Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Cotton: Det kommer gå bra på torsdag!!! och ännu bättre på söndag då

Tack för alla grattis och tummar
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Fy vad jag hatar att ruva Det är så jobbigt!!! Ena stunden är man positiv nästa negativ och så rullar det på......

Jag har ju lite gynstolsskräck men gud vad bra det gick igår. Torbjörn är ju verkligen suuuper kändes ju inte det minsta obehagligt igår Men kanske känns mer när man har gjort hormonstimulering och ÄP innan nu är det ju första gången jag gjorde ett FET. Är ju grymt skönt att slippa det kletiga kladdet från vaggisarna oxå.......

Räknade lite innan och misslyckas detta så kan vi nog inte starta med behandling förrän i slutet av januari.......
    Skulle mensen starta nästa vecka får man väl inte starta då eftersom man ska kolla med gravtest veckan efter och sen mensen efter det så tror jag inte att det funkar eftersom julen är då och sen kommer jag få mens runt nyår och då har de väl inte öppet........

♥♥♥
  • Vädur 78

beställde hem billiga gravtest igår ...... så börjar nog testa framåt helgen tror jag.......hmmmDrömmer

♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-11-02 08:54:57 följande:

jag kund einte hålla mig längre..tog ett test o det va ju negativt såklart..ush va jag ångrar mig nu..allting känns ju så förstört. VARFÖR skulle jag va så dum o kolla..
    Fan oxå
    Kramar om! Vilken RD är du på då???
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-11-02 09:02:16 följande:
    Härligt att det går bra
    Får man inte börja direkt efteråt? Om det visar negativ o mensen kommer? Måste man vänta en hel cykel? Eller beror det på vilken sorts behandling man gör?
    jag har ju testdag den 15/11 om 2 veckor men om detta misslyckas så kommer ju min mens runt måndag nu nästa vecka...... och jag bara antar att man inte får starta då????

men blir ju skillnad du som gjort en Ivf behandling nu, så du borde ju kunna göra nu igen... om det skulle behövas
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-11-02 09:12:10 följande:
    Lilla fröet: åhhh, vad tråkigt! Men än så länge finns det väl åtminstone lite hopp? Visst kan det hinna ändra sig tills fredag? Håller tummarna för det!

Själv har jag alltså bim idag (efter mycket räkneförvirring fram och tillbaka ). Känner av rejäl mensvärk faktiskt! Varför blir jag inte förvånad! Men hur vanligt är det egentligen att mensen kommer på bim om försöket misslyckades? Läser ofta att mensen inte kommer förrän man slutar med progesteronet och så var det för mig när vår första ivf misslyckades. Jaja, bara att fortsätta vånads antingen tills mesen kommer eller tills på torsdag.

Och vad trött jag blir på mig själv! Jag hade verkligen inte tänkt hålla på så här....känna efter så förbannat mycket och hänge mig åt självömkan och negativa tankar...hade ju tänkt vara cooool den här gången....jojo *himlar med ögonen*
    Tror inte riktigt det stämmer med BIM när man gjort en IVF behandling. Jag har alltid fått mens innan TD vid negativt så på mig har vaggisarna inte skjutit upp mensen utan den har börjat med spottings runt RD 10-11 och sen riklig mens runt RD13
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-11-02 09:03:10 följande:
    Tack... rd 11, men alla symptomen e ju borta
    De flesta av mina symptom försvann innan TD när jag plussade och sen kom de tillbaka runt v 5
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-11-02 13:49:50 följande:
    Jaha, så har jag börjat blöda Fy faaaaaaaaaan för det här! När inte den finaste av alla blastisar ville fästa hur ska man då klara av att bli gravid? Usch!
    Kramar om!!!
    Pauline skrev 2010-11-02 14:13:02 följande:
    Jag beklagar verkligen Mom70! Pestigt, svårt och tärande är vad det är.

Jag är inte särskilt aktiv här, men läser er tråd allt som oftast. Nu har jag precis tagit bort mig från listan över gravida; plussade på vårt första IVF och första ET den 15/10, men har nu ett pågående missfall (i början av v. 7). Gråter Det är precis samma förlopp som mitt första missfall (efter en spontangraviditet) i januari i år, förutom att det då skedde i v. 8.

Tyvärr fick vi inga ägg till frysen (fick ut endast tre ägg, ett befruktades inte alls, ett gjorde det men dåligt och så fick vi ett "med toppbetyg" som sattes in). Så nu är man tillbaka på ruta noll igen. Och som barnlös nybliven 40-åring är det inte så gott om tid precis... Suck alltså.
    Stor kram till dig oxå!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-11-02 18:19:22 följande:
    Mom70, Lilla fröet, Pimma: Stora kramar till er!!!!!!!!!

Fru Naftra: Graviditeten är tuffare när man redan har barn. Ingen vila när man känner för det direkt. Komatröttheten hade jag också, ögonen bara vill stänga sig hela tiden. Kram på dig, det känns alltid bättre om man får gnälla lite. Sov så mycket som du kan, lägg alla duktig-flicka tankar åt sidan.

Imorgon är det dags för vårt FET. Hoppas bara att den klarar att bli tinad. Håll tummarna och be en bön är ni snälla. Kram på er alla!
    Håller tummarna hårt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Längtans Stina skrev 2010-11-02 20:41:36 följande:
    Smiter in och läser om det välbekanta slitet, drömmarna, hoppet, tankarna, de grusade förhoppningarna och önskar er alla lycka till oavsett i vilken fas ni nu befinner er.

Själv har jag bockat av ett huvudbry till och med glans klarat av NUPP/KUB idag med en riskfaktor för DS mm. på 1/20 000. Ett himla skönt besked. Nu önskar jag mig bara lung och ro fram tom. 10 maj som är BF.

Tummar hålls för att listan på födda Calanderskamirakel bara fortsätter att öka! 
    grattis till lyckat resultat på KUB
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19