Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-10-17 13:26:48 följande:
    De ringde precis!
    Eftersom jag fick omslag på kvällen (fast med testlagrets sticka) så trodde hon att det eventuellt skulle bli återföring på torsdag eftermiddag. Men Torbjörn får ta ställning till det. Jag ska in i morgon kl 8 för kontroll. Skönt att det börjar hända grejer nu
    Kanon! Är det bara Torbjörn som jobbar där Tycker alla är hos honom, vi fick oxå tid till honom
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-10-17 13:44:00 följande:
    Jag trodde verkligen det värsta, ren fysiskt, var över igår... Men icke....
    Har ännu mer ont idag och blöder massor....
    VET iaf med säkerhet att bebisen är ute nu....

Kram på er alla och lycka till!
    Lider med dig Kramar om!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-17 21:20:01 följande:

släggan: vi har tid 08.30 på tisdag så vi åker imorgonkväll och sover på hotell för att slippa åka alla långa mil på tisdagsmorgonen. Jag känner mig lite öm i nedre delen av magen måste jag säga men inte så farligt ändå. Tog min ovitrellspruta nu 20.30 så nu ska jag inte ta några mer mediciner....känns lite konstigt....man har ju blivit van att vara slav under larmet på mobilen liksom Lycka till imorgon! Håller tummarna så hårt jag kan! KRAM

Vad blev det för hotell?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-17 22:49:36 följande:
    jag fick med mig ett papper idag där det stod att man inte skulle ha smycken o dylikt, använd inte parfym, ta bort nagellack, hon sa inget om spray..man fick ju ha deo o så, så det kan väl inte va så kvistigt..eller?
    Tror det är helt ok med spray. Anledningen till att man inte ska vara sminkad är att de ska kunna se våra ansiktsfärger om nånting händer och man börjar må dåligt.
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-18 06:20:06 följande:
    Herre gud jag kanske kommer ruva i helgen. Känns så overkligt att man snart är tillbaka i den svängen igen.

Borde man dra ner på kaffedrickandet när man ruvar? Jag dricker en del faktiskt...typ 4 muggar per dag.
    Vet ju att koffein sänker fertiliteten men vet inte om det påverkar chansen att ett embryo fäster.
    Jag har redan minskat ner det Kommer sluta helt sen under ruvningen
    Men 3 koppar om dagen är väl ändå ok tror jag

Ja tänk snart är du ruvare vad härligt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-18 06:42:38 följande:
    Oj vad duktig du är!
    Jag borde kanske skärpa mig....
    Men kaffe är ju SÅÅÅÅ gott och en av de få sakerna jag unnar mig

Näru, dags att kasta i sig mat och duscha. Måste ju åka till CA snart för extra-VUL.
    Lycka till på vul nu, Hoppas allt ser bra ut
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-18 08:45:08 följande:
    Det gick görbra!   Återföring inbokad på torsdag eftermiddag!
    Härligt! Vilken dag hade du utslag?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Shibby 78 skrev 2010-10-18 09:04:42 följande:
    Hejsan!

Detta känns som en tråd för mig så jag smyger in här lite försiktigt. Vi står precis i början av vår IVF-karriär och har inte dragit igång den riktigt ännu. Har varit i kontakt med Carlanderska och fått en tid där den 17/11 för att få träffa en läkare.

Jag och min sambo lider av sekundär barnlöshet då vi har en son född 2005.
    Han blev till efter två års försök och en fertilitetsutredning på Sahlgrenska.

Efter det fick jag ett utomkvedeshavandeskap på den vänstra äggledaren som brast. Fick opereras akut. (2007)
    Nu den 29/9 testade vi positivt på första försöket efter uttaget av hormonspiralen. Lyckan var total tills läkaren återigen konstaterade ett utomkveds på den högra äggledaren den 13/10. Opererades den 14/10. Är nu alltså utan äggledare och kan inte få barn på naturlig väg. Som tur är har jag bägge mina äggstockar som fungerar finfint, så läkaren sa att det var bra odds för oss med IVF.

Ska bli en spännande resa och jag kommer nog ha en massa frågor längs vägen.

Kramar till er tjejer!
    Välkommen hit Vi har ju redan träffats lite ju i en annan tråd Lycka till den 17/11
    KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-18 09:19:05 följande:
    Otroligt najs  
    I fredags kväll och lördag fick jag utslag. Men eftersom jag fick utslag så sent så räknade de lördagen som den dagen jag ägglossade.
    Oki Om man får utslag dag 13 på kvällen så går de på dag 14 då eller??
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Cotton: Du är så himla stark DU stöttar och peppar alla efter allt du har gått igenom! DU är härlig Håller tummarna så för att du snart blir gravid igen och att allt går bra! KRAM på dig
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19