-
Nä samma här. Har bara hört om kvinnor som fått ungefär så många äggblåsor som växt till sig. Själv fick jag ju 40 äggblåsor men så blev det bara 10 ägg av det.Vädur 78 skrev 2010-12-16 22:06:44 följande:jag har nog aldrig hört någon som fått så många ägg som 37 innan
-
Kul att ytterligare en kämpare hänger på. Välkommen!Lito skrev 2010-12-16 20:48:24 följande:Hej,
Hoppas det går bra om jag hänger med er här! Vi ska på möte på ca den 24 Jan och jag längtar ihjäl mig :)
Jag och min sambo har gjort en ivf på Rmc Linköping och är missnöjda. Dålig kommunikation och dålig behandling. Det kändes som löpande band metoden där. Ingen eller bristande information och det mesta får man ta reda på själv. Första försöket för oss blev plus men resulterade i mf och frysförsök 1 och 2 blev minus. Vi kommer inte göra fler försök där även om vi har ägg i frysen .. Blev alldeles för hårt stimulerad sist... 37 ägg!!
Hoppas på positivt och proffsigt bemötande på ca, men det kändes jätte bra idag när jag ringde och bokade tiden. Å det verkar som om ni är väldigt nöjda!? :)
Sorry att inlägget blev så långt!
Jag är supernöjd med CA. De gav mig en underbar dotter och vi försöker nu få ett syskon (lyckades på första återföringen men fick MA tyvärr). De är så otroligt omtänksamma och duktiga. Jag är övertygad om att du kommer trivas. Vilken läkare ska du får träffa? -
Tänkte bara sticka in huvudet igen och säga kram till alla, nykomlingar som CA veteraner
Idag är det en stor dag i mitt liv. Vår lilla IVF-bebis har tagit sina första stapplande steg på egen hand. Det måste firas med vin och räkor! Tänk att CA lyckades baka ihop något så underbart åt oss.
Hoppas alla mår bra och att ni unnar er lite julenubbe och julsnask. Lika bra att tjuvstarta -
Hej alla tappra kämpar!
Hoppas ni alla hade en bra jul...gott nytt år på er Hoppas nyårsfirandet var trevligt. Min man jobbade natten så jag var ensam hemma och såg på tv istället. medan lilltjejen sov. Första året som jag inte firat...men mysigt ändå.
Jag går fortfarande och väntar på att missfallsblödningen ska vara över. Har hållit på i snart 4 veckor och börjar bli riktigt tröttsamt. ÅåÅÅåhhh....vill bara att kroppen ska komma på banan igen så man kan gå vidare.
Kram till er! -
Ja det trodde ju jag med!! Verkar så olika. Vissa blöder bara någon vecka...så jag trodde jag hade en chans till nytt försök innan februari när jag ska börja jobba. Ack så fel jag hade....Fylgja skrev 2011-01-02 12:54:42 följande:Grattis! Hoppas det går fint med sprutorna!Gott nytt på dig också Usch vad jobbigt med en så lång blödning... Hoppas det bestämmer sig för att lägga av snart! Men är det inte lite länge med fyra veckor?? Jag kan nog för lite om det, men jag trodde det brukade ge sig efter ett par veckor?FruNaftra skrev 2011-01-02 11:41:46 följande:Hej alla tappra kämpar!
Hoppas ni alla hade en bra jul...gott nytt år på er Hoppas nyårsfirandet var trevligt. Min man jobbade natten så jag var ensam hemma och såg på tv istället. medan lilltjejen sov. Första året som jag inte firat...men mysigt ändå.
Jag går fortfarande och väntar på att missfallsblödningen ska vara över. Har hållit på i snart 4 veckor och börjar bli riktigt tröttsamt. ÅåÅÅåhhh....vill bara att kroppen ska komma på banan igen så man kan gå vidare.
Kram till er!
Har pratat med en kompis som fick MF i v 14 och enligt hennes BM kunde man blöda i månader....jisses Jag fick ju "bara" MA i v 11 liksom.... -
Ååhhh..är det sant?cotton skrev 2011-01-02 15:56:55 följande:God fortsättning på er alla! Och lycka till alla ni som ska börja spruta nu! Vad roligt att det händer så mycket i tråden!
Fru Naftra, jag blödde i nästan fyra veckor (sporadiskt sista veckan) efter Cornelius födsel, och sedan fick jag plötsligt en kraftigare blödning igen, och då var det min mens... Men jag hoppas det slutar blöda för dig snart!
Men...hur vet du att det var mensen du fick?
Kunde det inte lika gärna vara missfallsblödning igen? -
Förlåt jag menade inte missfallsblödning. Jag skrev alldeles för snabbt igen Kram
-
STOOORT underbart grattis till er fantastiska Ebba. Jag blir så glad för er skull. Fantastiskt. Världen får träffa ytterligare ett mirakelmulan skrev 2011-01-02 20:15:00 följande:Den 29:e anlände ytterligare en liten Carlandeska bebis !
kl 8.49 föddes vår lilla Ebba med planerat kejsarsnitt pga sätesbjudning. 48 cm och 3110 g och såklart världens sötaste .
På torsdag är det 5 år sedan vi började kämpa och det tog oss 9 försök (7 återföringar o 2 avbrutna försök) men nu är vår efterlängtade dotter äntligen här och vi är världens lyckligaste .
Ge inte upp och jag hoppas verkligen att ni alla i tråden en dag ska få uppleva denna lycka
Kramar
Njut och ta hand om er!
KRAM -
Tjejer, jag behöver er hjälp.
Jag blir jättefundersam nu. Är det mensen som har kommit nu? Jag blöder massa blod och klumpar. Lite mensvärk. Har ju haft liiite blödning till och från men de senaste 1,5 veckorna har det varit ganska lite ....mer som envisa spottings, vissa dagar har det kommit lite mer men men inte alls mycket (slemhinnan var ju väldigt tunn 1 vecka efter att jag tog cytotecen så det fanns ju inga mängder att blöda ut). Men nu kommer det ju igång en riklig blödning. Fattar ingenting. Är det mensen? Borde jag ringa CA i morgon och fråga? På tisdag är det 4 veckor sedan MF,et kom igång (då jag tog cytotec).
Grattis till er som kommit igång
Cotton: såg att du har sett plutten. Underbart. Och ett litet sent grattis från mig med
Sydney, håller tummarna för att allt flyter på som planerat. -
Jag blir alldeles tårögd när jag läser detta. Jag är sååå glad för din skull. ÅÅhh...vill krama dig!!! Hoppas på att få se bilder på miraklet snart!!!!mulan skrev 2011-01-02 20:55:47 följande:Tack så mycket !!!
Ja det var nån tråd vi sågs i. Jag har haft lite CA pause i höst annars har jag hängt en hel del här. Många nya i tråden nu.
Jag hoppas verkligen att att jag kan ge någon hopp med min historia. Vissa underverk tar lite längre tid att tillverka men när de väl är här är det värt all möda många gånger om. Det är ju långt ifrån alla som lyckas på någon av de 3 första försöken.
Kramar!Tack så mycket !!!!!FruNaftra skrev 2011-01-02 20:29:58 följande:STOOORT underbart grattis till er fantastiska Ebba. Jag blir så glad för er skull. Fantastiskt. Världen får träffa ytterligare ett mirakel
Njut och ta hand om er!
KRAM
Ja hon är verkligen ett mirakel
Kramar!Tack så mycket !!!
Ja Ebba är ett fint namn och inte så jättevanligt här. Inte uttjatat som vissa namn blir ibland.
Kramar!