Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Oh ja de är så BRA! Göran brukar vanligtvis vara lite stressad när jag kommer på VUL så man känner att man inte alltid får gå igenom allt i lugn och ro och hinna komma på och ställa alla frågor man har. Men nu gick det superbra, vi gick igenom allt ordentligt och jag gick därifrån lättad och glad. Och så fick jag chansen att få ur mig lite frustrerande tankar kring hela missfallet inne hos BM som tålmodigt lyssnade på mig. Känns som en stor sten har lyft från bröstet! Så glad för att CA finns! Hjärta 

Hade de inte funnits så hade man varit tvungen att sitta på gynakuten i flera timmar och då hade man inte sökt hjälp i första taget, vilket hade dragit ut på lidandet.

Kram till er och tack för att ni finns. Utan er så hade jag inte fått den där puffen som gjorde att jag lyfte på luren och ringde.

• FruNaftra

Shibby. Jättetråkigt att det inte blev något till frysen. Men jag håller VERKLIGEN tummarna för att det ska gå vägen ändå. Det fina embryo du har i magen är säkert det riktiga guldkornet som om 9 månader resulterar i en fin nykläckt bebis KRAM

• FruNaftra
    Skrippo skrev 2011-01-21 08:37:49 följande:
    Hej på er fina vänner

Har ju hållit extremt låg profil här i tråden.
    Gjorde FET den 11/12 och hade TD 25/12. Och jag plussade!!!!
    Men rädslan har varit stor eftersom det slutade i MF sist.
    Men i måndags varvi på VUL och allt såg perfekt ut och det lilla hjärtat pickade på så fint!!
    Har nu varit på första besöket hos BM, mysigt!
    Nästa UL blir 15/2 och jag längtar som en tok!
    Men skillnade mellan när jag var gravid och fick missfall och denna gången är att denna gången så känner jag mig verkligen gravid. Mår illa, trött och har ömma bröst.

Kram på er alla
    Lurifax där   Tungan ute
    Stort grattis och kram till dig!
  • FruNaftra
    42an skrev 2011-01-21 13:13:26 följande:
    Skrippo: Gratttis! Vad härligt, ta hend om er!

Sidney: Tack för att du undrade. CA sa att de inte rekomenderar oss fler försök men att de hjälper oss om vi vill. Missfallsrisken är ju rätt hög nu, fyller 42 i juni. Vet inte om det är värt att lägga våra sista besparingar med så dåliga odds. Hade jag inte haft några barn hade jag inte tvekat, då hade jag lagt min sista krona och sista ork men har jag ju 2 superfina barn, tack och lov!

Sorgen över att inte få uppleva en graviditet och förlossning samt det fantastiska mötet med sitt nya barn en gång till är stor. Samtidigt vet jag att jag måste försöka vara tacksam för att jag fått uppleva det 2 gånger, speciellt med tanke på alla ivf-kämpar här. Jag vet bara inte vart jag skall göra av min längtan, blir jätteledsen när jag tänker på att aldrig få bädda vaggan igen eller ta fram barnvagnen. Bara att bita ihop antar jag, det kunde varit så mycket värre. Kram och tack för att du bryr dig!
    Åh vännen jag förstår att det känns tungt. Du behöver inte bita ihop utan spy ur din frustrationen och sorgen när det bubblar över. Även om man har barn så är längtan stor och kan sluka en. Önskar man kunde yngla av sig som vanligt folk. Normalfertila människor vet inte vilken tur de har   STOR kram till dig!

Får ni köpa 3 pack eller måste man uppfylla några kriterier för det?
  • FruNaftra

Amorosa: WOW vilka fantastiska nyheter. Grattis till en sån himla fin skörd UNDERBART!
    Skönt att du mår bra idag också. Skäm bort dig själv, det förtjänar du.

Shibby: GRATTIS tjejen. Vilka häftig upplevelse. Du måste berätta allt för oss sen. Är jätteivrig att höra hur er dag har varit.

