Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-10-21 17:26:45 följande:
    Jag vet att jag sa att jag inte skulle hänga här så mycket längre men kunde inte hålla mig utan måste bara få berätta att FET gick bra. Första upptiningsförsöket lyckades. Jag fick Susanne (tror jag hon hette) som läkare och hon var jätteduktig verkligen. Jag blev lite förvånad först när hon kom och presenterade sig för jag trodde det bara fanns 3 läkare på CA. Men tydligen fanns det 1 till   Någon annan som träffat henne?

Kryddan, jättebra att du ska gå och prata med någon.

Släggan, stort grattis!!    Skönt att ÄP är avklarad.
    Grattis till ruvning Hon brukar hoppa in när de har mycket att göra
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-21 18:45:09 följande:
    Tack tjejer.
    Jo jag blev bara så förvånad. Känns som man är där var och varannan dag och så träffar man inte henne förrän NU   En dag i veckan jobbade hon där tydligen. Hoppas jag får se mer av henne (om jag måste komma tillbaka), hon var sjukt trevlig.

Jag blödde lite grann när jag gick på toa förut....lite rosa bara. Det kan väl inte vara annat än att instrumentet repat lite?
    det måste vara efter ingreppet, man är väl lite känsligare med efter man fått barn
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-22 11:29:36 följande:
    Kryddan 71, vad skönt att du fick ett bra möte. Jag förstår att det inte blev mycket sagt under halvtimmen och att det kändes tungt i själen efteråt, men den halvtimmen med kuratorn kanske gör mycket för ditt efterarbete. Starkt av dig att gå!

Jag fick min mens i söndags kväll och på tisdag i nästa vecka (om fyra dagar bara, jeeej ) ska jag på VUL och ser allt bra ut är det bara att testa testa testa för ÄL och sedan blir det FET fem dagar efter omslag på testet. Så det känns nära nu. Det enda jag hoppas på är ju att min kropp vill samarbeta och att jag får ÄL denna månad. Om allt går som tänkt, och om vi får vårt plus, blir det BF den 25 juli. Det är tre dagar efter Carls födelsedag, och han hoppas ju att junior ska vilja titta fram då. Så vi drömmer på här borta.
    Många julibebisar ska det bli i tråden
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-22 15:49:29 följande:
    oj...inte 22 ägg utan 2..haha, det hade ju vart nåt! Dom lovade dessutom att om det inte blev nåt nu så skulle vi få nån ersättning!!
    Grattis till ruvning och skönt att ni får ersättning om det inte blir något! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-22 16:39:52 följande:
    ja, vi skulle få det eftersom det va pennan o d som det va fel på..men måste ändå säga att dom e så sköna där!

Tänkte på en sak, att om det skulle ta sig på första gången, har man då dom andra 2 försöken till godo som syskonförsök? Om man avslutar det inom 18 månader från första start?
    Nej tyvärr
    Vi lyckades på första försöket men man får vara tacksam för det istället
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Glittran skrev 2010-10-23 16:12:08 följande:
    Lycka till alla kämpare i tråden! Jag skriver inte ofta men jag läser.

Nu har jag uppdaterat listtråden med ännu en IVF-bebis: fick en dotter 21/10 (gjorde två syskonförsök, FET, det sista med blastocyst). Syskonförsöket gick ju smidigt för mig, för första barnet gjorde jag tre färskförsök (+ förberedelse inför ett FET som inte blev av) så ge inte upp! För väldigt många funkar det ju till slut.

Hoppas på många fler bebisar i tråden!
    Grattis {#emotions_dlg.flower}
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-23 14:57:26 följande:
    Och vad tycker du om henne? Är hon duktig? Jag känner mesig och måste nog att erkänna att jag vill ha någon jag känner på mitt FET, typ Göran eller Torbjörn.

mom70, jag håller tummar och tår för att det går bra  imorgon och att du kommer att få ruva på en perfekt blasis!

Grattis alla ruvare i tråden! Gud så spännande det är nu!
    Jag håller med dig helt Har helst Göran, men Torbjörn går oxå bra Hoppas vi har turen när vi ska göra FET!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-23 22:02:34 följande:
    jag har bara en liten fråga..har ju jobbat idag, hela dan, men jag har haft en del "ont" när jag ansträngt mig, det har nästan skurit i magen...e det pga ÄP? Dom sa att man kunde jobba på som vanligt..o hru menar dom egentligen med som vanligt?
    Det enda är väl att man inte ska hoppa och skutta och lyfta för mycket! Mig sa de till att inte jobba men det var nog pga att jag hade så många äggblåsor så det fanns risk för att bli överstimulerad.
    Har du mycket ont?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Vad händer om våran blasto inte håller toppkvalité när vi har tinat upp den? Får man tillbaka den ändå eller blir det inget FET?? Hade man haft flera i frysen kanske de tagit upp en ny men nu när man bara har 1...hur gör de då????

♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19