Love is: CA har alltid testdag 16 dagar efter ÄP, eftersom den dagen räknas som äl. Tycker det är andra kliniker som har för lång väntetid. På Cura i Malmö var det 21 dgr efter ÄP. Evigheter!!!
Sötisa: jag började få bruna/rosa flytningar redan dagen innan jag hade testdag, och trodde så klart det var kört. Men när det sen blev positivt test, blev jag ju överlycklig och intalade mig att det är vanligt med blödningar. Det slutade dock inte, och efter jag slutat med progesteronet så blödde jag ännu lite mer. Men aldrig så mycket som en mensblödning direkt, och jag hade inte alls ont. Vi testade positivt 6 feb, och den 15 feb tyckte jag att jag blödde lite väl mycket. Fick en tid till gynakuten den 17 feb, och då tog de hcg och kollade vul. De såg en liten hinnsäck, men inte direkt något foster. Mitt hcg var då 700 tror jag. Fick ny läkartid 21 feb, och vid det laget visste jag instinktivt att det var kört. Jag kände mig oerhört tom, på något konstigt sätt. Hcg var då nere på 100 och de såg ingen hinnsäck längre på vul. Efter första hcg-provet kunde de inte säga att det var mf, de var tvungna att göra ett till för att kunna jämföra. Jag testade bara med teststickor från testlagret, så inget digitalt cb-test. Sista testet tog jag 15 feb tror jag, och det var fortfarande positivt då. Men det hjälpte ju föga...
Håller verkligen tummarna för er!