• cotton

Carlanderskatöserna del 19

akita06 skrev 2010-10-08 19:22:11 följande:
    Sushikatten: Jag har oxå ä.p. på måndag. Ska dit 08.45!! Första gången för mig så jag är väääldigt nervös inför ALLT! Önskar dej lycka till..kanske vi ses!
    Å vad spännande! Extra kram till dig inför ditt första ÄP! De är jätteduktiga på CA, jag tyckte inte alls att det var så farligt - något jag var inställd på efter skräckhistorier jag läst på forumet (dock inte i denna tråd där alla är så positiva)

Sushikatten, kommer även att tänka extra på er på måndag! Å vad spännnande! Jag hoppas på en god skörd med en överfull äggkorg åt er båda! Och om du av förklarliga skäl inte orkar vara positiv, ska jag vara positiv åt dig denna gång: (hurtfriska jag... he he he)

Kryddan71, jag hoppas innerligt att ni får ett plus på tisdag, men blir det så att denna gång faktiskt inte lyckades, hoppas jag SÅÅÅ att det blir femte gången gillt! Du är så stark och positiv och du kommer att få ditt plus, det måste vi tro!

Släggan, jag är också trött på alla "slappna av" eller "tänk på annat" kommentarer man får när man berättar om sin IVF. I synnerhet som vi är oförklarigt barnlösa, tycker folk att de kan komma med icke efterfrågade kommentarer som handlar om allt ifrån att vi ska skaffa hund till att försöka att inte stressa upp oss. Människor som fäller sådana dumma kommentarer borde få gå omkring en dag med de tankar och känslor alla vi kan känna, så tror jag det blivit annat - KLOKARE - ljud i skrällan...

Önskar er alla en riktigt go helg!
  • cotton
    didda skrev 2010-10-09 09:14:14 följande:
    Jag har vul-koll torsdag den 14/10, dvs sprutdag 9 och jag har fått preliminärt ÄP någon gång under vecka 42, förmodligen i början av veckan (om allt ser bra ut är väl bäst att lägga till).

Vid mina tidigare ivf:er har jag gjort lite fler vul- jag tror att jag gjort något på dag 6 och sedan ett till dag 9 eller så. ÄP båda gångerna på dag 14 (om jag läste rätt i mina anteckningar- minnet har jag helt slutat att förlita mig på)

Känner ni av något i äggstockarna ännu? Jag känner ingenting alls.....kommer inte ihåg hur det har varit de båda tidigare gångerna.

Kram till alla!
    Mom70, det brukar faktiskt räcka med ett VUL. Men jag förstår att du jämför. Håller alla tummar för att det blir många fina äggblåsor du bär på!
  • cotton

Lilla fröet, lycka till på ditt VUL imorgon. Och det är vanligt att känna spänningar som du gör, det är dina äggstockar som växer lite och det blir tungt för dem att bära så många fina ägg.

FruNaftra, förstår att det känns jobbigt. Gnäll på du. Men det är värt det sedan, den där dagen då du har ditt barn hos dig. Men skit trist rent ut sagt att denna cykel inte verkar vilja bjuda på ÄL. Varje månad, ja, varje vecka är ju tortyr för oss att vänta... FY!

• cotton

FruNaftra, grattis till ett så positivt VUL! Och jag tror som du, att det är IVFen som ställer till det!

Idag har vi haft en jättefin minnesceremoni och namnsceremoni för Cornelius. Vi fick bädda ner honom i filt, med sina nallar, foton av oss och ett fint hjärta i sten. Sedan välsignades han, vi läste upp våra personliga brev för honom och sedan spelade vi lite musik och därefter pratade vi lite med honom bara Carl och jag (prästen gick ut och gav oss tid med honom på egen hand). Det var väldigt fint och jag känner mig starkare som fått säga '"på återseende" till min son. Nu skulle han kremeras förhoppningsvis redan i efermiddag, senast imorgon, och sedan ska han begravas i askgravlunden på Östra Kyrkogården inom en vecka eller två.

Vi har tagit avstamp i det och nu bär vi med vår son i våra hjärtan hela tiden, livet ut.

Till dess vi ses igen ska vi leva våra liv fullt ut och en del av det livet är att försöka ge honom ett syskon. Och därför vääääntar vi på att min mens ska komma igång. Det är snart fyra veckor sedan Cornelius föddes, och jag får antagligen vänta på mensen ytterligare någon vecka eller två (i värsta fall någon månad till, men det hoppas jag inte!!!). Men sedan ska vi köra igång med FET. Å vad jag hoppas att min ÄL inte strular då!

