• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Miffi

Klaraah - Jag har två underbara pojkar och är nu gravid igen, jag ska ta reda på könet när det blir ul 2/7 och är det en flicka är det ett under. För jag tror inte att jag kan få flickor känns som min kropp säger att nejdu det blir det inget av med...
    Fast det är klart att mirakel händer ju.
    Längtar så att få reda på vad det blir......

• ÄlsklingsAdam
    Klaraah skrev 2010-06-10 18:29:16 följande:
    Jag har som sagt två killar och ska på rul på onsdag. Känner mig himla nervös. Har hela tiden trott att det är mest för att jag haft tre ma (dock tidigare i graviditeten). Men nu börjar jag inse att jag är faktiskt himla nervös inför vad det ska bli för kön. Skulle ju vara så fantastiskt med en flicka.

Undrar ni som har killar och som nu hoppas på tjej. När hade ni sex? Vi hade sex 2,5 dagar innan äl vilket väl är ok, dock bara en gång. Sägs ju att man ska ha färska spermier för tjej. Åt inga tranbärstabletter för jag blev så sur i magen så jag fick magkatarr den gången jag prövade. Hade ju inte varit helt fel att ha haft sex 5 dagar innan, men antar att det inte garanterar något.

Det som gör mig lite ledsen är när jag läser om tjejer som har av båda könen. När de sedan är gravida så vill de absolut ha en tjej och kör alla metoder som finns. Är det så mycket mysigare, roligare med en tjej? Det måste de ju tycka eftersom de prövat båda.
    Det finns teorier som säger att flickspermierna klarar sig bättre o längre i pungen oxå,alltså att man ska ha sex sällan inför äl!
    En god vän till mej hade sex 1 ggn på ÄLdagen pga att de va sjuka och ut ploppade en flicka!
    Vi hade sex varannan dag inför äl,det blev 1 dag innan och en dag efter....Tyvärr kan jag inte meddela resultat på mina tvilingar än då hon inte riktigt såg på rul,men om ca 2v har jag ett tul och hoppas då få veta! 

Jag har 1 pojke innan och känner som miffi,att jag nog bara kommer få pojkar! Blir det 2 pojkar nu så vet jag ärligt inte om vi kommer försöka igen,det känns som det räcker med 3 barn just nu iaf! Skrattande 

• Lilla Fjun

Här blev det en lillebror trots tjejbak. Konstigt nog är jag inte särskilt besviken. Trodde jag skulle bli det men konstaterar nu mest att "ok - lillebror" . Framförallt är det roligt att nu veta vad det blir så man kan släppa alla spekulationer.

• Valkyrian1
    Lilla Fjun skrev 2010-06-11 19:41:28 följande:
    Här blev det en lillebror trots tjejbak. Konstigt nog är jag inte särskilt besviken. Trodde jag skulle bli det men konstaterar nu mest att "ok - lillebror" . Framförallt är det roligt att nu veta vad det blir så man kan släppa alla spekulationer.
    GRATTIS till en frisk pojkeSkrattande //
    Tjejligan -96, -98, -99, -02, -08 och en prins -10
  • PåvägMotSyskon
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-06-11 09:31:29 följande:
    Det finns teorier som säger att flickspermierna klarar sig bättre o längre i pungen oxå,alltså att man ska ha sex sällan inför äl!
    En god vän till mej hade sex 1 ggn på ÄLdagen pga att de va sjuka och ut ploppade en flicka!
    Vi hade sex varannan dag inför äl,det blev 1 dag innan och en dag efter....Tyvärr kan jag inte meddela resultat på mina tvilingar än då hon inte riktigt såg på rul,men om ca 2v har jag ett tul och hoppas då få veta! 

Jag har 1 pojke innan och känner som miffi,att jag nog bara kommer få pojkar! Blir det 2 pojkar nu så vet jag ärligt inte om vi kommer försöka igen,det känns som det räcker med 3 barn just nu iaf! Skrattande 

Med 1.a sonen vet ja inte hur vi körde på, vi sexa lite hur som då inför att händer de händer det.

med son 2 sexa vi varannan dag till dag 14, sen var 3,.e
    (de e ju ofta som man inte ska ha?!)

graviditeten nu(3) så sexa vi bara lör 10,e tis 13.e ons 14.e (3 ggr) totalt.

