Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Det blöder ibland när jag tar sprutorna, men långt ifrån alltid. Då får jag oftast blåmärke också. Men Orgalutranen kliar så infernaliskt efter injektionen, tycker jag. Tycker inte ni? Blir också helt röd runt sticket.

Nu har mensen satt igång och jag har precis ringt och snackat in på tfn svararen. Hoppas nu de ringer tillbaka under dagen. Börjar väl med sprutorna på söndag då, och vul nästa söndag antar jag. Äntligen!!! Tänk att man kan längta så efter att börja sticka sig själv! Har man blivit knäpp eller???

• amorosa

CA ringde mig också idag. Eller rättare sagt till maken, eftersom jag glömt min mobil hemma och jag satt på jobbet. Ska börja spruta på söndag, och ska dit på vul nästa söndag. Tjoho! Härligt! Nu jäklar!

Loppan: Orgalutran tas med start dag 5 i behandlingen, för att förhindra för tidig äl. Har du aldrig fått det på ÖK? Härligt att ni snart ska till CA. Spännande! Låter underbart med spa-mys... Skulle gärna vilja lägga in det på schemat, men lite mycket utgifter nu... Perfekt bröllopspresent!

Shibby: det låter ju kanon! Du ska se att de växer på bra de här sista dagarna!

Kryddan: härligt! Då kan du andas ut lite nu!

• amorosa

Lilla fröet: usch, hoppas inte det är någon fara, och att det bara är pyret som växer!

Fru Naftra: tycker det låter lite tokigt att blöda så mycket. Ska du inte ringa CA och fråga? Är det vanlig mens, eller du har blött mer eller mindre sen ditt MF?

Nu ska jag och maken ut och gå i det fina vädret, innan det blir mörkt. Har jobbat både igår och idag, så kan nog behöva lite frisk luft. (Jobbar på en ekonomiavd, så brukar inte jobba helg. Men nu är det årsbokslut.) Ikväll är det sprutstart! Tjoho!

• amorosa

Shibby: det är absolut normalt att du känner av det. Jag blir orolig när jag inte känner nåt, för då tror jag inte det händer nåt där inne i magen! Så var det också min första behandling, då jag fick för låg dos. Jag kände absolut ingenting och det blev också pannkaka med bara 4 ägg och ingen ET... Så det är bra att du känner nåt!

FruNaftra: tröttheten är säkert pga järnbrist, precis som du säger. Kanske köpa lite järntabletter eller Blutsaft på apoteket? Jag tycker nog du ska kolla med CA eller sjukvårdsupplysningen. Kanske har inte allt kommit ut efter mf, så du behöver skrapas?

• amorosa

FruNaftra: vad skönt att du får kollat det på CA nu!

majsanna: härligt med tiden bokad!

Vädur: tror "dallas" menar lappen man skriver på att man köper ett 3-pack. Eller? Det är iaf det enda vi skickat in.

dallas: menar du hur länge man ska vara återhållsam innan ÄP? Fast du skriver att han ska lämna till frysen? Varför till frysen? Kan han inte vara med på ditt ÄP? Eller fattar jag ingenting??

• amorosa

Förresten, hur har ni tänkt med syskonförsök? Ser att både FruNaftra och Vädur har första barnet 2010, och ni är redan på gång med syskonförsök. Så snabbt?! Är det pga er ålder, eller av andra anledningar? Det finns ju klart ingen anledning att skydda sig efter man fått sitt barn, eftersom det inte blivit något på 3 år nu för vår del... Men att aktivt köra igång med ivf så snart igen, orkar man det? Jag skulle nog kunna tänka mig att göra så, men tror maken är lite tveksam. Men nu ska vi först och främst ha vårt första ivf-barn...

• amorosa

Ang syskonförsök, så har ni ju helt rätt i att det är smidigare med läkarbesök när man är mammaledig. Men jag har inga problem med det på mitt jobb. Min chef vet vad vi håller på med, och vi har 4 tim ledighet i samband med läkarbesök. Väldigt smidigt. Men tack för era svar! Intressant att höra!

• amorosa

Loppanlängtan: vad härligt att vara ledig hela veckan! Verkar som du har planer på att bara njuta! Gött! Skönt att du börjat repa dig efter förkylningen.

FruNaftra: lycka till imorgon! Hoppas allt går bra!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19