Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Shibby 78 skrev 2011-01-15 21:56:57 följande:
    Jag kom ju på din historia så fort jag hade tryckt på posta inlägg. Det är ju längesen som missfallet var nu eller? Har iof läst att grav.testerna kan visa positivt i upp till 9 veckor. När jag hade mitt senaste X var det negativt ca 2 veckor efter, fast då hade de ju opererat bort graviditeten, så då var ju allt ute med en gång.
    Ah..lätt hänt :)
    Hinnsäcken var ute 4 dagar senare och sen blödde jag ut hinnan fast det tog ju ganska lång tid. Och så kom mensen för 2 veckor sedan. Man borde ju tycka att gravhormoner borde vara borta nu. Menmen...
    Jag hoppas blödningen som kom nyss var cystan som sprack. Vill bara att den ska bort fort som tusan!
  • FruNaftra
    amorosa skrev 2011-01-16 15:23:12 följande:
    Nyss hemkommen från ett blött Gbg. Vul idag gick bra. Totalt ca 16 äggblåsor varav den största var 16 mm. Känns bra inför ÄP, som blir på fredag.

Ringer de om det inte finns något embryo att föra tillbaka? KÄnns lite onödigt att köra 40 mil för att få reda på att det inte blir något ET...

Fick ju den där lappen idag med alla tider och datum inför ÄP. Det står, och bm sa, att man skulle försöka vara avhållssam 2-5 dagar innan ÄP. På Cura i Malmö sa de att mannen borde ha utlösning samma kväll som äl-sprutan tas. Hur gör ni? Hur många dagar innan ÄP är ni avhållssamma? Det är ju inte bra om det är för långt mellan heller... Har ni sex eller bara mannen som får utlösning? Min man har för sig att bm sa nåt om det på infomötet vi var på i november; att bara mannen ska ha utlösning, vi ska inte ha sex.

majsanna: läste på din blogg att du fick ett fint embryo tillbaka! Och även ett till frysen! Grattis!
    Vad skönt att det såg så bra ut
    Vet de på CA om att ni reser långt? Vet de om det så kommer de försöka ringa så tidigt som möjligt så ni inte får tråkiga nyheter halvvägs genom resan. Har hört om tillfällen då något par har fått resa långt och vänt i dörren för det inte blev någon återföring, men då tror jag det har berott på att CA ville vänta in i det sista och hoppas på att embryot skulle klara sig. Men med så många äggblåsor borde ni inte vara oroliga för att ingen skulle klara sig

Vi har alltid varit avhållsamma i 2 dagar innan spermieprovet ges. Senaste utlösning är alltså 2 dagar tidigare. Om ÄP är på dag 3 så ser vi till att maken har utlösning på dag 1. Man kan säkert ha 3 dagar imellan också men som jag förstår det dras gränsen vid 4-5 dagar eftersom man då ser tydlig kvalitetsförsämring på spermierna. Varannan dag regeln känns säkrast att tillämpa. Det enda ni ska tänka på när ni lämnar spermieprovet vid ÄP är att se till att spermieprovet inte innehåller annat än mannens vätska och därför är det bättre att mannen själv med renskrubbade händer får fram utlösning.

Smaskig information såhär på söndagseftermiddagen Tungan ute
  • FruNaftra

Majsanna, GRATTIS!!!    Härligt att det gick så bra! Håller tummarna till tusen för dig nu.

• FruNaftra
    Shibby 78 skrev 2011-01-18 08:50:04 följande:
    Godmorgon tjejer!

Hoppas det går bra för er med sprutande, sprayande och vul! Håller tummarna stenhårt för alla härinne!
    Idag har vi tid 14:15 för ET. Ska bli så spännande att se hur många som klarat sig och hur kvaliten på blastocysterna är.
    Idag blir man liksom "gravid"
    Kommer knappt våga röra mig i eftermiddag. Undra om dom tycker jag är konstig om jag lägger mig på golvet inne på kontoret med fötterna upp i vädret

Någon som vet hur snabbt en blastocyst sätter sig? Det måste vara nästan på en gång eftersom en 2-dagars sätter sig efter 2-3 dagar? Eller hur ligger det till`?
    Om det nu fungerar alltså..

Kramar!
    Håller tummarna för dig
    En blasto fäster inom 1-2 dagar. Rätt så omgående med andra ord. Har den hatchat så fäster den inom några timmar.
    Gud så spännande!!!
  • FruNaftra

Hej tjejer. Jag blir så glad över att se hur bra det går för er och hur ni surrar här inne över graviditeter och ruvning. Jag är avundsjuk på er men inte missunnsam för en endaste sekund. Ni förtjänar all lycka som kommer er väg.