å stegringen (troligen sista va 14.e) så KANSKE äl va 15.e?

FINNS de möjlighet till tjej då? =) (ja tog bisolvon nångång, men vet inte om de va innan vi myste kring den äl..
    ÅÅÅ va ja vill ha RUL  nuuuuuu.

MCH Grattis till Lillebror. =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Klaraah

Grattis MCH!!!! Förstår att du kan känna lättnad också! Man går och är rädd för att bli besviken och orolig för hur man ska ta det. Skönt att det är över. Hoppas du kan koppla av och njuta av graviditeten nu. Jag återkommer efter rul på onsdag. Tredje kille? = )

• Klaraah

Påvägmotsyskon - det finns alltid möjlighet till tjej. Kollar lite på en amerikansk sajt och där skrivs om olika metoder, som att köra max 3 dagar innan - medan andra skriver om att det handlar mer om ph. Sur - blir tjej. Så man kanske borde kört tranbärstabletter...

• Klaraah

MCH - hade du en eller flera killar innan?

• PåvägMotSyskon
    Klaraah skrev 2010-06-10 18:29:16 följande:
    Jag har som sagt två killar och ska på rul på onsdag. Känner mig himla nervös. Har hela tiden trott att det är mest för att jag haft tre ma (dock tidigare i graviditeten). Men nu börjar jag inse att jag är faktiskt himla nervös inför vad det ska bli för kön. Skulle ju vara så fantastiskt med en flicka.

Undrar ni som har killar och som nu hoppas på tjej. När hade ni sex? Vi hade sex 2,5 dagar innan äl vilket väl är ok, dock bara en gång. Sägs ju att man ska ha färska spermier för tjej. Åt inga tranbärstabletter för jag blev så sur i magen så jag fick magkatarr den gången jag prövade. Hade ju inte varit helt fel att ha haft sex 5 dagar innan, men antar att det inte garanterar något.

Det som gör mig lite ledsen är när jag läser om tjejer som har av båda könen. När de sedan är gravida så vill de absolut ha en tjej och kör alla metoder som finns. Är det så mycket mysigare, roligare med en tjej? Det måste de ju tycka eftersom de prövat båda.
    LYCKA TILL PÅ ONS, o HOPPAS de blir en flicka åt er =)

Ja, visst skulle de va fantastiskt om man fick uppleva flick-biten. VI har ju 2 fantastiska pojkar du & jag, men visst vore de härligt o få testa på en tjej, hur HON ser ut me blandning av oss 2 =) m,.m

Ja du, angående sex så skrev ja i n annan tråd detta.

me 1.a sonen sexa vi hur som utan koll.

me 2.an varannan dag to m dag 14 sen var 3.e så vet inte riktigt när exakt äl va, bara ana genom sekret, men de säger inte exakt när.
    (iaf så har man haft mycket sex den månaden iom det som gynnar killar?)

graviditet 3(nu)
      så sexa vi LÖR 10,.e TIS 13.e ONS 14.e (Stegring 14.e, antagligen 13.e med)  Troligen äl 15.e?? SÅ, de va rätt nära äl antar jag, men det va iaf bara sex
    TOTALT 3 Gånger!!  (som gynnar tjejer??) TROR ja tog bisolvon nån av de gånger vi sexa, minns ej.

Rul kallelse hoppas jag på i juni, för ja e ju i v 18 början av augusti...
  • PåvägMotSyskon

men vilket pucko ja är. ja skriver att ja skrivit detta i en annan tråd. JAHA, tråden ovanför mitt inlägg eller vad :S

ja skyller att ja nyss kommit upp efter att ha målat me roller på en betongvägg, = drygt & minne som en guldfisk. Jaja där kan ni läsa iaf =)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke