Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Oj vad det händer grejer nu. Lycka till på ÄP idag och i morgon, tjejer!  Jag står med mina flaggor och hejar er hela vägen in i mål!

Sydney, ååh vad roligt. Grattis till halvmensstart Håller tummarna för att den kommer på allvar mycket snart

Och ta det nu lugnt på vägarna  för snön är förrädisk nu när man kör bil. Vissa har nämt att det finns svart is i stan och den syns så dåligt...vipps så glider man bara.

Kram på er!

• FruNaftra
    Toppenloppan skrev 2011-01-13 09:10:50 följande:

Majsanna:
    Vi har gjort AHA vid vår 3:e återföring, det fästa tyvärr inte ändå men det har vi i efterhand förstått berodde på min böld och inte att ägget var dåligt!
    Hatcha gör väl bara äggen om man långtidsodlar....eller???? Vi ar ju enabrt fått tillbaka 2-dagars på den gamla kliniken så det har ingen ingen som helt erfarenhet av, men hoppas få

Cotton:
    Det låter UNDERBART! Hoppas du kan njuta lite trots all din förståeliga oro!

Lilla Fröet:
    Härligt att det såg så bra ut! En snabbväxande bebsi låter trevligt

Fru Nafta:
    vad skönt att blödningen normaliserats! Kollade de ditt blodvärde eller fick du järntabletter???
    Cystan krymper säkert ska du se och SKÖNT att du inte känner av den! De kan göra ONT!

För egen del drar det ihop sig, imorgons aks vi på första besöket på CA!! Känns spännande och lite läskigt oxå, hoppas det går bra och att vi känner att det är värt att byta klinik och åka dubbelt så långt....
    nedreglerad lär jag i alla fall vara, hade vallningar hela kvällen igår var ute och åt med bästa kompisen och tog av och på koftan var 10:e minut Hon vet ju alltihop så vi skrattade bara men varm blev jag!

De kollade mitt blodvärde och det var jättebra. Fast jag måste erkänna att jag blev förvånad för jag var  väldigt trött just då. Har druckit dåligt de senaste dagarna så av den anledningen kunde blodvärdet vara missvisande. Man jag äter järntabletter för säkerhets skull och dricker mycket vatten.

Har du haft ont av cystor? Känns det som vid IVF, när äggblåsorna växer till?
    Jätteskönt att jag inte känner något. Hade bara en obehaglig känsla igår kväll men det gick över

Lycka till idag! Gud vad spännande att ni är på g nu och jag hoppas det blir mycket bättre resultat på CA (har goda förhoppningar). De där värmevallningarna saknar jag inte och det är bra att ni kan skratta åt det även om det för stunden även är lite besvärligt   Det är bra att man kan ta detta med humor, så man kan blicka tillbaka och inte bara känna att allt var jobbigt.
  • FruNaftra
    Toppenloppan skrev 2011-01-13 09:36:52 följande:
    Tack för era lyckönskningar! Skönt med stöttning och peppning!

Vi vet inte vad som kommer hända nu, antingen föreslår de en längre nedregleringen pga min endometrios, eller så tycker de att 4 veckor räcker....Jag kommer fråga hur de resonnerar så jag hänger med men sen har jag lovat maken att göra som de säger
    Man har ju blivit luttrad och VÄLDIGT insatt det gågna IVF-året och läst på en MASSA i gamla studieböcker och nya oxå. Kan faktiskt mer om IVF-processen än min gamla pluggkompis som är färdig gynekolog om 6 månader!!! Har haft nytta av det inom min egen specialitet faktiskt, kunskap är alltid bra!

Såååå.....maken är rädd att jag inte ska låta CA lägga upp sin plan för oss utan lägga mig i för mycket
    Jag ska lyssna, fråga och resonnera men LYDA

Cystor har jag haft på vänster äggstock, en stor jäkel! Dock var det en endocysta och den kände jag av i samband med mens men inte annars, det räckte!!! Svimmade nästan av smärta på jobbet, blev liggande med fötterna på handfatet i omklädningsrummet eftersom blodtrcyket varså lågt och fick hämtas på bår av sjuksköterskorna på akuten....där jag skulle jobba den dagen. USCHA, få för vad pinsamt och jobbigt det var!
    Känner igen det där med att lägga sig i och utbilda sig. Kunskap är jättebra att ha, en läkare kan inte utbilda en. Det är upp till oss själva att engagera oss i vår IVF och ställa frågor. Kunskap är makt, som de säger Jag känner att jag inte är så duktigt påläst när det kommer till IVF,ens baksida, dvs komplikationer osv. Där vill jag hellre vara lyckligt ovetandes ända tills jag behöver kunskapen av personliga själ. Annars oroar jag mig bara i onödan.

