverkningar av medicinerna de har satt in, och hallucinerade t o m av en av dem (de tog bort den).. Usch alltså... min son mår bra utan mig i alla fall, det 'är tur, fast vi träffas varje dag. Nu får jag ju gå ut själv. Men vi har det verkligen inte bra, min sambo mår dåligt av allt och är jättestressad, han ska få samtalskontakt men inte förrän den 20e april.

Livet är rätt så orättvist tycker jag... eller hur?

• susye

mariaKsk88: det är den sonen jag berättat om som kämpat hela livet som gått bort

• MariaKsk88

Ja jag vet.. :( Hur gammal blev han? Runt min ålder, eller hur?

• susye
    MariaKsk88 skrev 2010-04-10 21:04:23 följande:
    Ja jag vet.. :( Hur gammal blev han? Runt min ålder, eller hur?
     20 år, skulle fyllt 21 i höst
  • MariaKsk88

Jag vet verkligen inte vad jag ska säga :( Jag tänker jättemycket på dig.. ska tända ett ljus för honom imorgon. Hoppas han har det bättre där han är nu.

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2