34,an. Låt tårarna rinna för det är det enda som gör att man orkar i längden. Spy ur din din frustration här när du behöver det. Vi finns alltid här för dig! Det är skitbökigt att hålla ihop vardagen även utan IVF och med det inkluderat med jobb och familjeliv med flera ungar och äktenskap så är det en pärs som heter duga. Sen om försöket lyckas så ska man försöka slappna av så mycket det går för att inte riskera att få mf.....det är jättesvårt. Vad tråkigt att ni inte får köpa 3-pack. CA ser väl ingen lönsamhet i att erbjuda er det. Skitdåligt gjort men vad ska man göra Kram till dig vännen!

Lite uppdatering om mig. Jag känner mig lite låg men det är la inte så konstigt eftersom hormonbehandlingen simulerar den sista delen av menscykeln då alla härliga PMS symptom dyker upp. Blödningen är väck nu iallafall vilket är jätteskönt. Det sticker och känns konstigt i äggstockstrakten så de kanske börjar vakna till liv nu äntligen. Göran kunde inte se något ägg växa till sig så äggstockarna har väl vilat de senaste 4 månaderna (under graviditeten + mf perioden).

Kram på er och ha en bra helg. Jag ska vila en stund nu. Precis kommit hem från bushuset med maken och dottern och det körde slut på mig. 100 tals skrikande ungar i 2 h på raken tar på krafterna.

• FruNaftra
    Shibby 78 skrev 2011-01-23 18:42:51 följande:
    Nu är jag tillbaka efter en fantastisk helg!! Är helt överlycklig! Hade en sådan fin dag och kväll. Idag sov vi till 9, var upp och åt frukostbuffe, sen kröp vi ner igen till halvtvå, då vi avslutade med en härlig brunch!
    Jag gjorde något lite dumt imorse, jag var så nyfiken så jag tjuvtestade... Är ju bara på ruvardag 5 så jag vet ju att det är tok-tidigt. Det blev ett PLUS! Det är svagt men fullt tydligt! Tog det imorse på hotellet, och har haft ett leende på läpparna sen dess. Tog ett till nu när vi kom hem, ett annat från testlagret, och det visade plus det med!
    Det kan inte vara Ovitrellen heller, det är ju 12 dagar sen jag tog den, och jag testade på ruvardag 0 och då var det neg. (för att kolla att den gått ur kroppen).

Det är ju supertidigt och allt kan ännu hända, vet inte riktigt om jag vågar tro på det ännu... Lycklig och livrädd..
    Åh vad härligt. STORT grattis tjejen! Dubbel lycka. Glad för din skull!!!!!!!!
  • FruNaftra
    Shibby 78 skrev 2011-01-23 20:35:09 följande:
    Cotton: Jag har mitt test i galleriet? Var ditt så svagt med?
    Mitt test var också så starkt/svagt på RD 5. Men som Cotton också säger så är det ju ändå solklart plus   Är det starkare idag?
  • FruNaftra

Hej tjejer. Jag har en liten fråga. Om min mens kommer innan Proverakuren är slut....ska jag då fortsätta ta tabletterna? Eller ska jag sluta ta dom?

Hoppas alla mår bra. Kram! Hjärta

• FruNaftra
    Fylgja skrev 2011-01-26 20:16:19 följande:
    Ja jag åt två omgångar. Inga spottings dock, bara illamående och urkass mage. Möjligtvis mensvärkskänslan du pratar om, men jag minns inte riktigt - hade allmänt ont i magen hela tiden så jag kunde inte riktigt urskilja vad som var vad.
    FruNaftra skrev 2011-01-26 17:10:08 följande:
    Hej tjejer. Jag har en liten fråga. Om min mens kommer innan Proverakuren är slut....ska jag då fortsätta ta tabletterna? Eller ska jag sluta ta dom?

Hoppas alla mår bra. Kram! Hjärta
    Jag fick rådet att sluta när väl mensen var igång på riktigt - hann bara äta ett par dagar.
    Oki, tack! Då vet jag
    Hann maila CA men det är ju lika bra så man får dubbel bekräftelse
  • FruNaftra
    FruNaftra skrev 2011-01-26 20:38:02 följande:
    Oki, tack! Då vet jag
    Hann maila CA men det är ju lika bra så man får dubbel bekräftelse
    Jag fick svar nu och Torbjörn ville att jag skulle äta alla tabletter även om blödningen  kommer igång tidigare.
  • FruNaftra

Majsanna, grattis! Hjärta

Sötisa, beklagar verkligen! Så då ska ni köra igång med IVF snart alltså? Välkommen till denna tråden och hoppas det går vägen denna gång.

• FruNaftra

Loppanlängtan, grattis till din äggskörd
    Amorosa, jag har fått spottings vid alla mina graviditeter! Jag förstår att du blir rädd....jag blir det också varje gång även om det är normalt med spottings innna kroppen fattar vad som händer. Mentalt förbereder man sig väl vid negativt besked. Vilken RD är du på? Mina spottings kommer omkring BIM. Håller tummarna för att det går bra!

• FruNaftra

Idag gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle våga i detta läge. Jag skickade in mitt cv till ett företag jag är intresserad av. Jag är så trött på att sitta ute hos samma kund hela tiden och jag känner att jag inte står ut längre. Men är det så smart att byta arbetsgivare nu, när man samtidigt försöker bli gravid? Ser det inte ganska illa ut att ena sekunden byta arbetsgivare och sen gå hem på mammaledighet (förutsatt att försöket lyckas någon jäkla gång....)?

• FruNaftra

Ja egentligen borde man inte tänka så....en annan del av mig vill sitta stilla i båten men en annan del vill inget helre än att bryta upp. Jag har så mycket negativa känslor kopplat till den kunden där jag alltid sitter. När jag fick mf och sörjde min barnlöshet var det extra tufft på jobbet. Jag fick kritik från kunden och cheferna sparkade nedåt och slickade uppåt...alltså fick jag ta väldigt mycket skit mitt i allt det och jag har svårt att släppa det. Behöver börja om på nytt.

Man får väl inte fråga om man planerar barn på intervju?

Företaget är mycket mindre. Det är bara 1000 anställda medan det stället jag jobbar på nu har 42 000 anställda. Men de ser mer till individerna i företaget, löneutvecklingen ser bättre ut och de har en blandning av kunder så man kan variera sig. Det känns jätteviktigt just nu.

Vi får se vad de säger Känns jättepirrigt. Och i morgon ska jag tillbaka till jobbet igen efter att ha varit mammaledig i 1 år. Jag ska jobba internt i ett projekt denna månad och sen bär det förmodligen av till kunden igen....den jag vill komma ifrån. Om jag hinner säga upp mig innan jag hamnar på ett uppdrag vore det väldigt skönt för som ni säger så vill man ju inte ställa till med oreda för andra.

• FruNaftra

Hej tjejer.
    Ledsen att jag inte har varit aktiv här men jag har haft så vansinnigt mycket att göra sedan jag började jobba förra veckan. Jag har varit så stressad så jag känner ett tryck över bröstet....stressen är så påtaglig så det inte finns en chans att tänka på att hinna med en FET just nu. Jag mailade precis CA och avbokade tiden för VUL nu till veckan. Blir besviken men ändå lite lättad....

Sist jag kastade mig in i FET så blev det ju MA och jag vill verkligen inte att det ska hända igen med tanke på att jag nyss ätit provera efter den långa missfallsblödningen. Jag vill vänta lite och se så kroppen återfått sin balans.

Jag skickade in CV,t till det där IT företaget och det har gått så pass bra att jag kommer få ett jobberbjudande när jag ska dit på måndag. Då har jag ytterligare en anledning till varför det vore bäst att vänta någon/några månader med FET.

Skittrist men samtidigt lite skönt att ha en sak mindre att oroa sig för....fan alltså att man inte kan ynga av sig som normalt folk Skrikandes

KRAAAAAAAM på er och ett STORT lycka till med era behandlingar och graviditeter Hjärta Ni vet att jag hejar på er ända in i mål, stöttar och finns här för er. Bara att messa mig om ni vill. Annars hörs vi igen när jag är tillbaka i göra-bebis-svängen här inne i Carlanderskatråden

• FruNaftra

Sticker in huvudet och lyckönskar er alla som fortfarande kämpar. Jag själv känner mig fanska nöjd med mina två flickor som nu är 3 år samt 10 månader. Men vi kommer nog tillbaka om 1 år senast för att satsa på resten av bryona som ligger i frysen. Har alltid föreställt oss som 5 i familjen :) men jag vill inte göra fler IVF så tar det sig inte så får vi vara nöjda med det vi har.

Kram på er alla CA pinglor. Jag hejar på er :)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19