Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Släggan skrev 2010-10-22 20:33:09 följande:
    Gokväll tjejer! å extra hej o grattis till Lilla Frö som nu är ruvare....

DET E JAG MED!  ruvare alltså. Ligger i sängen på ett hotell i Göteborg. Har druckigt ett glas rött vin och ätit godis o mår prima:) Har varit helstirrig i 2 dygn o vågade knappt hoppas på ET. Kom till CA i god tid och kom in till det lilla båset och inväntade Susanne. Tillslut kom hon och meddelade att 2 av 4 ägg blivit befruktade, De hade planerat att sätta tillbaks ett och frysa ner ett. MEN eftersom vi bestämt att detta är vårt sista försök och att nedfrysning inte funkat tidigare så ville vi ha tillbaks båda. Hon var tvungen att kolla av med Göran lab. osv. Hon var borta i en evighet och sedan kom hon och nu har jag 2,  5-celliga embryon på plats:)
    Wonderful!
    Nu ska jag bara  njuta och tänka att jag e gravid:)
    Men gud vad härligt. GRATTIS!!    Var det så enkelt att få tillbaka båda två samtidigt alltså? Trodde de var tvugna att söka tillstånd hos socialstyrelsen för det.

Mmm...vin är ta mig tusan inte dumt. Jag avnjuter ett glas rött själv.
    Har precis ätit en reäl köttbit + pepparsås + rostade rotfrukter + ceacarsallad
    Och en gigantisk chokladbit...mMmmMmm...

Nu när vi ruvar har vi en god anledning till att skämma bort oss själva
  • FruNaftra

Glittran, stort grattis till lilltjejen!!  Vilken lycka

Vädur, bra fråga. Jag tror inte de kastar bort en blasto som bara har försämrad kvalitet, speciellt med tanke på att det bara finns en kvar. MEN...jag tror inte du behöver bekymra dig för detta. CA har enormt höga krav på blastisarna som ska frysas ner och detta medför säkerligen att de flesta har toppkvalitet när de är upptinade 92 % klarar sig ju vilken borde innebära att de flesta också får fin kvalitet.

Lilla fröet, förstår att det har känts lite obehagligt efter ÄP. Du har ju små sår som värker. De kan ju ge rekommendationer baserat på hur stort ingrepet var (dvs hur många äggblåsor de punkterade), men DU är ju den som i slutändan känner hur mycket du orkar. Spara på krafterna. Det skulle jag ha gjort!

Kram på er!!

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-24 11:34:16 följande:
    Tack för svaret, ska hör med Torbjörn i morgon. Och som sagt så har de ju höga krav på det som fryses ner! Det kommer nog gå bra men lite nervös är man när man inte har något lager att plocka av.........
    Ja gud ja dtew förstår jag mer än väl!!
    Håller tummarna
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-24 12:22:31 följande:
    Tack, ska på vul i morgon. Dag 11 idag och inget utslag ännu, men det hade jag inte trott heller men bäst att hålla koll Hur går det med ruvningen?
    Åh men vad spännande! Dag 11, då kanske det händer något snart då. När brukar du få utslag?

Det går alldeles utmärkt med ruvningen än så länge. Men det känns som mensvärken och svullnaden börjar komma. BIM på torsdag eller fredag och jag brukar få spottings några dagar i förväg. Ibland 5 dagar i förväg, ibland 2 dagar i förväg. Så det bör hända något snart om mensen nu verkligen är på väg. Blä....
  • FruNaftra
    majsanna skrev 2010-10-24 12:27:43 följande:
    Flikar in med en fråga. Vi är ju på gång med att köpa trepack på CArlanderska med trolig spraystart 1 november.

Om man blir gravid på tex första försöket, när "brinner de" resterande försöken inne? Jag tänker på om man får missfall måste man då köpa nya försök eller finns de kvarvarande försöken kvar till en viss vecka i graviditeten eller liknande?

Hoppas ni förstår frågan...
    Ja visst. Så fort man har fått en bebis som resultat av 3 packet så förbrukas alla resterande försök   Detta innebär att om du får tidigt eller sent missfall eller liknande så får du fortsätta försöka med 3-packet. Däremot är jag osäker på hur de ställer sig till plötslig spädbarnsdöd...om det räknas in. Men det är sånt man inte ens bör eller vill tänka på i nuläget. Hoppas svaret blev begripligt 

STORT lycka till!
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-24 12:40:44 följande:
    innan jag började med IVF alltid mellan 12-14 sen kollade jag förra månaden och då var det dag 16
    Oki, men vad skönt att det inte dröjer längre. Något jag har märkt nu när min ÄL dröjer länge med att komma igång är att slemhinnan växer på extra långsamt. Det är ju jättebra för en av riskerna med fördröjd ÄL är ju att slemhinnan växer på i normalt takt och därför blir "för gammal" när det väl är dags för återföring.  Men du behöver nog inte ens tänka på det eftersom din ÄL är så punktlig   Spännande...snart är det dags för FET ju
  • FruNaftra

Vafan var jag tvungen att vara så himla nyfiken för och tjuvtesta redan idag på RD 3??????????
    Baaaaaaahhhh....

• FruNaftra

hahha...ja....jag vet...jag borde slå bojor på mig själv. Jag tänkte mest "Äh, fuck it...jag testar nu när jag ändå sitter här på toa"   Sist fick jag ju plus på RD 7. Fast det vore intressant att veta exakt när pluset börjar dyka upp OM det nu kommer att komma.

Jag vet jag är puckad som ens tänker tanken..... 

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-24 17:30:22 följande:
    Jag tycker det är skönt att testa lite tidigt så det finns hopp om att det kan ändras.... tycker många plussar med blastocyster efter 7 dagar så kommer nog testa dag 4 eller 5. Sist plussade jag dag 8 med tre dagars, så då borde ju plusset visas runt RD 6 ungefär....
    Hoppas hoppas hoppas!!!!
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-24 19:48:28 följande:
    Jo jag vet ju att % är bra på CA men den är ju inte 100% så helt lugn känner jag mig inte
    Det skulle man nog inte känna sig ens vid 99,99 % med tanke på att världens jävlighet (infertilitet) har drabbat en.
    Lycka till i morrn. Hoppas du har en stoooor fin blåsa som växer så det knakar!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19