Carlanderskatöserna del 19
Love is: en extra vaggis?? Kan man göra det? Det har kommit yttepytte lite blod idag, men brunt istället. Bm sa så klart att det är jättevanligt, och sen pratade vi inte mer om det...
Love is: en extra vaggis?? Kan man göra det? Det har kommit yttepytte lite blod idag, men brunt istället. Bm sa så klart att det är jättevanligt, och sen pratade vi inte mer om det...
Mina blödningar har försvunnit, tack o lov, och allt är bra igen! Jag har inte heller särskilt många symptom, mest ömma bröst och humörsvängningar. Dåligt tålamod med dottern, tyvärr... Mår lite skumt emellanåt, men inget direkt illamående, och lite trött ibland. Men absolut inget jag inte står ut med. Längta inte efter illamåendet, Caroline!!
Idag blir det en tur till Danmark (bor utanför Helsingborg) och julmarknad där. Hoppas på hyfsat väder! Önskar bara det kunde bli lite vinterväder. Vi har ju knappt ens haft minusgrader här nere...
Love is: nej, nej, inte tänka så!! Beiga flytningar är ingen fara!! Allt kommer att gå bra!
Love is: det kan absolut ha att göra med att din mens skulle kommit igår! Det var det första bm sa till mig förra veckan när jag var på hälsosamtal. Hade du inte td förrän igår? Hur tidigt testade du?
Love is: nej... Fan, vad tråkigt!! Så ledsen för er... Jag håller ändå mina tummar inför morgondagen!
Love is: skit också!!! Så ledsen för er...
Love is: riktigt surt... Sorry...
Jag fattar inte hur de räknar graviditeten alltså. Jag har fått bf bud på allt från 4-7 augusti, beroende på olika läkare och olika sajter. Spelar ju ingen större roll, men det stör mig att de inte är överens. Inte ens CA och ivf-läkaren i Malmö där vi gjorde vul igår. CA säger att jag är 2 dgr längre än Malmö säger. Knas...
Love is: vul gick jättebra. Fick en fin bild med en stor gulesäck jämte fostret. Blev nästan lite rädda när vi såg två duttar och trodde det var tvillingar!
CA säger att jag byter vecka på tisdagar och isf är på 7+4 idag, medan enl Malmö är jag 7+2 idag.
Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, och mina närmsta kollegor. Vi ska fira nyår hemma hos oss, så då kommer vi att berätta för dem som är här. Känns bara löjligt att försöka låtsas dricka alkohol eller skylla på t ex uvi.
Hur mår du? Blöder du mycket? Har du ont?
CarolineB: jag mår hyfsat bra, tack. Är i v 8+4 idag. Har en skum känsla av illamående kombinerat med hunger ganska ofta. Vet inte om jag vill äta eller inte. Men har inte kräkt någon gång, tack o lov. Av julmaten blev jag också mätt jättefort, orkade knappt äta nåt alls!
Tråkigt att jullovet kom mellan, så det dröjer så länge till ert vul. Allt är säkert jättebra! Klart du ska vara glad för att slippa illamående, men jag vet att man blir orolig när man inte har några symptom. Inga ömma bröst heller? Det var i princip det enda symptomet jag hade med dottern. Lite lätt illamående några enstaka dagar i v 7-8, annars ingenting.
Love is: tänker på er!
God fortsättning!
Olivia: grattis!! Vilken härlig julklapp! Det låter lite som våra försök att få första barnet. Det lyckades på sjunde försöket och jag blödde dagligen i tre veckor fram till vul på CA. Var livrädd varje dag att det skulle gå åt skogen. Men sen plötsligt slutade det, och inga mer blödningar under hela graviditeten. Denna graviditeten har jag blött en gång färskt blod och nu för några dagar sen hade jag bruna flytningar. Man blir verkligen vettskrämd, men jag försöker tänka på att det är så himla vanligt och inte alls behöver betyda nåt. Särskilt om det är just de dagarna då du normalt skulle fått din mens. Så försök njut av din graviditet och oroa dig inte för mycket! Kram
Grattis Caroline!!
Den 18 juli föddes Alices lillebror. Ett resultat av FET, och samma "batch" som Alice. Så eg är de lika gamla!
Är så tacksam över allt CA har gett oss och för deras expertis och fantastiska personal. De har uppfyllt våra drömmar, vilket Malmö misslyckades fatalt med. Heja CA!! ???
Lycka till alla ni som fortfarande kämpar!!!
Har precis tagit en Provera-kur, men mensen vill inte infinna sig... Har haft mensvärk i fyra dagar nu och stenhårda/ömma bröstvårtor... Fjärde dagen efter nu, brukar alltid få på dag 8 eller 9 med Provera.
Visst hade du det så med Amarosa en gång? Det tog jättelång tid innan den kom? Kanske inte är bra att rubba sin egen menscykel nu när den väl var igång?
Love is: jag tog min sista proveratablett en tisdag och fick mensen på onsdag kväll veckan efter. Alltså åtta dagar efter avslutad kur...
Ikväll kom den!!! Känns ändå märkligt såhär fem dagar efter... Tänk så är kroppen i o-fas och kanske har äl nu ex?!
Det slutade väl inte med plus för din del den gången Amarosa??
Vilken dag brukar ni starta med Progynon??