Toppenloppan skrev 2011-01-13 09:36:52 följande:
Tack för era lyckönskningar! Skönt med stöttning och peppning!
Vi vet inte vad som kommer hända nu, antingen föreslår de en längre nedregleringen pga min endometrios, eller så tycker de att 4 veckor räcker....Jag kommer fråga hur de resonnerar så jag hänger med men sen har jag lovat maken att göra som de säger
Man har ju blivit luttrad och VÄLDIGT insatt det gågna IVF-året och läst på en MASSA i gamla studieböcker och nya oxå. Kan faktiskt mer om IVF-processen än min gamla pluggkompis som är färdig gynekolog om 6 månader!!! Har haft nytta av det inom min egen specialitet faktiskt, kunskap är alltid bra!
Såååå.....maken är rädd att jag inte ska låta CA lägga upp sin plan för oss utan lägga mig i för mycket
Jag ska lyssna, fråga och resonnera men LYDA
Cystor har jag haft på vänster äggstock, en stor jäkel! Dock var det en endocysta och den kände jag av i samband med mens men inte annars, det räckte!!! Svimmade nästan av smärta på jobbet, blev liggande med fötterna på handfatet i omklädningsrummet eftersom blodtrcyket varså lågt och fick hämtas på bår av sjuksköterskorna på akuten....där jag skulle jobba den dagen. USCHA, få för vad pinsamt och jobbigt det var!
Känner igen det där med att lägga sig i och utbilda sig. Kunskap är jättebra att ha, en läkare kan inte utbilda en. Det är upp till oss själva att engagera oss i vår IVF och ställa frågor. Kunskap är makt, som de säger
Jag känner att jag inte är så duktigt påläst när det kommer till IVF,ens baksida, dvs komplikationer osv. Där vill jag hellre vara lyckligt ovetandes ända tills jag behöver kunskapen av personliga själ. Annars oroar jag mig bara i onödan.
Men fy vilken hemsk upplevelse att läsa om din upplevelse
vad hände sen? Blev det op direkt?