Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-10-25 20:22:14 följande:
    Vi lyckades nog rätt bra med menopur på vårt försök. Fick ut 7 ägg, 5 var mogna och 4 av de 5 befruktades (ICSI).
    De sägs ju att kvaliteten skall be bättre, men färre ägg med menopur.
    Jag får ju ut mängder med ägg men dålig befruktning och innan vi kom till CA och gjorde korta metoden så har ju kvalitén varit sämre
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-10-25 20:25:21 följande:
    Hur många ägg fick du ut på CA. Hur många befruktades?
    22 ägg, 19 mogna sen var det 7 befruktade, 4 st var kvar dag 3, fick en tillbaka och de andra odlades vidare och fick 1 blasto till frysen.

Innan dess har det varit 2 av 12, 4 av 14 , 7 av 22 (detta med långa metoden och då har allt varit av dålig kvalité)
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-10-25 20:35:13 följande:
    Det går...
    Eller vad ska man säga.
    Har varit med om väldigt mycke skit i mitt liv och hoppades väl bara för mycket denna gången, det var väl därför mfet tog så hårt på mig. Hoppades väl att NÅN gång skulle turen vända... Men inte...
    Tar en dag i taget och hoppas på det bästa.
    Blöder fortfarande men mer sparsamt nu.

Kram
    Kramar om dig och hoppas det vänder snart!!! KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Släggan skrev 2010-10-25 20:48:00 följande:
    Värur78 - skönt att det snart drar igång....alla vill vi ju framåt var vi än är med vårat kämpande.

Sedan ET har jag varit hur trött som helst. Det var MYCKET spänningar som släppte när vi tillslut kunde slappna av efter veckor av undran och förhoppning. Försöker nu tänka positivt som du mom70med  att embryot borrar ner sig.....gött!!!!

Tjingeling på er!
    Klart embryot borrar ner sig När jag ruvade förra hösten så tyckte jag att jag kände när det fäste..... men vet inte om man kan känna sånt men man läser ju om det ibland
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-25 21:16:47 följande:
    jösses va ni skriver händer mycket här under några timmar..
    har inte ens tänkt tanken att testa direkt innan, men nu tänker jag på det HELA tiden

Har ju haft rätt ont i brösten, men tycker att det har avtagit lite grann?? Känner mig inte direkt svullen, men e det rv 3 eller 4, räknar man den dagen man satte in som dag 1?

Skrippo, tänker på dig, har vart där några gånger själv..

Fru Naftra, så spännande..fredag va din td..så kul, det kommer bli ett jättestort o starkt +

Släggan, hur mår du?

O alla andra, hoppas jag att det går såå bra
    ET dagen är ruvardag 0
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-25 21:32:00 följande:
    attans..misstänkte nästan det..
    Ja så jobbigt är det
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-26 07:48:20 följande:
    Vädur, WOOOHOOOOO...grattis!!!! Fasen vad gött

Sydney, håller med om att det är skönt att ha alla kontroller och ingrepp bakom sig.

Lilla fröet, du är du på RD 4 idag då. Gud vad spännande att du känner av det redan. Får hoppas att det är tidig graviditetssymptom du känner

Släggan, vilken RD är du på nu?  Måste ha stenkloll på alla ruvare för NU GÄLLER DET ta mig tusan  

Kryddan, då är det inte bara jag som ältar in i oändligheten på nattkröken. Skönt att du får hjälp med att sova. Konstigt att det ska vara så svårt nu när det är så mörkt och kallt ute + att det är sååå skönt när man väl sover. Vad är det man som förväntas klura ut på natten som man inte kan ta på dagen liksom? Dumma hjärna!

RD 5 här själv. Testade negativt i morse. Ganska väntat. Hoppas på omslag i morgon eller torsdag
    Mina spottings borde dyka upp vilken sekund som helst om mensen hade tänkt komma. Känns som en riktig rysare.
    Vad spännande
    Det är normalt med utslag idag va?? Torbjörn trodde ju mer på onsdag, torsdag verkade det som....
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Så nu har jag pratat med CA, var samma BM idag som var så sur sist men idag var hon jättetrevlig
    Måndag kl 14.30 är det dags och det är till Torbjörn...... är det bara han som jobbar på CA nuförtiden??
    Fast så skönt med samma läkare som följer en genom behandlingen och jag tyckte han var kanonbra

♥♥♥
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-26 08:34:27 följande:
    Vädur, jo men äggblåsan var väl 15 mm va?
    Växer den 2 mm per dag så borde den vara ca 17 idag och då är det ju helt normalt att få utslag
    Vad skönt att det är klart med tid. Och vilken tur du har som får Torbjörn igen. Jag får olika typ hela tiden känns det som

Sydney, nej det har du helt rätt i. Jag fick ju också spottings förra gången trots att jag plussade. Gammal vana som tänker så.

Det blev ett himla liv på maken igår när jag sa att jag redan har tjuvtestat och vill fortsätta med det. Han tycker jag ska gå i ovisshet ända tills den officiella testdagen om 1,5 vecka (4/11). Det går ju bara inte!! Lätt för honom att säga att jag ska vänta när det inte är han som ligger sömnlös på nätterna
    Ja jag har verkligen haft tur som får samma... Hade ju Göran 7 av 8 besök då förra sommaren/hösten och T en gång då  och nu verkar det blir Torbjörn som följer mig
    Ja den var 15 igår så det är ju ok då
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19