Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Tack alla, för er stöttning. Ni är guld värda!

Mirakelbarn: stort grattis till er! Har aldrig hört talas om ivf i naturlig cykel! Helt otroligt att man kan göra så också!

Dallas, sötisa: grattis till sprutstart!

Vi var uppe och snackade med Torbjörn igår och gjorde vul. Överraskande nog så var det äggblåsor på tillväxt redan, och han gissade på äl nästa helg. Trodde aldrig det skulle gå så fort efter mf; jag är extremt oregelbunden och har låååånga cykler. Men det var positivt! Får se om han har rätt, eller kroppen stretar emot och tar tid på sig att utveckla äggblåsorna. Vi gör nog som så, att om det blir äl nästa helg och mens om tre veckor, så väntar vi och kör sen igång med hjälp av piller en månad senare. Vill låta kroppen vila ordentligt innan nästa försök. Men om äl blir senare, så kör vi nog igång på den cykeln. Torbjörn var ju positiv till att vi lyckats bli gravida trots allt. Han visade utvecklingen av våra embryon, vilket var väldigt intressant. På dag 2 fanns det flera perfekta embryon, som varit bra för ET och kanske t om frysning. Men på dag 5 hade alla de gått bort, och det var istället ett helt annat embryo som var perfekt för ET och som vi fick tillbaka. Inget till frysen. Det bevisar ju att det är bättre för vår del med blastodling. De som vi tidigare fått tillbaka på dag 2-3 kanske aldrig haft en reell chans att bli nåt. På dag 5 kanske de varit kaputt. Märklig tanke. Känns nästan som vi kastat bort de försöken när vi fått tillbaka på dag 2-3. Tydligen var spermaprovet väldigt dåligt, och de har sett förut att med manlig faktor kan det bli problem längre fram med embryot. Det fallerar nånstans på vägen. Surt. Blev väl varken gladare eller mer ledsen av samtalet, men fler försök ska vi göra iaf. Tror maken blev lite nedstämd pga Torbjörn sa att hans prov var sååå dåligt. Men vi har ju ändå lyckats en gång, och vi ska lyckas igen! Så det så!

Sorry, för långt inlägg...

• amorosa

Tack för tipsen. Zink har maken ätit under hela ivf-cirkusen, eftersom jag läst om det tidigare. Det har inte gjort någon skillnad tyvärr. Eftersom vi har manlig faktor, så har vi alltid gjort ICSI. Får väl köpa folsyra till honom också då.

Idag är för övrigt ingen bra dag alls, trots det soliga och vårlika vädret. Har varit riktigt depp och nere och känner att vi nog aldrig kommer att få ett litet barn att älska...

• amorosa
    Toppenloppan skrev 2011-03-07 20:05:17 följande:
    Studien som gjordes i Holland visade att det var just KOMBINATIONEN av zink och folsyra som gjorde skillnad! Proppa i honom
    Ja, jag har läst det nu faktiskt! Hittade det på niomånader.se. Dessutom är det dubbla dosen zink mot vad mannen ätit hittills. Så nu blir det dubbelt upp med zinken, och så får han käka mina folsyra tabletter jag fick på recept från Cura. Det kan ju inte bli sämre, eller hur??

Gud, vad härligt med vul! Förstår ditt lyckorus! Stort grattis, vännen!

mmiaa: välkommen hit! Är övertygad om att ni kommer att stortrivas på CA! Har aldrig hört någon som inte gjort det.

Tack för era tips om hur man skingrar tankarna. Jag ska verkligen försöka mig på det. Kan hända att det också innebär att jag försöker hålla mig härifrån. Men det får vi se. Ska ju på spahotell till helgen, så det ska väl göra susen för att tänka på annat hoppas jag!
  • amorosa
    Toppenloppan skrev 2011-03-08 08:06:20 följande:
    TACK för alla gratulationer! Återföring nr 6 var det ju för oss så man ska då inte ge upp!!!

Dallas:
    De har nog varit med om tappade ampuller förr men trist!

Mmiaa:
    Välkommen hit! JAG är ett stort fan av CA
    När jag tänker att vi egentligen "bara" gjort 4 återföringar, så känns det ändå ok. Vi har ju dock gjort 6 behandlingar. Vissa läkare tycker att även de utan ET ska räknas, medan de inte räknas som försök bland de landstingsfinansierade. Förvirrande. Men vi har ju inte haft en ärlig chans att bli gravida på de avbrutna försöken. Men summa summarum: det finns hopp!

Idag såg jag första snödroppen! Mitt i vår gula gräsmatta, stod den helt ensam! Det är vår i luften!
  • amorosa
    Lito skrev 2011-03-08 20:52:27 följande:
    Jag kunde inte hålla mig. Tjuvtest idag Rd 6 och det är Plus  !!!! Tog även ett digitalt som säger GRAVID 1-2 Skrattande !!!!
    Helt otroligt!! Jag är så glad men kommer tro mer på det på söndag!

KRAMAR !!!!!
    Åh, fantastiskt! Då hade du rätt känsla i kroppen! GRattis!!!
  • amorosa
    Love is everything skrev 2011-03-09 16:24:33 följande:
    GRATTIS GRATTIS Lito!!! Vad underbart med plus och att du hade "känslan"!!! Det gillar vi!! Skrattande

EGO: Mitt bekymmer just nu är att mensen INTE HAR KOMMIT än..... Jag vet inte vad jag ska tro... Tog sista p-pillret i söndags, väntade mig mensen i måndags eller tisdags och trodde det skulle vara för tidigt för att passa ihop med sprutdagen imorgon. Nu ser det ut som om vi får skjuta på kalaset om den inte kommer ikväll.... Märkligt! Vad tror ni om detta???
    Har världens dummaste fråga!  ÄL-sprutan tar man väl dagen innan ÄP? När börjar man räkna ruvardag, är det dagen efter ET? Isåfall sitter väl fortfarande Ovitrellen i tom runt dag 7-8? Eftersom de brukar rekommendera att ta gravtest efter dag 14, gärna dag 16 undrar jag hur man kan vara säker på ett + på dag 7, 8, 9? Har varit med om det i jättemånga trådar nu och undrar om ni har nån bra teori??
    ÄL-sprutan tar du 36 tim innan ÄP. Så egentligen två dagar innan alltså. Shibby hade ju ett bra tips, så vill man testa tidigt, så är det nog all idé att göra så där. Själv väntar jag alltid till TD. Väntan här på CA är ingenting jämfört med på Cura i Malmö tycker jag, där vi fick vänta till 21 dagar efter ÄP! Tortyr!
  • amorosa
    mmiaa skrev 2011-03-10 22:25:43 följande:

Hej tjejer!

Idga har vi varit på första besöket hos hemortsläkaren, det blir korta metoden för oss precis som vi önskade, startar i början av maj! Känns så skönt att slippa nässprayen, det är ju den jag mått sämst av.... hemortsläkaren såg ingen anledning till att jag skulle fortsätta med långa metoden.

Har ni gjort bruttolöneavdrag för IVF? Min sambos arbetsgivare har gått med på det men vet ni om man får lov att dra hela summan på honom eller är man tvungen att dela upp den?

Härligt att det blir som ni önskar!

Vi har fått bruttolöneavdrag hos min arbetsgivare. På hela summan. Men jag vet att jag läst någon tråd där det stått om just detta när det är mannen arbetsgivare och att skatteverket lämnar olika besked huruvida de får dra av hela beloppet eller bara halva. De tycker att det är kvinnan som får sjukvården och då är det egentligen hennes kostnader. Typ. Ska se om jag hittar tråden igen...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19