• cotton

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-10-18 09:19:05 följande:
    Otroligt najs  
    I fredags kväll och lördag fick jag utslag. Men eftersom jag fick utslag så sent så räknade de lördagen som den dagen jag ägglossade.
    Nu spammar jag tråden igen...

Men rekommenderar CA att man ÄL testar två gånger per dag? Då måste man ju få två förpackningar av glada gubben testet från CB!?
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-18 09:28:55 följande:
    Å vännen förstår att det är blandade känslor! Vem vet vi kanske gör FET samma dag Men du har 2 dagars i frysen då? Kram
    Milo min underbara skatt

Ja, det är mycket blandade känslor. Kroppen går ju vidare som om Cornelius aldrig funnits... trots att jag egentligen borde vara gravid än och på onsdag hade jag gått in i vecka 25...

Jag har femdagars i frysen. Två stycken så en borde förhoppningsvis klara upptiningen. Hade varit underbart att ruva samtidigt.
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-18 09:29:52 följande:
    Nej det står en gång på lappen jag fick av dem och det ska tas på morgonen, men jag kommer nog oxå testa på kvällen...... som den testmissbrukare jag är
    Hm, jag är också med i den klubben... så jag får väl köpa ett extra paket för eget bruk jag med...
  • cotton

Vädur, jag tror nog ni har toppenchans att er lilla eskimå klarar upptiningen. Minns inte vilken procentsats de hade att klara sig, men det var en hög procentsats i alla fall. Ni hade väl också femdagars?!

Mom70, alla här har redan skrivit allt, men jag kan bara bekräfta det alla andra skriver, man ser inte särskilt fin ut i sjukhusskjorta, nätstrumpor och hätta... så strunta du i hårssprayen. Inget kan rädda utseendet i det läget!

• cotton

Skrippo, du har inga krav på dig att kommentera. Kom in hit och hämta styrka, vi delar gärna med oss av den.

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-18 10:01:37 följande:
    92% är det som klarar upptining men man vet ju inte vilka som tillhör de andra 8%. Ja våran är 5 dagars
    Milo min underbara skatt

Det är ju fantastiska odds. Stunt i de övriga 8%, våra eskimåer får inte ingå i den procentsatsen ändå

Det blir en spännande senhöst (om det ordet nu finns ). Jag hoppas den blir bättre än sensommaren var...
  • cotton
    42an skrev 2010-10-18 11:54:15 följande:
    Hej på er, här väntar jag på att mensen ska komma, test neg igår igen. TD onsd, men tror inte det blir + då heller. Förlåt om jag sprider negativa tankar men det känns verkligen så. Är ledig idag men kommer ha en riktigt tuff vecka på jobbet så jag kanske väntar med att testa till helgen. Orkar inte få det svart på vitt och sen hålla masken på jobbet.
    Är rätt så nyanställd på ett litet företag så en graviditet kommer inte mötes med jubel direkt. 
    Har ni koll på vad en FET med distansbehandling kostar på CA. Nog lika bra att ställa sig in på att det blir så.

Cotton, vädur78 och fru Naftra: Härligt att ni är "på banan" nu! Lycka till!

Shibby 77: Välkommen!

Lycka till ni andra också, håller dålig reda på vad alla gör, förlåt!
    Men gumman, denna tråd är till för allt, att glädjas som att beklaga sig. Klart att du får vara ledsen! Jag tycker inte att du ska ge upp, men jag förstår att du är förberedd på ett negativt besked. Var det en blastocyst eller en tvådagars du fick? Vet inte om tvådagars är lite svårara att "tjuvtesta" på kanske? Det är svårare att veta när det fäster... men det är inget jag har belägg för.

Tänker på dig och hoppas på plus in i det sista!

mom70, hotell Panorama har en mycket trevlig relaxavdelning, kanske att du ska utnyttja den kvällen innan i och med att du går miste om hotellfrukosten? Lycka till på ÄP imorgon! Jag håller med dig, dagen innan ÄP går man verkligen omkring med tung mage... Många stora ägg som mognar på...  
  • cotton
    akita06 skrev 2010-10-18 17:01:01 följande:
    Känns lite bättre nu.Har pratat med Göran.
    7 av 8 ägg blev befruktade men sedan ramlade många bort ganska snart..kommer inte ihåg vad han sa riktigt. På fredagen fanns där 2 kvar och på lördagen var där bara ett som inte riktigt hade blivit en blastocyst o inte riktigt utvecklat sig. Befruktningen är inte själva problemet utan mina ägg så nästa gång ska jag prova menopur istället. Vilar en månad och kör korta protokollet nästa gång så vi hinner ett försök till innan jul.
    Borstar av mig och börjar klättra uppåt igen...

Lycka till alla, jag gör en konstpaus från allt "familjelivande"
    Vad skönt att du fick några svar! Jag håller tummarna för att allt går bra nästa gång. Njut av din "konstpaus" och drick glögg och gör allt det du inte kommer att kunna göra den dag du blir gravid.
    *kramar om*
  • cotton
    Skrippo skrev 2010-10-18 18:40:47 följande:
    PÅ onsdag ska jag på VUL för att kontrollera att allt kommit ut....

Nån som vet hur länge sen efetr ett mf man måste vänta för att få komma igång igen?

Kram
    För mig som hade ett sent missfall, räcker det med en menscykel emellan. Men det är ju också så att kroppen måste hänga med. Det är inte alls säkert att ägglossningen hänger med och då får man ju vänta ändå. Man får nog inte ÄL förrän kroppen är mogen, så sa läkaren på sjukhuset när vi pratade om att våga sig på att bli gravid någon gång igen.
  • cotton
    42an skrev 2010-10-18 18:27:05 följande:
    Tack Cotton, vad gullig du är alltid. Började storböla när jag läste ditt fina svar till mig. Är "lätt" labil just nu. Det var en 2-dagars vi fick tillbaks och en 2-dagars i frysen också. Den gången vi misslyckades med färskförsöket innan vi fick sonen så kom mensen innan testdag, så det kanske är ett gott tecken att den inte dykt upp än iallafall. Klamrarm mig fast i halmstrån.....

Sidney: Tack för info, pengarna rullar! Det bidrar onekligen en hel del till pressen i situationen.

Vädur78: Tack snälla!

Läste ett inlägg i en annan tråd för ett tag sen, tänkte försöka återge den:
    Vi som åker i IVF-karusellen är alla på olika ställen i behandlingen, ibland mår vi bra och då försöker vidra  runt karusellen åt alla, ibland mår vi dåligt och behöver få åka med när ni andra drar.
    Lite fin tanke, eller hur? Just nu åker jag! Tack för att ni finns och orkar dra!
    Vad fint skriver! Åk du med så länge du vill, vi andra snurrar runt på karusellen nu. Tänker på dig!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19