Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Släggan, ha det så bra och ta hand om er. STOR kram!!!!

Kryddan, jag kommer testa i morgon men bara med det där billiga testet. Jag sparar CB testet tills på lördag för då är maken hemma och kan se.

• FruNaftra
    majsanna skrev 2010-10-29 08:20:39 följande:
    Den kommer inte publicers förrän vid jul fick jag veta igår.
    Men gud vad spännande.
    Förstår att det måste kännas konstigt att läsa om sig själv i en tidning men vad häftigt!! Tycker det skrivs på tok för lite om detta med tanke på hur mycket psykisk ohälsa detta banar väg för. Men det är det inte en jävel som tänker på. Så jobbigt att prata om eller försöka förstå sig på som normalfertil. Vi blundar så finns det inte där. Syns inte finns inte.

Hur mår alla idag????
  • FruNaftra

Sydney, vad roligt med AW...herre gud det var tider det *drömmer sig bort*  Och vad roligt att se lillplutten bowla för första gången.

Mom70, jag har ju plussat (ja jag kan nog faktiskt säga orden högt nu) och har inte alls ont i brösten trots att jag hade det förra gången jag plussade. Så bara för att du inte har ont i "rattarna" (haha...ursäkta men vilket roligt uttryck) så behöver det inte vara kört. Brukar din mens komma med buller och bong eller får du spottings lite i förväg. Du har väl BIM i morgon och har inte mensen kommit så lever ju hoppet!

Jag testade i morse och fick samma streck. Vet inte om det är starkare jämfört med nr jag testade sist (igår kväll) men det är inte svagare iallafall. BIM idag, så nu borde hormonet öka kraftigt   Herre gud jag kan nog säga det högt nu. Jag är graviiiiid!!!!!!!      Känner inte ett dugg förutom lite foglossningskänningar, ökad aptit och ond rygg. Ja och så utebliven mens också.

• FruNaftra

Tusan tack allihopa.

Måste tyvärr resa bort med väldigt kort varsel och vara borta några dagar. Min syster är sjuk och ja....just nu är jag väldigt väldigt rädd för att vi kanske inte får behålla henne så länge till om det fortsätter såhär. Vill inte säga för mycket men hon är psykiskt sjuk och ligger nu på sluten psykiatrisk avdelning och vakas 24 h om dygnet och säger själv att hon inte orkar så mycket mer. Hennes närminne är borta på grund av ect behandlingarna hon får. Samtidigt har hon två små barn som går hemma och längtar efter sig mamma. Känns så orättvist. Jag förlorade ju min bästa vän för bara 6 månader sedan så detta väcker mycket jobbiga känslor.

Jag får skjuta vår lycka åt sidan en stund och fokusera helt på henne. Kram till er alla. Ta hand om varandra. Livet är skört!

• FruNaftra

Tack tjejer för alla era varma ord. Ni är så söta.
    Vi packade oss iväg igår. Åkte 25 mil på urkasst väglag i nattmörker och med en jätteledsen liten dotter på bara 8 månader. Gissa om vi var heeelt slutkörda när vi kom fram. Går och lägger oss direkt när vi kommit fram. Direkt på morgonen messar jag syster och säger att nu är vi här och att jag så gärna vill träffa henne. Då hör mamma av sig och säger att syrran ringt henne och varit ursinnigt arg och sagt att jag inte är välkommen. Ingen är välkommen  Jaha....det kunde hon väl ha sagt tidigare innan jag släpade iväg hela familjen på denna långa resa. Så nu sitter man här, känner sig så snopen och besviken. Jag åkte hem till hennes sambo med lite skumtomtar och wienerbröd och lekte med ungarna...men det är allt jag fått göra för dem. Önskar jag kunde göra mer. Menmen. I morgon åker vi hem igen. Ingen idé att sitta utanför klinikdörren när hon inte vill veta av mig  Äähh...ville bara gnälla av mig. Tack för att ni lyssnar!

Mom70, idag är det ju BIM. Har det hänt något?

Cotton, har du fått stegring än? 

Lalle, vad besvärligt. Men grattis till sprutstart ändå. Håller tummarna att detta ÄR sista gången du behöver göra detta - för att du kommer lyckas!! 

Hur mår alla??

Mina symptom är näst intill obefintliga vilket känns ganska läskigt. 

• FruNaftra
    Fylgja skrev 2010-10-30 23:00:53 följande:
    Fru Naftra - skit att det ska vara så svårt.. Som anhörig vill man ju så himla gärna hjälpa och finnas där, men mår man som din syster är det ju ofta rätt upp och ner med tänkande och rationella beslut. Mycket känslor upp och ner osv. Det betydde säkert mycket att du kom - vad hon än säger just nu. Och säkert var det viktigt för hennes sambo och barnen också, all avlastning och stöd är ju guld i ett sådant läge.

Vila nu och var rädd om dig - och försök inte tänka på symtom eller inte symtom. Du har ju haft huvudet på annat håll, kroppen ville kanske bara inte störa Glad
    Ja du har säkert rätt i att det säkert uppskattas. Om inte nu så senare, när hon har vaknat till lite och blivit mer medveten om allt runt. Man får ju se det positivt att hon visar känslor nu iallafall, och inte är helt apatisk.

KRAM!!!! 
  • FruNaftra

Mom, jag fick för mig att det var en blasto du fick tillbaka och då är ju BIM på lördag. Det var ett dumt antagande. Men då borde BIM vara nu i dagarna, eller hur? Spännande  

34,an. GRATTIS till glad gubbe och FET-tid. Nu jäklar ska här bakas bebis!

Lilla fröet, jag hoppas verkligen att din magkänsla är helt uppåt väggarna fel och att du får ett stort plus på fredag. Du har ju inte fått mens än......när skulle den komma förresten?

Hur går det för er allihopa??

Mitt graviditetstest börjar bli starkare så nu kan man börja slappna av. Det kommer nog gå bra på TD på torsdag. Symptomen börjar känas tydligare nu när vi äntligen (igår kväll) kom hem och jag kunde börja fokusera på oss familjen helt igen. Har ju varit helt annat fokus denna helgen. Förlåt att jag dumpade så mycket på er i helgen men det var så skönt att spy ur sig frustrationen.

Håller tummarna sååå hårt för er alla!!!
    STOR kram till er.

• FruNaftra
    didda skrev 2010-11-01 08:56:24 följande:
    Jo, dte var ju en blasto jag fick tillbaka men jag förstår inte hur du räknar ut BIM? Vad räknar man efter när man gjort ett helt ivf? Bortfallsblödningen? Äggplocket eller ET? Jag tänker att man väl borde räkna som att ÄP var ägglossning? Jag gjorde äp den 19/10 och om man räknar bim 14 dagar efter det så är bim imorgon 2/11. Haha, vad förvirrad jag känner mig. I vilket fall som helst så har jag td på torsdag! Tur att jag håller ordning på den iaf (som att man skulle kunna glömma liksom )
    ÄP är ÄL dagen så du räknar helt rätt. BIM är då 14 dagar från ÄP   I morgon alltså...Ooohh...spännande!!! 

Vädur, hääärligt. Håller allt man kan hålla för din skull. Heja heja heja!!!!
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-11-01 18:03:45 följande:
    Är nu ruvare till en fin blastocyst tack för tummarna och lycka till allihopa som är på gång nu
    GRRRAAATTIS!!!!!!!       Om några dagar är du preggo!!!
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-11-01 18:25:03 följande:
    Hur lång tid tar det innan en blastocyst fäster???
    1-2 dagar. Har den hatchat så fäster den nästan direkt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19