• cotton

TACK alla för era fina tankar! Gud vad ni är fina och stöttande! *snyftar själv här nu*

Stunden med vår son var jättefin och jag är så glad att vi deltagit i varje process, att vi sett honom, myst med honom och verkligen tagit vårt tillfälliga avsked. Det hjälper i sorgeprocessen.

Lilla fröet, även om din ena äggstock slappar, kan den komma igång lite mer om några dagar. Vänta till nästa VUL! Och som alla säger här, ultimat antal ägg är runt runt 10, för då får man ofta god kvalitet på dem. Så stressa inte eller oroa dig inte, för att du inte fick 50 ägg. Jag håller tummarna för er!

34an, å vad nervöst, ja, håller med FruNaftra, nu borde bebben ha klamrat fast. Men det tar ju ytterligare några dagar innan du får tillräckligt med gravhormon i kroppen, så bli nu inte ledsen OM du skulle testa och OM du skulle få negativt nu. Jag tror du får ditt plus lite närmare TD.m

Konstigt det där vilka läkare man får... Jag är "tillskriven" Torbjörn, men hade honom bara på det första VULet. Sedan hade jag Margareta på äggplock och ET. Och sedan tittade Göran på Cornelius och gav oss tummen upp när han var 7 veckor gammal.

Lilla fröet, vi lyckades på vårt första försök. Jag tror det är lite olika där, men man måste tro på att någon gång är det ens tur. Och varför inte denna gång liksom?

God natt vänner!

• cotton
    sydney skrev 2010-10-12 07:34:26 följande:
    Nu kommer ett deppinlägg....

Nu är jag tillbaka på ruta ett igen känns det som. Jävla skit! Jag är så ledsen, orkade inte skriva nåt igår efter jag varit hos läkaren: det hade inte hänt nåt sen i fredags, varken storlek på äggblåsa eller slemhinna. Läkaren tycker det är onödigt att slösa bort ett ägg när inte förutsättningarna är optimala pga slemhinnan, även om jag får ÄL utslag senare. Ska dit på torsdag morgon igen bara för att se så att det mot all förmodan skulle ha hänt nåt. Läkaren ville nog avbryta redan igår egentligen. Synd att jag inte fick göra stimulerat FET från början, nu sket det sig och ytterligare en månad att vänta. Så det lär bli stimulerat nästa gång. Vi har en resa till Rom inbokad i mitten av november men den får väl avbokas om det ska bli FET.
    Antar att Carlanderska har lång julledighet så det blir väl bara ett försök kvar det här året. Nån som vet när de stänger?

Blääää för allt!!!
    Å vad tråkigt! Förstår att du deppar! Men ETT försök innan jul kan ju räcka för att få plus och möjlighet till bebis! .-)
  • cotton
    didda skrev 2010-10-12 12:59:29 följande:
    Förbannade skit! Nu har jag suttit och läst och kommenterat precis alla och så förvinner inläggshelvetet precis när jag ska skicka iväg det! Vad FAN! Orkar inte börja om igen men jag tänker på er alla!
    Så blir det ibland och man blir ju bara sååå sur!

Kramar om tillbaka i alla fall!
  • cotton

FruNaftra, å vad typiskt, men hoppas på utslag snart! Testar du med Clearblues "happy face"? När tror du själv att du får din ÄL (om man tittar historiskt sett?)

• cotton
    akita06 skrev 2010-10-12 18:08:28 följande:
    En liten fråga...(om någon kan svara) Gjorde ju äggplock igår, Marianne Wodd eller vad hon nu hette gjorde det och jag fick preliminär tid för Et på lördag men dem skulle höra av sig om det blev ändringar. idag har ingen hört av sig...ska man ta det som ett gott tecken?? Vanligast är väl att om det inte blev tillräckligt många befruktade att man gör ET 2 dagar efter ÄP, alltså imorgon och eftersom ingen hört av sig blir det ju inte det.
    Vad tror ni??
    Jag kommer givetvis ringa imorgon och höra mig för men tänkte att ni kanske hade någon idee eller erfarenhet.
    Jeeej, det är goda nyheter! Då har tillräckligt många ägg befruktats att de långtidsodlar!
  • cotton

Nu ska jag hoppa i säng efter ett plågsamt tittande på matchen mellan Sverige och Holland...

Lycka till på ert VUL imorgon Släggan! Och tack för din kram, den värmde!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19