Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Ni är ju bara för söta allihopa! {#emotions_dlg.flower} Jag vet ju att ni har rätt, men det är så svårt att vara positiv... Jag vägrar räkna ruvningsdagar , men jag har TD på söndag 6 feb.

Loppan: hoppas verkligen vi slipper, men om vi ska upp på fler ÄP så ska jag kolla upp Arens. Vi tog billigast möjligt och bodde på Hotel Formule 1 i Västra Frölunda, men fy fasen vad dåligt vi sov båda två. Så det vill jag nog inte fler gånger.

• amorosa

FruNaftra: det är väl jättebra! Man måste tänka på sig själv i första hand i såna lägen.

Sötisa: härligt att ni får komma igång nu. Även om det blir lite behandling för cystan först. Skönt att ni fick köpa 3-pack. Vi frågade Torbjörn om just AHA, och som vi förstod det så kan man inte göra det på blastocyster? Utan bara på korttidsodlade embryon? Eller missuppfattade vi?

Hade en dröm inatt där jag tog ett grav test. Det blir en glad gubbe i displayen och hela testet lyste grönt! Blev överlycklig, och stirrade på testet i evigheter. Sen mitt framför mina ögon, så blev det istället en sur gubbe och testet blev rött istället. Vilken enorm besvikelse!

• amorosa

Vädur: grattis till sprutstart! Härligt att vara igång!

Love is everything: välkommen hit! Tråkigt med ert X. Hoppas det ska gå bättre nu!

Jag behöver er hjälp! Jag ska vara fadder till svägerskans lilla dotter, och har lovat läsa en dikt. Man jag kan inte bestämma vilken jag ska läsa. Ni kan väl kika in på min blogg, och läsa alternativen och lämna er röst! Tack på förhand!

• amorosa

Lito, Vädur: tack! Känns helt overkligt och otroligt! Fattar inte... Är det verkligen sant??

Loppan: grattis till ruvarstatus! Härligt att den såg perfekt ut! Det är allt som räknas! Hoppas hoppas! Vi kan ju vara mammalediga samtidigt!

Längtar mycket: wow, Hong Kong?? Hur hamnade ni där? Kul att ni sätter igång igen nu.

• amorosa

Tack tjejer!

sydney: jag hade lite spottings på RD 6 faktiskt. Blev direkt lite depp. Hade lite spottings nu lörd och sönd också, och blev depp. Men det gick ju jättebra ändå! Så det finns absolut hopp! Nidblödning kanske?

majsanna: ja, visst är det härligt!

kryddan: ingen fara! Det var Lito som läste det i min blogg, som jag uppdaterade igår morse. Hann inte uppdatera här igår...

Klart det är fler som ska plussa här nu! Bara ös på med plus, ni som ruvar!

• amorosa
    Love is everything skrev 2011-02-07 10:24:23 följande:
    Är det vanligt med spottings under tiden man ruvar? En del säger ju att det tom är normalt med en liten mens... Känns ju inte som om det vore nåt bra direkt! Sen undrar jag hur ni förbereder kroppen innan/under tiden ni försöker. Tar ni några vitaminer, kosttillskott eller annat??? Funderar på det här med Folsyra, mittvalkvinna, femibion m.m. Är det nåt annat man ska tänka på? Vad har ni haft som startdos vid IVF? Nån annan med PCO som haft runt 150iE, hur har det gått för er?

Många frågor.... Hoppas ni orkar med! Först hängde man i Pergotråden i 1½ år, sen i Puregontråden 1½ år och nu IVF-tråden.... Hur länge ska man stanna här?? Jag har alltid varit bland dom första i trådarna och varit själv kvar, för att sen gå vidare utan nåt resultat. Det har varit en jobbig resa....

Kram till er alla!

Du ska absolut käka folsyra. Jag fick Folacin på recept av min förra klinik, och de har jag fortsatt med. Annars duger nog vilken folsyra tablett som helst. Fråga på apoteket. Jag har även käkat Apiforce den här behandlingen. Men om det har haft någon effekt vet jag ju inte. Vet ju inte om vårt lilla liv hade fastnat ändå... I övrigt har jag inte gjort nåt särskilt, utan bara försökt leva som vanligt. T o m druckit lite alkohol under ruvningen. Åsikterna om det går isär, men fostret tar inte näring av dig så tidigt, så det är inga problem. Jag drack ett glas rödvin i lördags och plussade ju igår! Träningen har jag dock lagt på hyllan under ruvningen. Får se om jag kan börja jogga lite nätt igen nu när jag vet att kotten har fäst.

Förstår din frustration över att vara sista kvar i trådarna, har varit med om det också några gånger. Men den här tråden är otroligt aktiv, och det kommer nya tjejer hela tiden. Så det är nog ingen risk här!

Är det förresten någon som vet om det finns en tråd för gravida på CA?

• amorosa
    cotton skrev 2011-02-07 11:30:34 följande:
    Amorosa, Gud, vad har jag missat... har du plussat!? GRATTIS! Det är ju helt fantastiskt ju!

När har du BF?

Har inte sett någon gravidtråd för CA tjejer. Dock finns en tråd för oss som blivit gravida genom IVF och som ska ha barn i sommar eller höst.
    Yes box! Det blev ett supersnyggt plus igår! Nu har jag precis pratat med CA och bokat in ultraljud 3 mars. Längtar! Tror BF blir 13 okt om jag räknat rätt. Vill du länka till den tråden? Vågar kanske inte hoppa in där redan, men i sinom tid...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19