-
MmmMM...lovelyShibby 78 skrev 2011-01-03 22:37:22 följande:Japp, magen får det bli. Där finns det inte bara ett mjukt lovehandel att välja på, mao nästan smärtfritt
-
hahahah...eller längtade efter mens!! Visst är det lustigtShibby 78 skrev 2011-01-03 22:40:49 följande:Hehe, tänk att det trots allt skulle finnas ett tillfälle där man var lite glad över dom
-
Amrosa, det stämmer säkert. Sen är det bra att sticka till lite snabbare och hårdare...då känner man mindre. Får du tag på någon på CA? Är dte ingen som svarar kanske du ska gå dit och se om det finns någon på plats? Tycker också det låter lite konstigt att spruta innan du har fått din mens....
Kryddan71, det där ska du inte bekymra dig för. Pyret växer ju så det knakar nu så det vore konstigt om du inte kände något Min växtvärk kom och gick hela tiden fram till v 12 någonstans. Förstår dock din oro. Man kan ju inte släppa den helt. Men mitt tipps är att försöka slå all negativitet ur huvudet för det hjälper dig knappast. Du är ju gravid!
Min mens är över nu. Började ju blöda lite på nyårsnatten men så i söndags blödde jag ju mängder. Nästa dag blödde jag bara lite och nu är det i princip slut (lite bruna spottings bara). Men det måste ju ha varit mensen...vad kan det annars ha varit liksom. Ingen har hört av sig från CA än trots att jag har lämnat meddelande på telesvararen + mailat.
Igår fick jag så konstigt ont i magen. Blev vansinnigt öm och svullen väldigt snabbt fast inte långt upp i tjejmagen utan långt ner. Det högg, gjorde t.o.m. ont att sitta. Detta kom plötsligt igår kväll. Fattar inte vad det var för jag blödde inte mer då heller....nu idag känns det som vanligt igen. Vad tusan kan det ha varit? -
Det är ju sååå typiskt Sånt fåååår ju bara inte hända alltså.amorosa skrev 2011-01-04 16:33:08 följande:FruNaftra: hehe! Lättare sagt än gjort att gå dit... Bor utanför Helsingborg... Jag pratade in på tfn svararen, men ingen har ringt. Jag tror inte jag börjar med sprutorna ikväll iaf. Känns inte rätt. Men det är konstigt att mensen fortfarande inte kommit... Skit också. När man vill ha mens, så kommer den inte! Är det inte typiskt???
Jag skulle nog också börja spruta ikväll om jag var du. I värsta fall är det ju att avbryta. Hoppas att det går bra ändå -
Grattis NNina. Vad underbart att höraEskobar77 skrev 2011-01-04 21:10:07 följande:Hej tjejer! Tänkte bara sticka in med en liten solskenshistoria. I februari 2008 fick vi en underbar dotter med hjälp av IVF på Carlanderska. Min diagnos innan var PCO och jag hade innan ivf-en ätit många enkel-, dubbel-, och trippelkurer med Pergo. Jag hade turen att lyckas på första IVF-försöket och dessutom få behålla pyret =)
Jag hade bestämt mig för att försöka delamma länge för att försöka stabilisera mina hormonnivåer i kroppen till framtida syskonförsök. Detta verkar har gett framgång för mig.
I april 2010 tog jag ut min spiral och kom överens med gyn-läkaren att vi skulle försöka på egen hand tills efter sommaren. Tyvärr hände det inte så mycket då och i september så påbörjade jag en dubbel Pergo-kur som avslutades med en Ovitrelle-spruta och tro det eller ej - nu sitter jag här och är gravid i vecka 14.
Tänk på det alla tjejer som kämpar därute! Nästa gång går det kanske lättare =)
Kram på er!!!
Men...förklara för mig hur delamning skulle stabilisera hormonnivån? Amning påverkar väl inte hormonproduktionen mer än att ÄL uteblir om man ammar för mycket? -
Har någon av er fått tag på CA? Jag har fortfarande inte hört något....
-
HärligtEskobar77 skrev 2011-01-05 12:21:05 följande:Jag blev rekommenderad det av min gyn eftersom de kvinnliga hormonnivåerna är högre under amningen. Ett problem vid PCO är ju att kroppen har för mycket manligt hormon. Genom delamning tills dottern var strax över året hann min kropp "vänja" sig lite mer vid nya, mer normala nivåer, som sedan bibehölls till stora delar =) Jag kanske hade tur - men för mig fungerade det.
-
Heeeej, kul att se digToppenloppan skrev 2011-01-05 12:07:59 följande:Hej tjejer!
har varit bortrest över jul och nyår och sen jobbat som en galning! ALLA verkar vara sjuka och söka sig till akuten just nu, jobbar där denna vecka! dessutom har jag åkt på värsta dunderförkylningen så egentligen borde jag nog varit hemma men....att leva som man lär är svårt!
Har tyvärr inte hunnit läsa igenom allt ännu, prioriterar att skriva istället, så missar jag gratta någon som lyckats ber jag om ursäkt! Likaså beklagar jag om någon fått tråkiga besked.....
Jag vandrar runt i klimateriet liksom sist men mår faktiskt psykiskt bättre sista veckan. Svettningarna har börjat komma men de kan jag härda ut. Tror kroppen har gett upp kampen mot hormonerna nu och funnit sig i sitt öde
Har läst att ni skrivit mycket om Orgalutran och Menupur sista sidorna, använder CA inte Gonal-F så mycket eller???? Har massa kvar i kylskåpet nämligen, råkade hämta ut för mycket sist det begav sig....
Hoppas kika in oftare nu, ledig imorgon ju.....MYCKET trevligt!
Jag har också massa kvar i kylen. Har dessutom 10 paket vagitorier oöppnade....har en hel låda i kylen åt mediciner. Värsta apoteket -
Amroa, ett tips är att överlämna läkemedel till CA istället för att lämna tillbaka det till apoteket för förstörelse. Då kan CA lämna medicinerna till utländska patienter som saknar högkostnadsskydd. Medicinerna är ju ändå betalade för och det är ju bra om man kan hjälpa ett behövande par om det går Jag lämnade igen min vaginalgel (har 14 förpackningar) till CA och de blev jätteglada. Skönt att kunna hjälpa någon
Hoppas CA jobbar för högtryck i helgen så de kan ta igen det värsta. Måste verkligen få tag på dom nu känner jag! -
Jättebra idé!Fylgja skrev 2011-01-06 13:02:04 följande:Bra tips - jag lämnade också tillbaka en del till CA, lite oöppnade sprutor mm. Har man annan medicin och bor i Gbg-området är det ett tips att lämna till Rosengrenska stiftelsen som hjälper papperslösa med medicinska problem. De tar gärna emot diverse mediciner, näringsdrycker etc, man kan kontakta dem via mail och kolla om de kan ta emot det man har.
Min man har också tipsat om detta eftersom han jobbar som SSK på akuten. Tycker det är skrämmande att SD ville sopa bort detta...det är ju papperslösas enda chans till ett drägligt liv om hälsan skulle försämras :( Men de är ju inte mycket värda i deras ögon.