Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Lilla fröet och Mom...STOR kram till er  

• FruNaftra

Neeeej Pimma. Gud vad tråkigt. Beklagar verkligen!!

Det var verkligen en riktig tråkig dag idag med så många ledsamma besked. Är så ledsen för er skull   Önskar det fanns något jag kunde göra.

Kramar!

• FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-11-02 14:18:29 följande:
    hur mår du fru Naftra..med familj o mage
    Familjen är trött och hängiga. Lilltjejen bara gnäller och gråter och vill ingenting och jag vill bara lägga mig under täcket och försvinna just nu. Tacksam över graviditeten men just nu får jag dra dubbelt lass eftersom jag måste göra allt trots illamående och komatrötthet. Har inte mycket att gnälla över med tanke på omständigheterna så jag försöker rycka upp mig.

Hur är det med dig???
  • FruNaftra

Hej tjejer. Ville vara säga att VUL inte gick bra alls. Hjärtat slog, men fostret var bara hälften så stort som det borde vara. Så missfall står inför dörren. Urs vi är så ledsna. Trodde verkligen det skulle bli julibebis. Här går man runt och är aptrött och spyfärdig, så får man inget för det mer än en massa blod och tårar.

Vi får se när vi kommer igång igen. Just nu orkar vi inte ens tänka på saken. Det är inte roligt någonstans det här.
    Ska tillbaka på kontroll nästa vecka på onsdag. Då får man väl ett mer definitivt besked.

Kram till er!

• FruNaftra

Tack tjejer, det värmer.

Lilla fröet, vadå flytta tillbaka? För oss var det inte tal på att flytta tillbaka eftersom de redan visste när jag borde ha blivit gravid. Och eftersom fostret inte alls följer den bestämda tillväxtmallen så verkar det inte stå bra till. Fostret måste ju växa i en viss takt, annars är något fel. Det enda Margareta sa var att orsaken till detta kan vara att embryot fäste väldigt sent, men det vet jag att den inte gjorde eftersom jag fick plus på stickan så vansinnigt tidigt....rd 4,5. Så det känns hopplöst just nu BLÄ vad jag hatar det här. Och så gick man runt och intalade sig att det skulle bli så himla bra. Tog ju 6 månaders IVF och FET försök för att få Ella så detta var väl för enkelt antar jag, att lyckas redan på första försöket.

Bläbläbläblä.....och blä

• FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-11-23 14:55:59 följande:
    har för mig att dom sa att fostret va litet, o på alla vul o ul jag va på så flyttade dom mig längre fram..mend et kanske e annorlunda när man vet när du blev befruktad...vilken vecka ska du vara i enligt uträking?
    7+3. Fostret borde ha varit 10 men var bara 5,3
  • FruNaftra
    sydney skrev 2010-11-23 15:04:18 följande:
    har du fått tid för VUL för ny koll?
    Ja ...vi ska tillbaka om en vecka på onsdag morgon. Har hjärtat slutat slå finns det väl inte mycket mer att göra än att be om piller så man får slut på detta. Vill inte ha missfall mitt i julfirandet. Ju snabbare detta kan avslutas desto bättre.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-11-23 15:50:00 följande:
    Min plutt var ju bara 5 när han skulle varit 9 mm på vårt första ultraljud, tror det var 6 dagar efter i utvecklingen.Han växte ifatt sig för varje ultraljud sen
    Oj....men varför fick jag intrycket att det var så gott som kört då? Hon sa ju inte rakt ut att det VAR kört men ändå underströk hon att 5 mm är vääääldit litet och att det inte borde vara så för att det ska vara normalt. Sen pratade vi om missfall och hur man ska hantera det. Om man kan få tabletter osv. Alt hopp åkte ut genom fönstret vid det ögonblicket.

Fan också...vill inte få falska förhoppningar.

Kram på er. Skönt att ni finns här!
  • FruNaftra

Vädur, en del av mig vill släppa detta och gå vidare så man kan vara en glad mamma till Ella men en annan del vill fortsätta kämpa. Får ta dag för dag. Tack för ditt stöd!

Vädur, hon mätte aldrig hjärtslagen så vitt jag vet. Hon mätte bara fostret och sen avslutade hon och sa att hon skulle berätta hur hon tänkte inne på hennes rum. Urs vad kall jag blev då.

• FruNaftra
    cotton skrev 2010-11-23 16:02:18 följande:
    Jag förstår att du känner dig kluven - du vill kunna samla styrka och gå vidare, men självklart är hoppet det sista som lämnar en.

Hantera detta på DITT sätt, det är ju det bästa sättet, men jag tror liksom många andra här att det absolut inte måste vara kört.  

Jag håller alla tummar jag har för er Fru Naftra!  
    Tusen tack.

Känns mycket bättre nu när jag har pratat med er. Ni ger mig sån styrka mitt i all hopplöshet.

Jag återkommer när jag har mer info.
    Kram sålänge!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19