• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-10-14 15:12:41 följande:
    Jobbigt min har ju varit regelbunden direkt eller 27-30 dagar men det är väl ganska regelbundetDrömmer
    He he he, ja, allt inom en vecka tycker jag är regelbundet! Min mens har alltid varit 26-28 dagar och jag hoppas den känner för att samarbeta någorlunda denna gång. Jag är både pirrig som förväntansfull inför vårt kommande FET och varje dag är ju en stor längtan och jobbig väntan i sig.
  • cotton

Först och främst, Calcaneus, GRATTIS!!! Å vad roligt med ditt plus! En liten julibebis!

Fru Naftra, jag förstår verkligen din frustration. Det är galet irriterande när ens kropp inte vill samarbeta med en. Och det låter verkligen en psykisk påfrestning och även rent allmänt jobbigt att din äggblåsa var 15 mm i måndags men att du ännu inte fått utslag, MEN samtidigt känns det som att kroppen ibland njuter av att retas och vi i IVF-svängen får verkligen vårt tålamod testat till den yttersta gränsen! Jag håller på ett jättefint utslag för dig i helgen! När sa CA att de trodde att du skulle få din ÄL?

34an, jag håller verkligen alla tummar för er! Ruvartiden är underbar på det sätt att man "vet" att man bär sin lilla lilla bebis i sig, att just då finns den där, men väntan på att få reda på om den kan stanna är fruktanvärd. Det är en fysisk orättvisa och naturens sätt att retas, att symtom och känslor kring mens och graviditet är så lika. När vi plussade med Cornelius, var jag helt övertygad om att jag skulle få ett minus. Jag testade fyra dagar före TD enbart för att det kändes som att mensen var på gång och jag testade enbart för att få mitt "minus" bekräftat... döm av min förvåning att det var ett plus! Så ge inte upp utan vänta vänta vänta.

mom70, ironiskt att du inte får äta av hotellfrukosten när du äntligen bor på hotell. Så himla typiskt! Fast smörgåsen, kaffet och saften man får av CA efter äggplocket är jättegoda!

Akita06, håller tummarna hårt för att er blastis stannar och att du får ett fint plus om några dagar!!!

Släggan, jag förstår att det känns jobbigt att dina äggstockar är lite sega. MEN, som vi alla skrivit, it only takes one! Ett guldägg, just det barn som ska vara ditt barn, krävs.

Puh, nu har jag kommenterat alla jag kom ihåg initalit.  

Kramar om er alla!!!

• cotton

Å tjejer! Nu är jag heeelt förvirrad! Jag vet att ni inte kan ge mig några svar, men jag hoppas att någon vet något litet i alla fall.

Jag var på undersökning hos läkare på specMVC i onsdags för att kolla hur allt såg ut efter Cornelius förlossning. Då såg hon att alla graviditetsrester var ute och att livmodern såg fin ut. Slemhinnan var fin och "under uppbyggnad" och på höger sida tyckte hon att en äggblåsa var lite större, så den skulle nog växa till sig...

Alltså väntade jag mig en ÄL om en dryg vecka från besöket och min första mens cirka tre veckor efter besöket.

DÖM av min förvåning när jag tycks ha fått mens idag?!?!?! Kan det vara så att jag har fått mens? Jag ska ringa henne och fråga på måndag, hon sitter ju med UL bilderna (såg att hon lade några i min journal) men det känns onekligen skumt!!! Jag hade inte alls reagearat på att jag fått min mens om hon inte sagt det hon sa under undersökningen. Det är ändå över en månad sedan min lilla Cornelius kom, så mensen kommer ju inte under fel tid... men nu vet jag ingenting...

• cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-17 16:47:28 följande:
    Cotton. Det är inte så konstigt egentligen Det kanske var så att flera äggblåsor växte till sig vid din ÄL men att det bara blev 1 äggblåsa som släppte ifrån sig ett ägg. Då har du kanske någon äggblåsa kvar som ser stor och fin ut och då tänkte Bm att det kanske var dags att ägglossa snart.

Så det känns inte speciellt konstigt   Skönt att mensen kom nu direkt och at du slipper vänta 3 veckor, eller hur?
    JA, jag är jätteglad över det för det betyder att jag kan kontakta CA och förhoppningsvis få min frysta bebis om två veckor drygt! Så jag är verkligen LYCKLIG! -D Men ändå förvirrad... tänk om detta inte är mens utan något annat typ... någon restblödning efter förlossningen eller liknande, och att min vanliga mens därför blir fördröjd med ytterligare hundra år...
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-17 16:53:23 följande:
    Det är nog inte restblödning så långt efter en förlossning. Men jag förstår att du känner dig förvirrad och överraskad. Och glad   Roligt att det snart är igång. 2 veckor...wow....underbart ju   
    Å Gud tack för att du orkar trösta och stilla min galna oro / förvirring.

Jag ska tillåta mig att bara vara glad nu istället. Och två veckor, jösses, det kommer att gå fort, om bara min kropp vill samarbeta och ge mig en fin ägglossning då också...

HA en underbar söndag! Vi ska titta på hyrd film, dricka kaffe och äta små chokladkakor som jag bakat.
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-18 06:20:06 följande:
    Herre gud jag kanske kommer ruva i helgen. Känns så overkligt att man snart är tillbaka i den svängen igen.

Borde man dra ner på kaffedrickandet när man ruvar? Jag dricker en del faktiskt...typ 4 muggar per dag.
    Vet ju att koffein sänker fertiliteten men vet inte om det påverkar chansen att ett embryo fäster.
    Ååå, det är SÅ spännande!!! FruNaftra, jag blir glad i hela kroppen när jag tänker på det!

Jag drog ner på kaffet till en kopp kaffe per dag när jag ruvade. Jag tror inte att det gjorde någon nytta rent fysiskt faktiskt, men rent psykiskt kände jag att jag gjorde allt jag kunde... Tankens makt...
  • cotton

Shibby77, välkommen till oss! Jag tillsammans med alla här, har stort förtroende för Carlanderska och jag är säker på att du kommer att bli omhändertagen alldeles utmärkt !

• cotton

Ja, jag har absolut fått mens! Mensvärk imorse och ja, typisk mens. Ringde CA och ska på VUL den 26 oktober. Om allt går bra, gör vi vårt FET den 2-4 november! Gud, jag kan inte förstå det. Jag blir lycklig samtidigt som jag blir väldigt ledsen samtidigt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19