Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Ang bruttolöneavdraget, så kan jag inte tänka mig att CA tillåter eller inte tillåter det ena eller det andra. Det är nog bara rekommendationer. Det påverkar ju inte dem öht hur de fakturerar. Men jag har, som sagt, läst här på FL många som varit i kontakt med skatteverket och fått luddiga svar på om mannen kan ta hela summan eller ej. För kvinnans del är det aldrig några problem. Hon kan ta hela summan. Men å andra sidan så får ju skatteverket aldrig reda på vilket typ av privat sjukvårdsbehandling det är som mannen betalat för genom bruttolöneavdrag. Arb giv behöver ju inte meddela skatteverket, och själv gör man ju inte det. Det enda skatteverket ser är att man har fått lägre årsinkomst det året. Enda chansen för dem att få reda på att det är just pga ivf är genom slumpad kontroll. Beroende på vem man pratar med på skatteverket, så kan det ju dessutom vara ok att ta allt på mannen...

Så om jag var som er, skulle jag inte bry mig om CA's rekommendationer om att bara ta halva summan på mannen, utan kör hårt om mannens arb giv går med på det.

sydney: lycka till med FET och ha en trevlig semester!

• amorosa

Vädur: kan ni inte prata med Torbjörn eller Margareta istället? Man har väl rätt att byta läkare om man vill? Ni kanske kommer bättre överens med någon av dem? De har ju alla olika erfarenheter, även om de jobbat på samma klinik i 100 år. Förstår att ni är uppretade...

Lito: vad skönt att ditt hcg stiger! Det är ju bara positivt!

• amorosa
    Vädur 78 skrev 2011-03-17 12:39:03 följande:
    Göran pratade ju om att kanske starta med 225 ie när vi inte kom till ET sist men sen skulle han ju diskutera först med Torbjörn och Margareta och efter det blev det sänkning till 187,5 så tror inte jag har så mycket att hämta där heller tyvärr.
    Torbjörn och jag diskuterade lite om dos vid vårat FET  i nov och han sa då att jag hade alldeles för hög dos sist och att den skulle sänkas om inte FET lyckades.
    Jaha, ok. Det var ju synd. Riktigt tråkigt att det gått så fel, och att ni inte kommer överens... Frustrerande.
  • amorosa

Vädur: tycker det låter som behandling nr 4 var en vinnare, men väldigt många ägg  Men ett alternativ är ju att prova Menopur igen, men med högre startdos. Jag skulle nog också incistera på ICSI på alla äggen... Har själv aldrig haft gonal-f, bara menopur, så jag vet inte riktigt skillnaden.

• amorosa

Vädur: förstår att du tycker gonal-f är smidigt. Är väl samma typ av injektionspenna som puregon? Men man vänjer ju sig vid att blanda vätskan själv, och det kan ju vara värt jobbet om det blir en bättre behandling. Jag har haft olika startdos med menopur; 112,5 ie, 150 ie och nu senaste gångerna 225 ie. Så du kanske få åtminstone 150 ie menopur? Frågan är ju fri!

• amorosa
    Fismamman: Välkommen hit!

Amarosa: Grattis till ruvarstatus!

Min lycka blev kortvarig.. 6 veckor bara.. Idag började jag blöda som en tok på jobbet så jag gick hem lite tidigare. Har ju varit fri från blödning ett tag nu och det har ju aldrig kommit mycket och testen varit starka så jag har känt mig hoppfull. Men när jag kom hem från jobbet så drog det igång på riktigt. Ringde gyn akuten för att få det konstaterat men nej jag var inte välkommen. Jag ska ringa kk imorgon. Vill ju gärna att de ska se efter om allt har kommit ut. De måste väl ta emot mig? När brukar man kunna göra FET igen efter missfall? Ska ringa CA för en tel tid för att se hur vi ska gå vidare ... Livet är verkligen orättvist !!!!!
    Nej!! Fy, vad orättvist livet är. Det borde vara förbjudet med missfall för ivf-graviditeter! Vi som kämpat så länge och väl, borde inte kunna råka ut för det... Men det verkar som du tar det ganska bra. Jag har precis haft äl, så mensen efter mf kommer väl om ca två veckor. Men vi väntar ytterligare en månad innan vi kör igång med nästa försök. Vill vara 100 på att kroppen verkligen återhämtat sig. Men jag kan ju bara tala för mig själv. Känns det ok, får ni säkert köra igång så fort mensen kommer.

Vad skönt att du fick tid på KK trots allt.

Du har nog blandat ihop mig med någon annan, för jag ruvar inte.
  • amorosa

Vädur: åh, vad skönt att ni fick ett vettigt samtal med Torbjörn. Har aldrig träffat/pratat med Göran, så kan inte jämföra. Hoppas verkligen det blir bra den här gången, och att ni får komma till ET!

Mirakelbarn: underbart! Grattis! *Avis*

Jag fattar inte alls vad min kropp håller på med. Fick utslag på äl-testerna i början av veckan. Men det verkar inte som jag haft äl än ändå. Tempar också, och tempen ska ju stiga efter äl, vilket den inte gjort. Dessutom får jag alltid ömma bröstvårtor efter äl, vilket jag inte har. Fattar ingenting. Kan man få utslag på äl-tester och sen blir det ändå ingen äl? Skrumpnar ägget och försvinner då eller??

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19