Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

luikkis: förstoppning är ju absolut ett grav symptom!

sötisa: förstår din oro, men så länge du inte blöder så behöver du nog inte oroa dig för saknaden av symptom. En del går ju genom en hel graviditet och har knappt några symptom. Jag vet att man vill känna något, jag ville också det och saknade symptomen. Men så blödde jag också förstås hela tiden, och det var ju ingen bra kombo...

Fismamman: härligt med inplanerad sprutstart!

• amorosa

längtar mycket, lycklig vill ha mer: grattis till ruvarstatus!

sötisa: usch, vad jobbigt. Håller med Loppanlängtan, åk till gynakuten och ta hcg-prov. Det var så de kollade mig, plus vul. Men läkaren gick nästan uteslutande på hcg-provet, och inte alls på vul eftersom det var så tidigt. Det känns som hcg är absolut säkraste sättet att få besked på vad som händer. Håller tummarna för att allt är ok ändå.

Fismamman: härligt med sprutstart! Laddad till tusen?

vädur: lycka till på vul imorgon. Hoppas det ser bättre ut. Ni har haft sån kamp och strul med behandlingarna, så det skulle jag inte ens önska min värsta fiende. Håller tummarna!

dallas: hur gick vul?

Lito: jag var precis likadan. Hann planera massor inför framtiden. Hittade gravidtröjor och bebiskläder jag skulle handla, och allt annat möjligt. Såg fram emot en mysig jul med en liten bebis... Men man måste ju få lov att drömma, eller hur?

Pratade precis med CA. Vad bra att de har ändrat så att de ringer upp istället! Kanon, tycker jag! Jag behövde hjälp att räkna fram när jag ska börja med Primolut för att framkalla nästa blödning. Vul, ÄP eller ET får nämligen inte blir 16-17 maj, för då är jag i Sthlm på kurs med jobb... Lite trixigt, men kom till slut fram till när jag ska börja med pillerna och sprutstart blir förmodligen då 8 maj. Så om exakt en månad kör vi igång igen. Längtar!

• amorosa

Love is: CA har alltid testdag 16 dagar efter ÄP, eftersom den dagen räknas som äl. Tycker det är andra kliniker som har för lång väntetid. På Cura i Malmö var det 21 dgr efter ÄP. Evigheter!!!

Sötisa: jag började få bruna/rosa flytningar redan dagen innan jag hade testdag, och trodde så klart det var kört. Men när det sen blev positivt test, blev jag ju överlycklig och intalade mig att det är vanligt med blödningar. Det slutade dock inte, och efter jag slutat med progesteronet så blödde jag ännu lite mer. Men aldrig så mycket som en mensblödning direkt, och jag hade inte alls ont. Vi testade positivt 6 feb, och den 15 feb tyckte jag att jag blödde lite väl mycket. Fick en tid till gynakuten den 17 feb, och då tog de hcg och kollade vul. De såg en liten hinnsäck, men inte direkt något foster. Mitt hcg var då 700 tror jag. Fick ny läkartid 21 feb, och vid det laget visste jag instinktivt att det var kört. Jag kände mig oerhört tom, på något konstigt sätt. Hcg var då nere på 100 och de såg ingen hinnsäck längre på vul. Efter första hcg-provet kunde de inte säga att det var mf, de var tvungna att göra ett till för att kunna jämföra. Jag testade bara med teststickor från testlagret, så inget digitalt cb-test. Sista testet tog jag 15 feb tror jag, och det var fortfarande positivt då. Men det hjälpte ju föga...
    Håller verkligen tummarna för er!

• amorosa

Sötisa: usch, vad jobbigt... Lider verkligen med er, och beklagar... Vet precis hur det känns. Men det SKA gå vägen, och ni kommer att resa er igen.

Love is: min mens brukar inte komma förrän jag slutat med vaggisarna. Men det är ju olika. På en del kommer den oavsett. Dina ledsna känslor är helt normala i den här onormala karusellen. Det är pest och pina och pecka att vara barnlös, och du får lov att spy galla över det. Det gör vi alla emellanåt. Sen reser vi oss upp igen, eftersom vi inte har nåt val! Men du får inte ge upp hoppet innan du testat. Tills motsatsen är bevisad, är du gravid!

• amorosa

Hur funkar det förresten med att ta sprutor och kanyler med sig på flyget inrikes? Jag får väl inte ha det i handbagaget, utan måste checka in mitt bagage. Men måste jag ha läkarintyg eller nåt sånt ändå? Tänk om bagaget försvinner, eller hamnar någon annanstans... Måste ju ha mina sprutor!

• amorosa

Love is: troligtvis får du börja med Provera på cd 15, så får du en blödning ca en månad från senaste blödning. Så har det varit för mig iaf.

Vädur: stort lycka till idag! Håller tummarna för att det blir tillräckligt med ägg idag. Jag hade också Margareta vid både ÄP och ET och det gick jättebra. Kände ingenting. De är ju duktiga läkare där allihopa!

sötisa: vi fick ju vårt mf i slutet av feb, och kunde kört igång med ny behandling på den mens jag fick förra veckan. Men vi kände själva att vi ville ha en extra månad, för att verkligen återhämta oss. Både psykiskt och fysiskt. Sen tor jag ju benhårt på att det finns en tredje faktor, som också ska hänga med. Lite diffust, men min akupunktör säger hela tiden på att man ska ta det lugnt och absolut inte stressa fram nya försök. Även om allt ser ok ut "där nere" rent fysiskt, så ska hela kroppen hinna återhämta sig. En behandling är en ganska stor påfrestning för kroppen. Men givetvis känner ni bäst själva, hur snart ni vill gå vidare. Jag har också tyckt, som Loppan säger, att det är skönt att slippa tänka på ivf en period, och bara vara "vi två" och leva i nuet. Lite andhämtning, så att säga. Gå på er magkänsla och gör det som känns bäst för er!

• amorosa

Sötisa: låter bra! Min man har käkat zink och folsyra nu ett bra tag, mer än en månad redan tror jag. Hoppas verkligen det påverkar kvaliteten till nästa behandling om knappt en månad.

sydney: härligt! Förstår att det var en lättnad att allt ser ok ut!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19