Jag känner mig så gnällig idag men är bara så TRÖTT på allt blödande. Jag blöder fortfarande. Är inne på v 7. Kroppen krotesterar högljutt. Ryggen strular (blir så när hormoner spökar). Vill bara gå och dra ett täcke över huvudet och komma fram när jag är i v 20. Jag vill så gärna komma tillbaka i FET svängen igen och göra en återföring men det känns inte som kroppen någonsin kommer vilja det. Urs, jag är så LESS

Förlåt om jag förstör den glada stämningen här inne. Jag glädjs samtidigt med er alla och hejar på er hela vägen in i mål!

• FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-19 12:49:15 följande:
    Men vännen , KLAGA PÅ! Det är ju det vi finns till för, att stötta varandra, finns här för varandra och glädjas med varandra.

Jag förstår att du är LESSSSSS på att blöda nu. Helt ärligt, tycker jag att du ska åka till en gynekolog och kolla hur allt ser ut. Kontrollera att allt är ute, och ser hur cystan ser ut. Det är bra om du kan se ifall den minskar som den ska.

Jag förstår att väntan är jobbig. Varje dag är en plåga och ren tortyr. Mina tänkar finns hos dig!
    Åh TACK för att du orkar bemöta mitt gnäll. Skönt att någon lyssnar. Min man säger bara "Vad tråkigt" när jag säger att jag blöder.....igen. Och där tar sympatierna slut. Jag kan säkert få mer stöd, mycket mer, men jag är samtidigt så trött på att ösa all skit på honom. Han har ju också haft jobbigt med detta + att han tar Ella mycket + att han jobbar massor. Han är stålmannen!

Jag var hos Göran för en vecka sedan och han trodde jag skulle blöda lite till (och han trodde det var mensen). Och det gjorde jag ju, sen slutade det och så vågade man koppas att det var över...och så BANG...så kom skiten igen. ÅÅåÅÅÅååHHhhH Gråter  Kroppen beter sig fortfarande som det är missfallsblödning, det kommer i omgångar och så fort man tror det är över så kommer det tillbaka. Jag funderade på att ringa CA idag men det känns samtidigt så löjligt att ringa och tjuta över att man blöder. De kommer kanske vilja att jag kommer in men jag vet redan vad de kommer säga. Att jag får hålla ut och vänta lite till.
  • FruNaftra
    cotton skrev 2011-01-19 13:00:15 följande:
    Ja, din man är verkligen stålmannen, men du är ju stålkvinnan, så ni blir ett snygg radarpar ihop

Kanske säger CA det, men du får en titt i alla fall, man kan kontrollera din cysta och så kan man se hur slemhinnan ser ut efter ytterligare en veckas blödning. Du kanske inte får några definitiva svar, men du får en koll och det kan lugna i själen ändå. Vidare kanske de kan kika lite på dina äggstockear, se om de jobbar och om någon tänker producera ett ägg... Det kan vara en indikaton på att din kropp faktiskt är på gång. Och det ger löften inför nästa omgång...
    Jo du har nog rätt.....borde nog ringa och höra vad de säger.
    Är lite rädd för att jag ska bryta ihop och börja böla i telefon med någon stackars BM som svarar. Måste samla mig lite
  • FruNaftra

Nu har jag ringt och fick en tid i morgon bitti...kunde inte hålla tillbaka tårarna under samtalet. Pinsamt men jag har ingen ork att vara stark just nu.

Kram till er!

• FruNaftra

Cotton, tack vännen Hjärta

Majsanna:

ET 1: Ingen stickning, ingen graviditet
    FET 1: Stickningar, graviditet - mf
    FET 2: Ingen stickning, graviditet - bebis
    FET 3: Ingen stickning , graviditet - mf

Tro inte att du måste känna känna stickningar för att bli gravid! Ibland känns det, ibland inte.

• FruNaftra

Hej tjejer. Är tillbaka från CA nu. GUD vad glad jag är att jag ringde och åkte in för ytterligare kontroll. Annars hade blödningen förmodligen fortsatt ett bra tag till.

Slemhinnan var varken tjockare eller tunnare jämfört med för en vecka sedan och blödningen håller fortfarande på. Cystan var som jag anade borta. Har inte känt av den på några dagar så jag antog att den hade spruckit. Och det måste den ha gjort. Skönt. Men eftersom blödningen håller i sig så skrev Göran ut Provera som jag ska äta i 10 dagar och ska göra att mensen stannar av. När jag slutar med den kommer nog mensen komma igång igen och sen är det dags för FET   Känner mig sååå lättad! Äntligen ser jag ljuset i tunneln.

Har någon av er ätit det? Vad har ni fått för biverkningar av medicinen?

De tog över blodprov för att se om gravhormonet är tillräckligt lågt. Göran ska ringa i eftermiddag och berätta hur det låg. Är det inte det och kroppen fortsätter strula så får det nog bli en liten skrapning, men så långt vågar jag inte tänka än. Nu har jag fått hjälp och vill tro att det funkar

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19