Men fy vilken hemsk upplevelse att läsa om din upplevelse Förvånad vad hände sen? Blev det op direkt?
  • FruNaftra

Hur vet man att en cysta håller på att spricka?
    Tänk om den jag har nu växer mer och spricker...vad händer då?

• FruNaftra

Shibby, stort grattis till en sån fin skörd. 7 fina ägg är verkligen inte dåligt resultat. De har helt rätt i att det är normalt   Förstår att du  blir besviken när ni har sett många fler äggblåsor. Jag utvecklade ju själv runt 40 stycken men ändå fick vi "bara " ut 10 ägg. Men de var av superkvalitet så nu i efterhand är jag inte alls besviken   Nu håller vi tummarna för dig att de är av superkvalitet och att många befruktas. Skäm bort dig själv med gottis, vila och något varmt och gott på magen.

Loppanlängtan, tack för informationen. Då behöver jag kanske inte oroa mig om det skulle börja göra ont? Jag har känt en konstig känsla i livmodern...eller ja...runt de trakterna. Men då behöver jag väl inte oroa mig för att det skulle bli några komplikationer med cystan?

• FruNaftra

En följdfråga (ursäkta mina dumma frågor men jag har noll koll på det här med cystor) - vilket är det vanligaste sättet en cysta försvinner på. Att den tillbakabildas eller spricker? Och vad händer om man får jätteont. Ska man ringa CA då?

• FruNaftra

Tack tjejer. Det är så skönt att kunna ventilera med er som har lite mer kunskap om sånt här.
    Kryddan, be inte om ursäkt. Jag är faktiskt tacksam för att jag fick all denna information och är jag orolig så är det ju bara att fråga er mer och i värsta fall vända mig till CA   Hellre att jag är förberedd än helt ovetandes, känner jag.

Och Göran lät inte alls orolig (det gör han sällan) och sa bara lugnt och stilla att det inte bli återföring denna gång och om en månad eller så så ska vi göra ytterligare en kontroll för att se om den har försvunnit. Fast jag tycker ändå det är ganska länge att gå och vänta, en hel månad liksom. Men men...blödningen börjar tack och lov försvinna nu. Snart har jag bara spottings och sen försvinner det förhoppningsvis. Då blir det första gången på typ 6-7 veckor som jag slipper blöda vilket känns heeelt underbart!

• FruNaftra
    majsanna skrev 2011-01-13 17:31:02 följande:
    Nu har vi landat på hotellet, Hotell 11 på Eriksberg. Vi fick uppleva lite rusningstrafik också eftersom vi råkade komma vid halv fem, men det gick bra. Vi har ju bott i Göteborg i sju år så man vet ju vart man ska när man står i köerna.

Jag känner att jag har lite ont i magen när jag går så det finns kanske några guldägg där inne.
    Det är så fint nere i Eriksberg. Jag bor alldeles ovanför den stadsdelen så jag promenerar gärna dit och går längs med vattnet och njuter av havsluften   Synd att ni råkade komma mitt i rusningstrafik men om ni är vana vid trafiken så vet ni ju hur ni ska hålla huvudena kalla.

Vad spännande att du känner av guldäggen. Nu håller jag tummarna och tårna för er

Cotton: Åh det hoppas verkligen jag med Om det kunde bli en återföring i februari skulle jag bli så lycklig!
  • FruNaftra
    Shibby 78 skrev 2011-01-13 18:23:22 följande:
    Tack Lito!

En fråga som jag precis började fundera över:

Om inget ägg överlever så det inte blir någon återföring, räknas det försöket då? (vi har köpt trepacket)
    Är det "vanligt" att alla slutar dela sig och att återföringen inte blir av?
    Eftersom man får tillbaka en del av pengarna vid uteblivet ET så lär nog det inte ens räknas som ett riktigt försök. Så du kna nog vara lugn. Men fråga för säkerhets skull
  • FruNaftra

Min cysta verkar vara dagens heta ämne, förutom ÄP-prat då såklart. Jag ältar, jag vet, men kan inte låta bli att fundera på om det var cysthelvetet som gjorde att jag fick MA. Men det kommer vi väl aldrig få veta......

Kram på er och ha en underbar kväll!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19