Doldis skrev 2010-04-21 06:31:58 följande:
Tack! Ska göra det! Mina antidepp har jag ätit i 6,5 år nu och gör ju bara manin värre stundtals. Min psykolog är inne på det just nu, nu när vi har fattat vad jag lider av, att jag ska få stämningsstabiliserande. Har läkartid på psyk den 17 maj. Han sa att jag kan ju alltid söka akut men jag hoppas jag slipper det. Hur var det när det hamnade i början på en psykos? kan du förklara det...? Skulle vilja veta ifall det har hänt mig...
Det var en väldigt obehaglig känsla! Jag skakade i hela kroppen och det kändes som om jag skulle explodera liksom... Det kröp i hela kroppen och jag kunde inte stå still. Jag ringde gråtande till min psykolog och sa att jag inte visste vad jag skulle ta mig till (det var innan jag hade en psykiatriker).
Jag kände att jag skulle kunna ta mig till med vad som helst! Farliga saker... Som kunde skada både mig och andra. Hade liksom inga spärrar kvar.
Innan jag hamnade i det tillståndet så hade ju andra saker skett. Jag blev "kall" mot folk i min omgivning och kände det som om jag inte hade känslor för min man längre, han var bara jobbig... Känns fruktansvärt så här efteråt att tänka på det, för han betyder allt för mig!! Jag brydde mig inte om mig själv heller egentligen... Jag råkade ut för något riktigt obehagligt (vill inte skriva om det här) och efteråt fick jag så fruktansvärd ångest att jag nästan tappade livslusten...
Du kommer att få den hjälp du behöver så du inte hamnar som jag!
Lycka till!