Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Tack tjejer för all den värme ni skickar mig.
    Jag blev så okontrollerat ledsen att jag stod och störtbölade utanför kliniken mitt framför en massa folk. Satt folk i väntrummet och behövde se mig storma förbi med tårar i ögonen. Jag var så chockad att jag knappt minns ett ord Göran sa. Tur att min man var där och lyssnade åt mig. Jag minns att jag frågade om hjärtat slog. Han sa nej och där gick jag in i en bubbla eller nått.

Nu börjar det hela sjunka in lite, när jag fått gråta och leka med Ella...inse att det inte är slutet utan livet går vidare oavsett hur man gör. Svårt att plocka upp bitarna och se framåt när missfallet inte vill komma igång. Får ta en dag i taget.

Ni är så himla underbara. Jag vet inte vad jag skulle göra utan ert stöd (blir gråtmild bara av att tänka på hur mycket ni har gett mig). Tack för att ni finns! Hjärta

• FruNaftra

Kryddan, men herre gud vad roligt. GRATTIS!!!!  Hoppas allt går vägen nu. Underbart att se att det plussas i tråden.

Kram till alla er andra, framför allt till er som möts av motgångar nu.

I måndags var vi iväg till CA och slutligen gynakuten för att få ett avslut på graviditeten. Igår tog jag medicinen och det hela kom igång. Känner mig lättad på ett sätt även om det såklart känns ledsamt. På måndag ska jag på kontroll för att se att allt har kommit ut. Sen ska jag ringa CA och diskutera hur vi ska gå vidare.

• FruNaftra

Loppanlängtan, välkommen hit!
    Tycker också det låter jättekonstigt att de missade bölden på äggstocken....verkligen jättekonstigt. Du kan trösta dig med att sånt hade med största sannolikhet aldrig kunnat hända på CA. De är otroligt noggranna och duktiga där. Jag har fått tillbaka blastocyster 3 av 4 gånger. Den enda gången jag fick en korttidsodling var för att jag var med i en studie där det var krav på att få tillbaka ett 2-dagarsodlat embryo. Dina åsikter tar de stor hänsyn till. Vill du ha blastocyster kommer du säkert få det

Dags att sätta igång med IVF snart då eller?

• FruNaftra
    Fylgja skrev 2010-12-10 18:49:47 följande:
    Ett lite ego och OT-inlägg från mig. Idag har vi tagit farväl av vår lilla fyrbening. Han blev bara tillfälligt piggare av dropp och antibiotika, sedan har det gått utför och idag var det inte mycket att fundera på. Han fick somna in medan jag klappade honom. Så idag har det bara varit tårar och smärta - på alla plan, den där förbaskade mensvärken som förhoppningsvis inte är mensvärk.. är rätt jobbig.

Nåväl, nog om detta. Sköt om er allihop - och lycka till imorgon Skrippo!
    Aw nej vad jobbigt Stor kram till dig. Det är så jobbigt att förlora en kär familjemedlem..oavsett hur många ben den har. Hoppas det snart känns lite lättare.

Ta värktabletter så du slipper tänka mer på värken....klart det inte är mensvärk. Det har jag bestämt!
  • FruNaftra
    42an skrev 2010-12-11 11:20:30 följande:
    Hej, på er. Har haft paus härifrån ett tag. Pratade med Torbjörn i veckan angående om det var idé att göra fler försök. Han sa att han hjälper oss om vi vill men han kan inte rekomendera det, särskilt med tanke på att vi har 2 barn och således redan har lyckats.  
    Missfallsrisken är så hög vid min ålder så det verkar vara som att kasta pengarna i sjön. Ett ruggit tufft besked att tugga i sig, det får jag säga. Vet att många av er inte har barn och då är det värre men det är svårt att stänga av längtan efter en liten goding till, mycket svårt.
    Kram på er och lycka till med var ni än är i detta eländet (har inte så bra koll på er just nu).
    Åh 34,an....vad tungt det måste kännas. Jag förstår din längtan. Även fast man redan har barn så brinner det en längtan inom en som inte går att släcka. Man vill ju så gärna ge sina barn ett syskon.

Men att han inte rekommenderar fortsatta försök....betyder det att ni inte kommer fortsätta försöka?
    Hänger missfallsrisken ihop med tidigare missfall eller med åldern (eller kanske en kombination?)?

Kram till dig!
  • FruNaftra

Känns lite deppigt idag. Saknar livet jag hade i min mage. Saknar min man som måste jobba extra för att vi ska hinna få ihop pengar till FET i januari/februari. Folk tycker väl jag borde ha berabetet och gått vidare nu men ibland kommer det hela över en och man känner sig så ensam. Skönt att jag har er. Ni förstår. Kram!

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-12-11 20:24:01 följande:
    Kramar om dig, vi jobbar oxå extra nu för att få ihop pengar. Självklart tar det tid att bearbeta den sorg ni har för eran lille plutt.
    Tack vännen. De där extrapassen är guld värda. Glad att min man kan ta sånt. Jag själv kan tyvärr inte det utan då måste jag ta ett extrajobb och det är jag inte sugen på. När Ella somnar så kommer det så mycket känslor fram som man tryckt undan på dagarna. Ibland vet man inte riktigt vad som kan ploppa upp när jag sänker garden. En god vän till mig berättade idag att hon är gravid...hon har kämpat såååå länge mot barnlöshet så jag är så fruktansvärt glad för hennes skull. Samtidigt bubblar det upp känslor hos mig själv. Jag borde också få vara gravid   Vi borde ALLA få vara gravida!

Jag får nöja mig med att heja på er nu istället. Det är verkligen inte fy skam.

När kör ni igång igen? Jag har guldfiskminne
  • FruNaftra

Nu är det så mycket jag har missat att jag inte orkar läsa bakåt så långt. Men något som inte går att missa är att Cotton är superpreggo och sett sin lilla majskrok leva loppan där inne. Fy fasen vad härligt att höra. STORT grattis. Nu kan du andas ut

Jag var på gyn idag för efterkontroll och läkaren tyckte att slemhinnan var tillräckligt tunn för att jag ska slippa skrapning. Skönt. Har ringt CA och berättade hur det hade gått och vi bestämde att jag ska ringa så fort mensen kommer så vi kan planera nästa FET, som vi vill göra så snart som möjligt. Hade varit underbart om man hann med en FET innnan jag går tillbaka till jobbet (i början av februari). Vill inte springa till kliniken stup i kvarten om man precis börjat jobba och kanske sitter ute hos ny kund. Sen har jag även lärt mig att det bästa sättet att få såren läkta är att planera framåt och kämpa vidare. Så det siktar vi på nu.

Ska försöka ligga lågt ett tag. Passa på att nalla av julnubben och njuta av julnissan och susar omkring och leker rövare här hemma.

KRAM till er!

• FruNaftra

Tack tjejer. Mensen borde komma någon gång efter nyår så det ska nog inte krocka med juluppehållet. MF kom ju igång för 1 vecka sedan så¨om 2-3 veckor kanske det är dags för ÄL och sen kommer ju mensen 2 veckor efter det och DÅ kan vi komma igång och planera. Måste alltså invänta spontan mens innan det är dags att planera återföring.

Oja Ella längtar verkligen efter tomten....hon frågar efter honom dagligen   Eller ja...det är väl det hon gör när hon säger dadddaddaddda? Hon har varit riktigt snäll i år så jag misstänker att hon kommer drunkna i klappar. Tänk. Om 2 dagar är hon 10 månader. Vad tiden går snabbt!!! Var är pausknappen någonstans? Jag hinner ju inte meeeed ju!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19