Love is everything skrev 2011-02-07 10:24:23 följande:
Är det vanligt med spottings under tiden man ruvar? En del säger ju att det tom är normalt med en liten mens... Känns ju inte som om det vore nåt bra direkt! Sen undrar jag hur ni förbereder kroppen innan/under tiden ni försöker. Tar ni några vitaminer, kosttillskott eller annat??? Funderar på det här med Folsyra, mittvalkvinna, femibion m.m. Är det nåt annat man ska tänka på? Vad har ni haft som startdos vid IVF? Nån annan med PCO som haft runt 150iE, hur har det gått för er?
Många frågor.... Hoppas ni orkar med! Först hängde man i Pergotråden i 1½ år, sen i Puregontråden 1½ år och nu IVF-tråden.... Hur länge ska man stanna här?? Jag har alltid varit bland dom första i trådarna och varit själv kvar, för att sen gå vidare utan nåt resultat. Det har varit en jobbig resa....
Kram till er alla!
Du ska absolut käka folsyra. Jag fick Folacin på recept av min förra klinik, och de har jag fortsatt med. Annars duger nog vilken folsyra tablett som helst. Fråga på apoteket. Jag har även käkat Apiforce den här behandlingen. Men om det har haft någon effekt vet jag ju inte. Vet ju inte om vårt lilla liv hade fastnat ändå... I övrigt har jag inte gjort nåt särskilt, utan bara försökt leva som vanligt. T o m druckit lite alkohol under ruvningen. Åsikterna om det går isär, men fostret tar inte näring av dig så tidigt, så det är inga problem. Jag drack ett glas rödvin i lördags och plussade ju igår! Träningen har jag dock lagt på hyllan under ruvningen. Får se om jag kan börja jogga lite nätt igen nu när jag vet att kotten har fäst.
Förstår din frustration över att vara sista kvar i trådarna, har varit med om det också några gånger. Men den här tråden är otroligt aktiv, och det kommer nya tjejer hela tiden. Så det är nog ingen risk här!
Är det förresten någon som vet om det finns en tråd för gravida på CA?