Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa: grattis till plusset! Hoppas det blir starkare för varje dag nu!

Lito: nej, nej, nej!!! Så hemskt ledsen för er skull...

majsanna: hoppas det blev en fin begravning idag. Tänker på er!

Love is everything: nja, vet inte om jag känner nåt eller jag inbillar mig. Brösten är tokömma, men det tycker jag alltid de är efter ÄP. Så det kan jag inte gå efter. Ibland tror jag att jag känner lite i magen, men det kan lika bra vara inbillning och starka förhoppningar... Så jag har ingen aning.

Tycker iaf att Crinone är så mycket bättre än vaggisarna. Inte alls lika kladdigt och jobbigt. Så tycker ni vaggisarna är jobbiga, testa Crinone!

• amorosa
    Mirakelbarn skrev 2011-05-31 14:25:06 följande:
    Finns det någon som har kvar några som helst läkemedel till IVF hemma?? Vår läkare ringer runt eftersom det inte finns något att få tag på o de är i akut behov till några stackare som skulle behöva nu så om ni har något så hör av er till mig!!!! även pergotime är slut!!! 
    Jag har Menopur, Orgalutran och vaggisar hemma. Vad behöver du?
  • amorosa

Provar igen:

Dra på trissor! Vi fick minsann ett embryo till frysen! Det är första gången på de sju behandlingar vi har gjort! Helt otroligt! :-O

Men vi blev lite konfunderade av CA's brev, eftersom det låg en faktura på 2000 kr i brevet. I vårt avtal om 3-pack står det att frysförvaring ingår i priset, och det var vad Margareta sa i lördags också. Så vad är det vi ska betala? Fattar ingenting. Får väl ringa CA imorgon och höra.

Men glada är vi! Tjoho! Nu fattas bara att bönan i magen stannar kvar också!

• amorosa
    Mirakelbarn skrev 2011-05-31 19:02:23 följande:
    Tror att de skulle bli enormt glada om du inte behöver detta utan kan tänka dig att skicka det. Hur mkt har du som du kan undvara??
    Har du fått det på högkostnadsskydd el betalt det?
    Jag ringer dem i så fall i morgon o kollar hur vi löser allt!
    Var bor du??
    Jag bor i Åstorp, utanför Helsingborg. Så det får nog skickas med snigelpost. Det är nog lite olika om jag betalt eller fått på högkostnadsskyddet. Jag har tre förpackningar Progesteron (alltså 30 st), 1 Orgalutran spruta och 1 förpackning Menopur.
  • amorosa

Olivia3mars: vi träffade Torbjörn på vårt första besök, och han överlät till oss att själv bestämma hur vi ville göra. Vi har lyckats bra med Menopur tidigare, så ville vi fortsätta med det så var det helt ok. Jag trodde förresten bara det var Göran, Torbjörn och Maragreta som gjorde ET och ingen annan...? Undrar vem Susanna är?

mmiaa: lita på grav testen! Du är ju gravid! Spelar ingen roll hur svagt eller starkt det visar. Grattis igen!

• amorosa
    mmiaa skrev 2011-06-04 09:30:04 följande:
    Svagare streck och mer blod idag- förmodligen ett väldigt tidigt missfall då. Skitsurt!! Gråter
    Samtidigt känns det som om det kan gå någon gång. Får hoppas på de tre fina blastocysterna i frysen helt enkelt.
    Kramar till er och tack för att ni höll tummarna ändå
    Nej... Så ledsen för er. Har du ringt CA eller KK, så du får komma in och göra ett vul?
  • amorosa

Love is everything: stort grattis! Hoppas det går bra den här gången! Det är ni värda!

mmiaa: det vul som var inbokat som grav vul för oss i v 8, blev istället ett mf vul. Vet inte om det är brukligt, men så blev det för oss. Vi hade då också ett samtal med Torbjörn om fortsatta försök.

kommatecken: välkommen hit! Har ni gjort ivf-försök någon annanstans nu eller?

Hoppas förresten att Torbjörn är kvar tills vi lyckats med första barnet iaf. Han är fantastisk!

Imorgon bitti ska vi testa... Har tyvärr ingen bra magkänsla... En ihärdig huvudvärk tyder dessutom på att mensen är på gång. Hoppas verkligen jag har fel, men det är bara testet som kan övertyga mig om en annan utgång just nu...

• amorosa

TD är på onsdag. Var helt inställd på negativt test, men nu är förvirringen total. Mycket svagt positivt test. Men vågar inte tro på det, även om hoppet finns kvar. Det kan väl aldrig vara falskt streck? Finns det ett streck så finns det... Eller? Ja, ska iaf ta nytt test imorgon bitti och det riktiga CB på onsdag. Hoppas verkligen strecket blir starkare...

mmiaa: usch, förstår att det kändes märkligt att få ut en liten klump... Härlig inställning du har! Klart ni kommer att plussa efter sommaren!

Hemflyttad: skit också! Kul att ni ändå hade en bra kväll med Håkan Hellström, och kanske lite gott vin?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19