Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-01-11 12:36:11 följande:
    Bra att du slapp skrapning men förstår att det känns jobbigt att vänta  minst en månad till. Så hade jag det i höstas, fick vänta länge innan jag kunde göra FET. säkert inte ovanligt efter MA. Kunde de se om det var mens du hade haft nu? Är det pga cystan som du blöder?
    Han sa att han trodde det var mensen jag hade fått. Det var en del kvar som han sa att jag kommer blöda ut. Cystan kan spela in lite på hur snabbt kroppen läker och återhämtar sig. Jag får försöka slå detta med FET ur huvudet den närmaste tiden. Fokusera på här och nu. Cystan kan göra att ÄL och mens strular den närmaste tiden men förhoppningsvis går den tillbaka snart och försvinner. Hoppas jag slipper mer krångel nu. Vill bara att mensen ska ut så fort som möjligt och att cystan går tillbaka.

Kram på er tjejer och tack för ert stöd!
  • FruNaftra

Tack tjejer!
    Jag kan inte låta bli att bli orolig för det här med cystan. Vet ju att den förmodligen går tillbaka men tänk om den inte gör det då? Jag tror Göran sa något om att vi skulle få cystan borttagen om den inte gick tillbaka av sig själv. Han talade mest i termer om att den SJÄLVKLART kommer fixa till sig själv. Jag gillar hans positiva inställning eftersom jag själv gärna målar fan på väggen 

När vi tittade på UL-bilden så såg man att cystan var jättestor. Tänk er en sida med kanske 15 fina äggblåsor i en stor klase. Istället för detta var det en enda gigantisk blåsa/systa som tog upp hela skärmen. Var läskigt att se   Åh jag vill inte opereras. Har man inte tillräckligt med motgångar i livet? ...ÅåhhH....jag ska nog gå upp på ett berg och skrika ut lite frustration snart. Känner att jag behöver det.

Får försöka tänka positivt. Jag slapp ju skrapning!!!!

• FruNaftra

Tack för att ni är så härligt positiva. Jag behöver mycket av den dosen just nu
    STOR kram till er, ni underbara människor! Hjärta

• FruNaftra

Loppanlängtan: Göran sa att det var mensen och sa bara att det var en riklig mens. Riklig mens my ass. Niagarafallsmens heter det i min ordbok. Tyvärr kan man inte få svar på allt.....men men...    Jag hoppas cystan hinner försvinna av sig själv. Den var så himla stor så jag vågar inte hoppas på att den hinner gå tillbaka helt. Låter man den vara och gör FET om den minskat tillräckligt?

Majsanna, jag har tyvärr ingen erfarenhet av AHA. Jättebra att ni tar detta med läkaren. Har era embryon någonsin hatchat? Labbpersonalen brukar ju kunna se när embryoväggen är på väg att brista och kan säkert se om så är fallet för era embryon också.

• FruNaftra

Cotton, grattis, vad underbart
    Visst är det konstigt. Alla verkar ha samma problem. Flicknamn är inga problem att komma på men när det kommer till pojknamn blir det oftast problem. Antingen kommer man inte överens eller så kommer man inte på något bra namn alls.

Min man envisades med att det skulle bli Elton om det blev en pojk....det säger väl allt

Kram!

• FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-12 10:34:48 följande:
    Ha ha ha, min pendlar mellan riktigt gamla namn såsom Ebbe eller Sigurd (förlåt om någon här känner någon som heter det och älskar namnet) och TÖNTnamn som härstammar från grekiska mytologin eller står för titanerna... såsom Maximus, Tiberius mm. Alltså ni hör ju...

Men blir det en tös ska hon heta Stella
    Åh vilket vackert flicknamn
    hahha..känner igen det där du skriver.
    En kompis vad det underligaste namn till sin dotter. Det är så långt och bökigt så hon inte ens kommer lära sig stava eller utala det förrän hon är typ tonåring. Maximiliana. Why liksom? Jo för det inte finns några fler i sverige med den namnet.Det MÅSTE ju vara unikt. Ojoj vad sur han blev när han insåg att det fanns EN till i sverige med det namnet   Hon kallas kort för Max vilket är ganska förvirrande eftersom alla kommer missta henne för pojk. Jag försökte införa Maxi som kortnamn istället men det gick inte så bra. Aja...det där med namn är sååå svårt och man kan ju inte älska allas namn. Så är det ju.
  • FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-12 11:54:14 följande:
    *garvar* ha ha ha Maxi funkar ju lite halvbra kanske... saknas ju ett ICA framför liksom

Nä, inte blir det något Ebbe eller Tiberius på vår son inte...

Kryddan, jag älskar namnet Edit, jättevackert! Maja Edit var vädligt fint ihop
    Heeeey vilken diskriminering!!!! ICA Maxi...vad är det för fel på det???!! Va??? VA????     
  • FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-12 11:59:55 följande:
    Inget alls! Nästa dotter eller son kan ju heta Kvantum...

(lågt ocsh snustorrt, jag vet...)
    Ja då lär ni vara den enda i sverige med DET namnet iallafall Höhö
    (jag lovar att jag inte ska konkurrera)
  • FruNaftra
    amorosa skrev 2011-01-12 15:28:21 följande:
    Haha! Vad roliga ni är!

Cotton: vad härligt att allt såg bra ut. Förstår att du måste vara lite hög på lyckorus! Den känslan längtar jag verkligen efter!

Jag tycker Elsa är så himla fint. Linnea är ett släktnamn på mannens sida, så Elsa Linnea låter väl finfint? Mannen är lite tveksam dock. Hans farmor hette Elsa (visste jag inte när jag "upptäckte" namnet), så han tycker det låter som en gammal tant. Men jag tycker det är supergulligt! Konstigt att killnamn är så mycket svårare. Men jag har ändå lyckats skriva ner ganska många på min lista. Fast har inte alls diskuterat dem med mannen. En sak i taget liksom...

Trevlig kväll!
    Å Elsa är så himla fint. Det stod faktiskt mellan Ella och Elsa och Selma för oss. Selma tyckte vi var så passande eftersom hon föddes på semeldagen. Men det fick bli Ella...det kändes bäst

Åh jag älskar torr göteborgshumor
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2011-01-12 16:14:34 följande:
    härligt att ni underhåller varandra här i tråden
    namn är verkligen svårt.. vi fick idag se en liten plutt på 21,9 mm..så härligt ;-D va så nervös att jag trodde jag skulle spy. Göran blev så fundersam om att den va så stor så han räknade o räknade o trodde nog först att det hade blivit iaf vid återinförandet men ångrade sig sen,

Cotton, va härligt, då har du ju kommit riktigt långt hur mår du?

Fru Naftra, hur går det för dig med cysta, blödningar?
    Men gud vad roligt att den växer och mår bra där inne. Härligt, nu är den första milstolpen nådd

Blödningen är under kontroll nu äntligen. Det är som en vanlig mens nu, så jag slipper springa på toa hela tiden. Cystan känner jag lustigt nog inte av trots att den var så stor. Det är jag glad för. En sak mindre att bekymra sig för.

Idag kommer en kompis över så jag får gnälla av mig lite. Tänkte tröstshoppa snart också.  Hade helst lagt de pengarna på FET men kläder går lite bra nu istället   
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19