Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Tack för all info tjejer. Det ger mig lite hopp tillbaka. Jag förstår inte varför Margareta var så gravallvarlig när det faktiskt inte behöver vara någon fara. Hon var ju så bestämd med att fostret behöver följa en mall, annars är det inte normalt. Jag ska ju träffa henne nästa onsdag igen och känner spontant att jag helst skulle vilja prata med Torbjörn eller Göran om detta. Kunskapsmässigt vet jag inte om jag vågar lite på henne längre efter detta samtal.

Mina spottings håller i sig men ingen kraftig blödning än.

Kram på er!

• FruNaftra

Sådär ja, nu har jag bokat om till Göran tills på onsdag. Håller med er om att det måste kännas rätt när man har betalat sån reäl summa. Kram till er och tack för allt stöd!

• FruNaftra
    Fylgja skrev 2010-11-29 18:26:43 följande:
    Jag läste hennes inlägg i en tråd för en tid sedan som handlade om en gravid kvinna som blivit slagen i magen av sin barnlösa vännina - och jag blev väldigt illa berörd. Hon verkar faktiskt inte alls må särskilt bra psykiskt så som hon gick an Rynkar på näsan   Massa hat mot gravida och underliga tankar om "turordning" när det gäller att bli gravid!  Jag tycker inte det skulle vara konstigt om CA valde att inte behandla henne fler gånger för att de var osäkra på om hon var mentalt stabil... 

Barnlöshet kan ju påverka oss på många sätt och här har det kanske helt slagit runt.
    Ja jag såg också den tråden och reagerade också häftigt på vad hon skrev. Hårda ord och djup bitterhet. Nu förstår jag inte varför CA nekade henne vidare behandling men jag är övertygad om att de hade en bra förklaring till detta.

Jag kan samtidigt mycket väl tänka mig att vara en av dem som blir tokig på köpet som ofrivilligt barnlös. Om jag fick gå år efter år som hon gör så kanske jag skulle bli sjuk tillslut. Samtidigt ursäktar det inte att man behandlar andra illa och säger sig hata dem. Vad vinner jag på det?
  • FruNaftra
    sydney skrev 2010-11-29 19:14:18 följande:

Nu är jag ruvare, äntligen! Nu blir det 2 lååånga veckor, men idag känns det jättebra. Har fått ett perfekt 4 celligt embyro, och de behövde bara tina en så det finns 2 kvar i frysen (men nu ska ju det inte behövas). Testdag på LUCIA blir det!

Men oj...jag missade ju att du också blivit ruvare. Stort grattis Sydney. Underbart. Tiden har gått så fort så jag hänger knappt med i svängarna   Lucia är en toppendag för då kommer testet visa ett STORT FETT Plus 
  • FruNaftra
    sydney skrev 2010-11-30 20:20:52 följande:
    FruNaftra: hoppas det går bra imorgon på VUL. Jag ska hålla tummarna hårt.

Tiden går sakta när man ruvar, och ändå har det bara gått 1 dag... blääää...
    Kanske för jag sitter hemma själv och har en massa tid att fundera.
    Tack söta du. Ja jag hoppas verkligen att det ska gå bra. Jag är så apa-nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen. Blödde färskt blod idag men jag tror att det beror på att jag är helt förstoppad och då måste man ju trycka på. Ursäkta beskrivningen...men ni är väl vana vid ofräscheter vid det här laget   Hur rustar man sig inför ett negativt besked när man INTE VILL HÖRA det???

Förstår att dagarna är sega som kola för dig. Ska du tjuvtesta?
  • FruNaftra

Tack tjejer.
    Jag ska ta med mig er värme och trösta mig med den när nerverna börjar ta över. Kommer vara plågsamt att sitta i väntsalen och vänta på att bli uppropad...som att vänta på slakt. Jag gillar också Vädurs strategiförslag. En apelsin till honom och två bananer jag kan sticka in i mina öron. Lallalla la la laaa...I can't hear you!

Oavsett hur besked än blir så ska det bli skönt att få slut på detta väntande. Har bara vågat gå ut 2 ggr sedan i tisdags ifall jag ska börja blöda. Såhär vill man ju inte leva.

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-11-30 20:59:06 följande:
    Vilken tid ska du vara där i morgon?
    Kl 9. Ska bara kasta av Ella hos barnvakten som lämpligt nog bor i huset bredvid CA.
  • FruNaftra

Hej tjejer. Har precis släpat mig hem från CA. Det är över nu. Hjärtat har slutat slå
    Fostret är mindre än vad det var för en vecka sedan. Kroppen kommer väl stöta bort allt snart. Tills dess får man gå runt och vänta på missfallet. Så himla tråkigt...känns så orättvist att man har gått så länge och trott att man skulle få en tidig julibebis. Mår illa och är trött som en gnu och ändå inte få ett dugg för det. Fan.....

Har fått återbesök så de kan se så att allt har kommit ut. Sen är det upp till oss att komma tillbaka när vi känner oss redo att börja försöka igen.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19