Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2010-11-12 09:32:36 följande:
    Sitter här och försöker planera vår göteborgsresa fast vi knappt vet vilken dag det blir Hur dags på dagen brukar äggplocket vara? På Rmc i Linköping som vi gått förut skulle man ju vara på plats väldigt tidigt. Funderar på om vi kan åka ner samma dag som äp eller om vi måste ha hotell natten före.

När får man vet ifall det blir tvådagarsodling eller femdagarsodling?

Ursäkta alla mina frågor...

Hoppas ni alla får en bra dag.
    jag hade tid kvart i åtta, men sen gick det bra mycket fortare än på RMC, tror jag kom ut från ÄP kl 8.20. Vi bodde på hotell innan ÄP. Så kunde mannen fixa sitt sperma prov på hotellrummet istället, tror det är rätt skönt för dem och slippa göra det på kliniken Vi bpdde på Panorama precis mitt emot CA
    jag fick tid för ET för 5 dagars men sen ringde de dagen efter och ändrade eftersom vi inte hade tillräckligt många befruktade och då skulle jag få tillbaka en 3 dagars istället
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-12 10:44:52 följande:
    Kan tillägga att det är RD 5 med vår blastis, motsvarnade typ RD8 med tvådagars. Så jag är galen som testar så tidigt och funderar på att lägga in mig själv på nästa psykmottagning...
    Grattis och man får vara galen under ruvartiden
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-11-12 10:16:43 följande:
    cotton: åh, vad härligt! Hoppas verkligen räkan stannar kvar! Håller tummarna! Viskar ett litet grattis!

majsanna: jag kan inte säga nåt om tid för ÄP, men jag har också funderat på det där. Därför letade jag lite hotell i närheten av CA häromdagen och hittade det här: www.hotelnice.se/. Verkar hyfsat bra och absolut bra priser. Även frukost ingår i priset. Och så ligger det bara en liten bit från CA, med promenadavstånd. Blir det så att vi övernattar innan ÄP, så blir det definitivt där.
    Det verkade ju som ett bra boende och billigt oxå
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-12 13:14:02 följande:
    Nu har jag testat igen. Köpte ett clearblue plus test på lunchen och höll mig från klockan sju till kl ett. Fick ett plus!!! Ett svagt sådant men ändock ett plus. Så till dess motsatsen bevisas tänker jag faktiskt betrakta mig själv som GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis vad roligt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-12 23:37:47 följande:
    JAVET skäms på mig. Men nu känner jag mig ganska övertygad. Tar nog ett digitalt på BIM (tisdag) och så på TD som är på söndag! Då är jag i vecka 4+5... sen TD tycker jag. Men skit samma, jag har plussat for Guds skull
    ha ha Tar du måååånga tester.... är ju kul när det blir Plus på dem Sen skönt att se att det blir starkare oxå
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-11-13 15:17:07 följande:
    Cotton: Japp, testade imorse. Stort prydligt minus igen. Så det är väl kört denna gången också. Det lär väl inte hända så mkt mer före onsd. Skit,skit, skit,skit.blä,blä,blä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Testa på du! Pluss kan man inte se för många av!
    kramar om! Dumma minus
    ♥♥♥
  • Vädur 78

CA ska ju ringa på testdagen(imorgon) men vilken tid brukar de ringa??? Fm eller em?

♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-14 14:29:33 följande:
    34an, jag är så ledsen för det! Fy, vi hade ju bara tänkt ha plus i denna tråd från och med nu! Tycker inte denna tråd har följt CAs vanlig framgångsprocent. Men det måste ju innebära att rent statistiskt sett, borde denna tråd bli nedlusad av plus i vinter. Jag kan inte tänka mig något annat.

Vädur, mig ringde de strax före lunch. (en måndag i början av juni och då har de ofta fullt upp med tanke på den stundande sommarledigheten) Jag vill inte riva uppo något och jag har all respekt för att du känner din kropp, men du har ine tagit ett test till? Man KAN blöda i tidig graviditet och jag hade blödningar lite då och då med Cornelius.

Tog ett i onsdags RD9 och det var negativt så kommer inte ta fler
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-11-15 10:51:26 följande:
    Har idag varit hos läkaren på ultraljud. Hon hittade åtta äggblåsor av varierad storlek. Troligen ska jag höja puregondosen ikväll till 250 EI (har haft 200 i fem dagar nu).  Vid förra behandlingen i augusti hade jag på samma dag 10 äggblåsor så lite sämre resultat den här gången, tyvärr.

Nytt ultraljud på onsdag.
    behöver inte vara sämre bara för man har färre blåsor, är säkert bättre kvalité istället Härligt att du är igång!! är det korta metoden du kör nu??? Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78

CA ringde 9.01 när jag var ute på promenad och flåsade Jag bad om en teletid till Göran och jag fick vänta lite på den för han var lite bortrest....ingen fara tänkte jag och så fick jag tid nästa måndag.......Förvånad Det kallar jag bra service....... på RMC i Linköping fick man vänta över 2 månader om man ville ha teletid med läkaren......

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19