Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-11-06 20:35:55 följande:
    Å vad jag hoppas på ett fett plus för oss alla i tråden! 34an, jag tror absolut på att du kan ha känt av bebben!!! Jag kände ganska tydligt när Cornelius borrade in sig sist.

Vädur, jag tror du ska lyssna på oss andra positiva duracellkaniner här... var glad, du ruvar på världens bästa blastocystbebis och FET ger vääääldigt bra chanser till bebis! Jag har läst på ordentligt och enligt många är FET bättre än ET till och med då de blastisar och tvådagars som klarar upptiningen är starka och levndadsdugliga bebisar.

Jag hoppas också få slippa onödiga huvudbryderier i och med att jag kommer att få slippa proggisarna. Men man är verkligen inte immun mot att noja ändå... det är lätt att komma med kloka ord och råd innan, men nu känner jag mig darrig och och nervös och förväntansfull inför morgondagen och jag vill bara spola förbi nästa två veckor alltså...

Tittar på "så mycket bättre" och dricker champagne med maken ikväll. Jag hoppas att det är sista alkoholen för mig på väääldigt länge.

Tjejer, jag är SÅ glad att ha er och snacka med och stötta och stöttas av.

Kramar!
    Det är inte så lätt att vara glad när man känner att det inte går vägen... känner min kropp ganska väl vi det här laget.....
    Grattis till ruvning och hoppas du får ett fint plus
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-11-07 18:56:15 följande:
    vädur..ush va det e skit
    funderade på hur man egentligen ska göra..man får ett färdigt o befruktat ägg o det kan jag ju inte ens ta hand om..vet inte när jag va såhär negativ sist..
    Det känns ju på nåt sätt somom man va gravid o det försvann..kanske konstigt tänkt, men så känner jag.

O flera i min närvaro som tycker att jag som har ett sånt starkt psyke...så då känns det nästan förbjudet at bli lessen..o tänk på att du e såååå ung, det kunde ju vart värre! USH

ursäkta mitt trista inlägg
    Känner mig oxå väldigt ledsen och just nu känns det som jag inte vill göra fler behandlingar Kanske ska vara glad och lycklig för den skatt man redan har! Men tar väl en teletid med läkarna och se vad de har tänkt för fortsättning
    Kram till dig med
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-11-08 14:20:51 följande:
    fick ett samtal från CA idag, paff jag blev att man inte fick köra på direkt :-0
    det trodde jag faktiskt. O sen att man kanske inte ens hann få göra det detta året.. 
    jag brukar ju ha en cykel på 28-30 dagar nu för tiden, så hon sa att sista dagen va 5 dec, o dit e det 30 dagar, så jag hoppas att mensen behagar att infinna sig i tid så vi hinner köra.

Sen har jag en sån gräslig mensvärk, så här hade jag det vid mf..ush, men det kunde man tydligen ha!!
    Gäller det att få mensen senast den 5 dec för att hinna med korta metoden?? Då är det ju väldigt bra, känns som när man gick i Linköping så satte de stopp redan i oktober.....
    Hoppas du hinner med! Jag tror de flesta kliniker vill att man ska vila kroppen innan man kör igen, tråkigt men kanske det bästa för kroppen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-11 08:50:10 följande:
    Godmorgon!

En orsak till att man inte vill skriva ner symtom är ju att man inte vill känna efter för mycket, alternativt hoppas för mycket. Men nu orkar jag inte med detta så jag kommer att köpa en fin speciell anteckningsbok idag och skriva ner hur jag mår mm. Det blir dock en tunn berättelse, då jag känner mest ingenting. Stickningarna i magen kände jag tydligt igår kväll men idag är de borta. Eftersom jag kör helt ostimulerat, letar jag nog lite extra efter symtom då jag inte kan härleda något till sprutor och stimulering... allt jag eventuellt känner är liksom "jag". Men nä, ingenting... och jag försöker vara så positivt mot mig själv som jag varit mot er andra här, men det är så svårt att vara klok i det egna livet.

Jag ska ta mitt första test på söndag och jag både längtar som gruvar mig inför det. Det blir RD 7 och då fick jag plus med Cornelius så det borde vara likadant här. Men man vet ju inte...

Är även osäker hur vi ska göra om vi inte lyckas. Köra nytt FET direkt på den sista blastisen vi har kvar, eller köra ny omgång med sprutor i januari?

