• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Lilla fröet och Släggan, håller tummarna för bra äggplockningar för er imorgon! Minns att ett guldägg är allt som krävs.

• cotton

mom70, grattis till en riktigt fin skörd!

Lilla frö och SLäggan, håller tummarna för en god skörd imorgon!

Och 34an, jag håller mina tummar för dig sååå hårt! Jag hoppas läsa om ett fint plus imorgon bitti. Och skönt att mensen inte kommit, det tycker jag är positivt.

God natt alla!

• cotton
    42an skrev 2010-10-20 10:40:27 följande:
    Hej på er, tyvärr blev det minus idag också. Varit hemma från jobbet i 2 dagar pga ett migränanfall från helvetet. Känner mig väl inte direkt på topp just nu, men jag var nog rätt inställd på det.

Kan man köra FET vid första ÄL nu, är det ngn som vet?

Tusen tack för all tumhållning, ni anar inte hur viktiga ni har varit och är. Skall erkänna att det är väl inte så många i min omgivning  som stöttar ett 3:e ivfbarn, särskilt inte vid min ålder (41) och med min äggreserv, så ni är så viktiga. Ni dömer ingen och det är så värdefullt. Tack snälla ni!
    Å 34an, jag är så ledsen för din skull! Självklart är din längtan din längtan och den kan aldrig graderas, oavsett åler eller antal barn. vad tråkigt att du känner att du inte alltid får det stöd du behöver i din omgivning, men därför är det också bra med sådana här tråder med sådana här varma människor... vi kan prata av oss och hämta stöd här istället.

Jag skriver som Sydney, kanske att du kan köra igång med ett FET före jul? Det är psykologiskt viktigt att känna att man är i gång hela tiden när man håller på med IVF tycker jag... så att hoppet brinner starkt hela tiden.
  • cotton

Grattis mom70 till ett riktigt bra resultat. Och möjlighet till 5dagars är ju hur bra som helst!!!

Lilla fröet, jag förstår din besvikelse, men som många skrivit har tidigare,räcker det ju med ett guldägg. Och det är ju självklart att du ska ha ett sådant ur din skörd.

Jag TROR att detta räknas som försök, även om inga ägg befruktas, men jag vet inte, så fråga någon annan här som säkert vet bättre.  

• cotton

Jag sänder mina  varmaste kramar till er alla och en extra kram till 34an och Skrippo.

Sedan får Fru Naftra en rejäl lyckospark där bak. Hoppas att allt går bra!

Släggan, skönt att höra att allt gick bra och tänk, imorgon ruvar du troligen! Spännande!

• cotton
    Fylgja skrev 2010-10-21 10:19:20 följande:
    Så skönt att det blev en ok äggskörd - trots böket! Märkligt det där när ens kära organ bestämmer sig för att leka kurragömma. Vid mitt senaste VUL undrade Göran till slut om jag hade glömt ena äggstocken hemma ;o)  Han hittade den aldrig, men det spelade ju ingen roll eftersom den andra uppförde sig som den skulle.

Usch, sitter här med lite allmän ågren. Vi har tid för ett samtal med psykologen (?) på CA idag. Det kändes som en bra idé just när jag fått mitt minus men nu känns det mer kluvet. Känner mig dels lite fånig som reagerar så starkt, det är ju trots allt bara fyra misslyckade FET, inget missfall eller liknande. Dels lite tveksam till vad för nytta ett enstaka samtal kan göra. Och så är jag så less på att bli ledsen, och det vet jag ju att jag kommer att bli. Om jag inte helt stänger av, men då är ju besöket ändå bortkastat. Nåja.
    Det kan vara ganska skönt att får prata av sig och gråta av sig med någon som inte dömer eller tycker att man är fjantig. Jag tycker faktiskt att du ska gå och även om det bara är ett besök, kan den timmen göra underverk för själen. Nyttja att du kan vara utelämnande till tusen utan att behöva stå för det du säger en månad senare. Men du känner på ett visst sätt just nu och kuratorn tycker det är okej.

Jag trodde själv inte att en kurator skulle kunna göra mycket nytta när jag och min man skulle prata med en kurator efter att Cornelius föddes. Men det var fantastiskt skönt att få prata och gråta av sig.
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-21 17:26:45 följande:
    Jag vet att jag sa att jag inte skulle hänga här så mycket längre men kunde inte hålla mig utan måste bara få berätta att FET gick bra. Första upptiningsförsöket lyckades. Jag fick Susanne (tror jag hon hette) som läkare och hon var jätteduktig verkligen. Jag blev lite förvånad först när hon kom och presenterade sig för jag trodde det bara fanns 3 läkare på CA. Men tydligen fanns det 1 till   Någon annan som träffat henne?

Kryddan, jättebra att du ska gå och prata med någon.

Släggan, stort grattis!!    Skönt att ÄP är avklarad.
    Å vad härligt, grattis till din underbara ruvarstatus!!!
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-10-21 18:45:09 följande:
    Tack tjejer.
    Jo jag blev bara så förvånad. Känns som man är där var och varannan dag och så träffar man inte henne förrän NU   En dag i veckan jobbade hon där tydligen. Hoppas jag får se mer av henne (om jag måste komma tillbaka), hon var sjukt trevlig.

Jag blödde lite grann när jag gick på toa förut....lite rosa bara. Det kan väl inte vara annat än att instrumentet repat lite?
    Jag  blödde också lite rosa efter ET i maj månad, och det slutade ju i ett plus, så du måste inte vara orolig. Det var Margareta som gjorde det då och hon berättade faktiskt för mig att jag skulle kunna komma att blöda lite lite. Så jag oroad mig inte så mycket (fast liiite oroar man sig ändå...)

Jag håller så många tummar för dig nu Fru Naftra!

Och Släggan, lycka till på ET idag! Jag utgår helt klart från att du är ruvare senare idag.  Gud så spännande!
  • cotton

Kryddan 71, vad skönt att du fick ett bra möte. Jag förstår att det inte blev mycket sagt under halvtimmen och att det kändes tungt i själen efteråt, men den halvtimmen med kuratorn kanske gör mycket för ditt efterarbete. Starkt av dig att gå!

Jag fick min mens i söndags kväll och på tisdag i nästa vecka (om fyra dagar bara, jeeej ) ska jag på VUL och ser allt bra ut är det bara att testa testa testa för ÄL och sedan blir det FET fem dagar efter omslag på testet. Så det känns nära nu. Det enda jag hoppas på är ju att min kropp vill samarbeta och att jag får ÄL denna månad. Om allt går som tänkt, och om vi får vårt plus, blir det BF den 25 juli. Det är tre dagar efter Carls födelsedag, och han hoppas ju att junior ska vilja titta fram då. Så vi drömmer på här borta.

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-10-22 12:03:01 följande:
    Många julibebisar ska det bli i tråden
    Ja, jag hoppas att den kryllar av julibebisar faktiskt!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19