Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Ååhhh....det gör ont i hjärtat av att läsa det du skriver, Kryddan71

Man kan säkert göra mycket men med alla stora omkostnader kombinerat med föräldraledighet så finns det inte många kronor över, om ens några. Men det är bra att känna till detta den dagen man står med mediciner eller bjöjor osv och funderar på att kassera.

I morgon öppnar CA. Wooowooo!!!!  Hoppas de ringer snart så jag kan få tid för VUL. Så jobbigt att gå runt och inte veta om det är mens man har eller ej.

• FruNaftra

Amrosa, den dagen blödningen kommer igång ordentligt så börjar man räkna. Jag har alltid spottings några dagar innan den kommer igång ordentligt...men de dagarna räknas inte med. Däremot är jag inte säker på om man börjar räkna med dag 0 eller 1. Det kanske bara är när man ruvar som man börjar räkna med 0.

• FruNaftra
    Fylgja skrev 2011-01-06 21:16:29 följande:
    Du behöver vara lite mer beslutsam när du tar sprutan, den är liksom lite segare att få igenom huden. Men jag minns inget om att man skulle dra ut den igen?? Vet att det blödde lite vid ett tillfälle, jag kollade med CA och de sa att det inte var så himla farligt.
    Nä precis, det är inte farligt att det blöder lite eftersom det är ganska vanligt att träffa ett blodkärn. Ingen risk att träffa en kroppspulsåder direkt

Hemligheten är att nypa tag i en bit fläsk och sticka in sprutan snabbt och bestämt där. Sen ska man släppa taget om huden och långsamt dra ut nålen igen för att förhindra att något av vätskan kommer ut. Klappat och klart!

Låter som värsta injectionsjunkien men jag har sett min man göra det så mycket
  • FruNaftra

Här kommer det också bli pulka om vi ska ta oss någonvart i morgon. Helt omöjligt att ta sig fram både med bil och barnvagn här. Det plogas inte här alls trots att det ligger ett dagis här bredvid. Idag har vi dragit loss så många bilar så jag har tappat räkningen...phu vad svettigt det är.

• FruNaftra
    amorosa skrev 2011-01-07 07:20:44 följande:

Det blöder ibland när jag tar sprutorna, men långt ifrån alltid. Då får jag oftast blåmärke också. Men Orgalutranen kliar så infernaliskt efter injektionen, tycker jag. Tycker inte ni? Blir också helt röd runt sticket.

Nu har mensen satt igång och jag har precis ringt och snackat in på tfn svararen. Hoppas nu de ringer tillbaka under dagen. Börjar väl med sprutorna på söndag då, och vul nästa söndag antar jag. Äntligen!!! Tänk att man kan längta så efter att börja sticka sig själv! Har man blivit knäpp eller???

Ibland när jag har injicerat så har jag blivit röd, svullen och fåt sån klåda så man nästan blivit tokid. För att inte snacka om blåslagen. När behandlingstiden är över har man som ett blått band över hela magen. Sexy babe...not

Vad skönt att allt är igång nu. Nu håller vi tummarna för dig!   Hoppas CA ringer snart. Har förstått det som att det är en hel del som sitter och väntar på att de ska höra av sig.

Lova att berätta så fort ni hör något från CA????
    Jag vill ha en tid NUUU..
  • FruNaftra

Nu har jag fått mail från CA:

Hej!
    Vi är tillbaka efter julstängning idag.
     Vi kontaktar dig nästa vecka. Vecka 2
  • FruNaftra
    Shibby 78 skrev 2011-01-07 11:15:47 följande:
    Ok, då är dom där iaf. Sitter och väntar på att dom ska ringa. Sist ringde hon inte förrän runt 15 så jag får vänta och se..
    Ja jag hoppas de ringer dig snart. De tar väl det mest akuta i första hand.
    Med mig är det inte så akut direkt. Mensen är inte över än och ÄL lär ju inte ske än om 1-2 veckor.
  • FruNaftra

Loppanlängtan, tanken med att lämna mediciner till CA är att de ska kunna ge det till utländska kunder som saknar högkostnadsskydd. Det blir ju så dyrt för dom annars  

Andra typer av mediciner och nödproviant kan man skicka till tex Rosengrenska. Här i Göteborg flyttar de runt hela tiden för att slippa bli upptäckta av polisen. Stackare alltså.

Shibby, men oj vad fort det gick. Härligt att allt såg bra ut

Kryddan, grattis igen...gud vad underbart. Ja den där tystnaden när de tittar på skärmen är jäääättejobbig. Har fått både negativt och positivt besked så nästa tillfälle det görs ett sånt VUL kommer jag väl håll för både ögonen och öron av nervositet (hur man nu lyckas med det med endast 2 händer).

• FruNaftra

Nä tjejer, nu är jag sååå trött på det här. Det är rena rama niagarafallet där nere. Har den storsta tampongen + binda och ändå blöder jag igenom på en gång Förvånad Jag har aldrig varit med om liknande. Känns inte normalt för fem öre det här.....

Dumma dumma dumma mens!
    ÅÅÅHHH  Skrikandes

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19