Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Vädur: NEJ, skit också!!! Så ledsen för er...
    Vi var inne lite på ÄD när våra 3 försök i Malmö var slut och jag pratade med läkaren där om det. Men hon sa att det är väldigt lång kötid för det här i Sverige, och det är isf utlandet man får vända sig till. Tror AVA-kliniken i Riga är duktiga på det och väl använda av svenskar. Det trista med ÄD är ju att det inte heller "garanterar" någon graviditet eller barn. Med tanke på vad det kostar för ett försök (tror det var 6000 EUR!!), så satsade vi istället pengar på att ställa oss i adoptionskö, där man åtminstone kan vara nästan säker på att få ett barn i slutändan. Samtidigt som vi förstås la pengar på ytterligare ett 3-pack på CA. Det var så vi resonerade, iaf. Adoptionskön står vi fortfarande kvar i, och tänker fortsätta med det. Det kan ju vara så att det inte funkar att få ett biologiskt syskon, så då har vi adoption som back-up.

Majsanna: heja heja!!!

• amorosa
    majsanna skrev 2011-09-09 12:52:46 följande:
    Tack alla ni! Det känns helt overkligt att det kunde bli plus två behandlingar i rad!
    Samma för oss, plus på två behandlingar i rad. När tidigare 5 behandlingar inte gett ett skit! Det räckte att vi bytte till CA!
  • amorosa

Vädur: vad skönt att ni har bestämt er för en plan. Hoppas verkligen att ni kan få det misslyckade försöket i våras gratis, så ni har två försök kvar. Det borde ju vara skäl för "reklamation". Jag gillar också verkligen Annica, rätt tjej på rätt plats.

• amorosa

Sötisa: det var ett konstigt resonemang... Jag har blivit för tidigt plockad förut (inte på CA), och det blev ett jättedåligt resultat. Så det måste väl ha betydelse! Har för mig att vi varit på plockning på helgen, har de slutat med det? Eller så är jag snurrig i planeten...

• amorosa

Majsanna: låter som en depression, i mina öron... Inte konstigt med tanke på allt ni varit med om. Hur mår mannen? Bra att du försöker få en tidigare tid hos kuratorn. Kram.

Sötisa: beklagar att det gick åt skogen... Jag tror att äggen är omogna om du plockas för tidigt. Då kan nog ingen befruktning ske alls. Men jag är inte hundra på detta. Skitdåligt att du inte blev uppringd på din telefontid!!! När du dessutom tagit ledigt från jobb pga detta.   

• amorosa

Lycklig vill ha mer: vi var också med i den studien. Lättförtjänta pengar. Tyvärr utvecklades inte embryot som det skulle, så det blev inte mer av det. Kul att se att någon faktiskt lyckats bli gravid!

• amorosa

Love is everything: grattis till giftermålet! Det är verkligen en dag man kommer att minnas för alltid! Idag hörde jag en låt på radion, som vi hade på vårt bröllop. Tårarna började trilla av minnet...

Loppan: åh, vilken ljuvlig liten tjej! Tråkigt att höra att det blev en så jobbig förlossning, men skönt att ni äntligen kommit hem och har börjat njuta av det nya livet! Har en kollega som också sprack så där jättemycket, och har hört hur tufft hon hade det efteråt. Så jag förstår verkligen att det är kämpigt. Stor kram till er!   

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19