Vet ni ifall det räknas som ett försök om blastisen inte klarar upptining?
    Klarar det inte upptining räknas det inte
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-11 10:26:31 följande:
    Tack för svar Vädur78! Då kör vi nog igång direkt OM detta inte skulle ta sig. Man pendlar ju mellan hopp och förtvivlan. Att hänga här hjälper knappast, men ändå har jag svårt att hålla mig härifrån.

Hur mår du Vädur? Har ni kontaktat CA och bestämt när ni kör nästa försök?
    De ska ju ringa på måndag när jag har TD. Så ska be om en telefon tid till Göran då!!! Ringde till akupunktören som vi gick hos det försöket som lyckades förra året, nu skulle hon till Kina en sväng så ska börja där den 27/12 så om vi gör behandling så blir det start i slutet av jan. Ska kolla upp lite med att plocka ägg i naturlig cykel istället, kanske att man skulle kunna ta pergotime för att få fram några fler, men får se vad Göran säger.
    Annars mår jag väl sådär Men min lille solstråle får mig oftast på andra tankar och jag får vara glad och tacksam över honom och hoppas hoppas att det löser sig med syskon längre fram.

Skönt med en till i frysen Önskar jag oxå hade ett stort förråd i frysen
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-11 10:54:05 följande:
    Vädur, förstår att du är ledsen, men jag är glad över att du har styrka att blicka framåt. Och start i januari igen är inte långt bort. Med stressiga julen emellan går tiden förhoppingsvis fort. (lätt för mig att säga)

Vi hade "bara" två i frysen så det är en stackare kvar. Jag hade velat ha kvar en för ett eventuellt syskon så att vi inte måste gå igenom hela (dyra) proceduren om vi vill ha ett syskon en vacker dag... men egentligen vill jag ju mest få lyckan att uppleva ett levande barn och tålamoden är inte stort nu så vi kör nog ett FET till om vi misslyckas denna gång. Eventueltl vid nästa ruvning, kommer jag att gå under jorden tror jag, eller åka bort veckan efter. Dessa dagar har varit tortyr.
    Ja du jag vet precis hur det var förra veckan....hemskt Men som tur är vet man ju ganska snabbt resultatet med en blastocyst.
    Att vänta till januari känns bra, ska försöka gå ner några grav kg så länge
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-11 13:19:01 följande:
    Amorosa, jag vet faktiskt inte om du kan skjuta på mens/ÄL men du kan ju alltid fråga. En månad känns ju väldigt lång tid för oss som håller på med IVF. Vi har ju redan väntat så länge så ytterligare väntan känns tung.

Vilken dag öppnar CA efter julledigheten?
    Gissar på den 7 jan(fred)
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-11-11 16:59:07 följande:
    Hann du någonsin testa eller fick du din mens "för snabbt"? Jag är på RD 4 och har BIM på tisdag. Tänkte testa på söndag/måndag men funderar ju på om jag kanske kan fusk-testa redan. (hade idiotförklarat någon annan som ställt denna fråga i en annan tråd för bara några dagar sedan...)
    Började testa på RD 3, fick mina spottings som jag brukar ha på kvällen RD 5 och då började jag väl förstå att det var kört....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fylgja skrev 2010-11-11 17:42:50 följande:
    Jag tror jag frågat dig förut, men har glömt svaret.. förlåt... Vart gick du på akupunktur, var det i din hemstad eller här i Gbg-trakten? Jag hade tänkt testa det den här gången men har inte fått tummen ur. Har tittat på diverse hemsidor men tycker det är så svårt att avgöra vem som är bra och inte! Flera uppger att man ska börja behandling tre månader innan, och det är ju lite sent påtänkt för mig då. Men det kanske handlar om när man gör fulla IVF och vill att akupunkturen ska hjälpa till med äggkvalitet och annat?

Sedan blev jag så osäker efter att ha pratat med Torbjörn. Han hänvisade till två studier, där den ena visat god effekt av akupunktur medan den andra visat på något försämrade resultat på FET när man gjort behandling efter återförandet. Vad ska man tro...
    I Växjö hos Judy chow, jätteduktig Sist började vi i Juni och började sen med korta metoden 24 aug. Hon ville ju även att mannen skulle få några behandlingar fast inte lika många som mig.
    Vi fick ju bättre kvalité men kanske var korta metoden som gjorde det, de vet jag inte. Pratade oxå med Torbjörn om akupunktur men han trodde nog inte det påverkade äggkvalitén. Sen pratade jag med en BM på CA men hon verkade tro mer på det!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Kryddan: Glömde skriva igår att min akupunktör vill inte ge behandlling efter ET

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19