Carlanderskatöserna del 19
Ang bruttolöneavdraget, så kan jag inte tänka mig att CA tillåter eller inte tillåter det ena eller det andra. Det är nog bara rekommendationer. Det påverkar ju inte dem öht hur de fakturerar. Men jag har, som sagt, läst här på FL många som varit i kontakt med skatteverket och fått luddiga svar på om mannen kan ta hela summan eller ej. För kvinnans del är det aldrig några problem. Hon kan ta hela summan. Men å andra sidan så får ju skatteverket aldrig reda på vilket typ av privat sjukvårdsbehandling det är som mannen betalat för genom bruttolöneavdrag. Arb giv behöver ju inte meddela skatteverket, och själv gör man ju inte det. Det enda skatteverket ser är att man har fått lägre årsinkomst det året. Enda chansen för dem att få reda på att det är just pga ivf är genom slumpad kontroll. Beroende på vem man pratar med på skatteverket, så kan det ju dessutom vara ok att ta allt på mannen...
Så om jag var som er, skulle jag inte bry mig om CA's rekommendationer om att bara ta halva summan på mannen, utan kör hårt om mannens arb giv går med på det.
sydney: lycka till med FET och ha en trevlig semester!