-
Å GRATTIS GRATTIS! Vad underbart! RUL känns verkligen som en stor milstolpe... är allt bra då, då känns det verkligen som att man kan börja slappna av.Finns ingen ledig signatur skrev 2010-09-30 17:47:08 följande:Idag var jag på RUL , kul att få se dom små liven där inne, allt såg bra ut och nu är det bara att luta sig tillbaka och åka med
-
Skönt med mensen Sydney, då är det bara att vänta in ert VUL... Och sedan bara vänta några få ynka dagar innan man blir ruvare till bebis... Men fy för denna väntan alltså...
Allt bra här, väntar ju så på att mensen ska komma nu. Jag tog ett gravtest imorse och det var negativt, så nu har alla graviditetshormoner lämnat kroppen... var delade känslor att få det beskedet så "svart på vitt". Skönt att veta att kroppen är på banan igen, men otroligt tungt att min kropp samtidigt hämtat sig så snabbt från att ha varit gravid med Cornelius...
Många helgkramar på er alla! -
Men åå, då kanske vi ruvar samtidigt Vädur78?
Det är bra att du testar dig fram med stickorna, det tar några gånger innan man har full koll. Jag har både köpt billiga från testlagret som jag testar med varje dag från det att mensen slutat, men även de dyrare från CB som man kan börja testa med när det börjar närma sig ÄL datum. (jag köpte också alla tester innan jag fick reda på att CA skulle ge en en förpackning ).
Tänk, om vi har tur alla här, blir det en hel hög med vår och sommarbebisar här! -
TACK Vädur78, all omtanke och alla kramar värmer något otroligt!
-
Vädur78, skönt med utslag på stickan, härligt! Det spelar ingen roll denna månad som du säger, men du vet du lite mer vad du har att förvänta dig inför nästa månad och den "riktiga" om gången!
Danei, det är SÅÅÅ roligt att du plussat! Du skänker oss andra FETARE stort hopp. -
34an. tänker på er idag! Hoppas det går bra!!!
FruNaftra, säger som övriga, imponerade att minnas alla så bra! Och jag hoppas på snart utslag för er! Jösses, visst har det gått fort denna gång! Känns som igår du gjorde äggplock och din kropp har verkilgen samarbetat och om några dagar får du förhoppningsvis en underbar och perfekt liten blastis att ruva på (i NIO MÅNADER!!!)
Lilla fröet, säger om övriga, att kör ni på IVF där, bakas nog ert besök in i den "stora" fakturan som kommer sedan strax före äggplock. -
34an, grattis, vad härligt! Jag tycker också att Dr Wood är bra. Hon är noggrann och släpper en inte förrän hon är nöjd med både äggplock som vid återinsättningen sen. Nu hoppas jag att du får tre toppembryon!
FruNaftra, utslaget kommer säkert om några dagar. Och man längtar verkligen efter att se den där glada gubben på testet. Och det är så skönt för er som fick så många blastisar, förhoppningsvis slipper du alla famtida hormoner och kan skaffa dig ett mindre fotbollslag med dina eskimåer. -
Hej tjejer! Vad skönt att det går framåt med så många av er och att ni är i starten av era behandlingar. Jag älskar den tiden, när man står redo att börja och har hopp och styrka. Jag hoppas på många fina plus här i tråden inom några veckor då!
Sydney, jag har hört att man kan tappa hår efter att man fött sitt barn, det är tydligen vanligt. Men jag har inte upplevt något sådant själv nu efter Cornelius förlossning. Då var jag ändå i vecka 20.
Kanske är stress och oro som spelar in för dig också. Hade ju inte allt varit konstigt. Vi lever under stark press, vi IVFare. -
Kryddan71, att man känner att mensen pär på väg, är inte sällan ett tecken på graviditet. Det känns som livet retas dock när symtomen för mens och bebis är så lika. När jag fick mitt plus med Cornelius, var jag helt inställd på att mensen skulle komma, det kändes så. När jag tog mitt prov, tog jag det inte för att se om jag fick ett plus, utan för att får se mitt minus "svart på vitt" så att säga, så att jag kunde få det konstaterat. (det var en mycket uppgiven och grymt sur variant av mig själv den morgonen). Men jag fick ett plus istället! Jag blev så chockad och så glad! Men å andra sidan hade jag väldigt svårt att fatta att jag var gravid igenom hela graviditen...
Jag testade mitt ganska svaga men ändock otvivelaktiga plus den 31 maj, och då hade jag ET den 24 maj. alltså fick jag mitt plus på RD 7. Men bli nu inte orolig om du tar ditt test imorgon och det blir negativt, för det är så individuellt när man får sina plus. Det säkraste är att vänta till TD.
FruNaftra, hoppas ni får en mysig födelsedagsmiddag! Den där kycklingrätten har jag ätit, och det är jättegott (om man gillar mögelost...) -
Calcaneus, grattis till ruvarstatus! Å vad spännande! Och det låter jätteklokt av er att vilja använda så många av era eskimåbebisar som möjligt! Skriver som någon ovan också gjorde, att man kanske kan sluta amma redan vid sex, sju månader, för att dels göra pappan mer delaktig, men även för att verkligen hinna att köra igång med nästa syskon. Men men, det bestämmer ni ju förstås själva!
Spännande rent allmänt, känns som att det händer mycket i tråden!
Idag är det tre veckor sedan Cornelius föddes. Vi ska ha minnesstund och begravning för honom på måndag. Avsked är viktigt i sådana här lägen. Och därefter hoppas vi ju att jag ska få min mens snart. Har läst att det kan gå allt från tre, fyra, till sex veckor att få sin mens efter en förlossning. Vi får se, men vi vill så gärna inleda syskonverkstaden.