Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-10-24 19:43:43 följande:
    FruNafta, testa du, så länge du inte "kastar in handduken" och blir jätteledsen och negativ om du får ett minus på RD 3 För att det får du nog. Men däremot kan du ju ändå få ett stort fint plus på RD 7-8 någonstans...

Jag testade svagt men tydligt plus på RD 7 men ett femdagars så runt där kommer jag att börja att testa igen när det blir dags. Gud, fick en klump av is i magen av nervositet nu när jag tänker på TD i samband med ruvning... Det ögonblicket är så spännand, läskigt och skrämmande, allt på en och samma gång. På några minuter kan osäkerhet förvandlas till total lycka eller grusas till djup ledsamhet...

Vädur, lycka till på ditt VUL imorgon! Jag ska på VUL på tisdag. Börjar att kännas pirrigt. Jag har inte börjat testa med ÄL tester än. Tänkte vänta efter VULet. Har inte fått några ÄL flytningar heller. Är så orolig för att jag inte skulle få ÄL denna månad. Vad snopet det skulle kännas.

Och gumman, oroa dig inte för din blastis, som någon skrev ovan, CA har otroligt höga krav på sina frysta blastisar och därför är det ofta mycket goda odds med dem.

Ha en trevlig kväll alla! Nu ska jag diricka lite the och ladda inför Indiana Jones.
    Ja gud ja vilken rysare det är att testa. Som en skräckfilm. Man vill inget annat än att se den men när det väl gäller så sitter man där med händerna framför ansiktet och knappt vågar titta.

Ha en skön kväll och ta dte lugnt med teet
  • FruNaftra
    didda skrev 2010-10-24 20:20:13 följande:

Idag har jag också blivit ruvare! En helt perfekt liten blastocyst har flyttat in och jag hoppas den vill stanna i sisådär 9 månader! Alla mina 7 befruktade ägg hade blivit fina blastisar men tyvärr kan vi ju inte frysa. Men tydligen så graderas även blastisar i olika kvaliteér och Torbjörn tröstade oss med att det var den allra finaste och bästa som vi fick tillbaka. Han påstod att det nu är 50% chans till graviditet och det låter ju helt underbart! Hoppas, hoppas, hoppas! Håller tummarna för alla andra också!

GRATTIS grattis. Vad härligt   Håller tummarna stenhårt. Nu jäklar ska här bakas massa bebisar!!
  • FruNaftra

*Sätter på sig dumstruten*

Tomte

Det värsta är nog att jag kommer vara lika korkad i morgon igen

• FruNaftra

Här är en till som undrar varför blastisarna inte kunde frysas!

Fler än jag som har problem med sömnen?
    Jag känner mig trött men kan verkligen inte sova.  Har snurrat hela natten. Vid 4.30 tiden gav jag upp och gick upp. Så många tankar som yr i huvudet på en och mest är det tankar som vafan gör vi om detta försök inte fungerar. Ni vet hur man kan älta saker när man sitter och stirrar ur i nattmörkret

• FruNaftra
    didda skrev 2010-10-25 08:40:33 följande:
    Jag förstår att ni blir nyfikna när jag skriver att vi inte kan frysa men för att inte bli alltför utlämnande så nöjer jag mig med att säga att min sambo har en liten defekt som gör att vi tyvärr inte kan frysa. Hoppas att det är okej att jag inte går närmare in på det än så?

Tack för alla grattis! Njuter för fullt och har börjat målbildsträna om hur blastisen borrar in sig i slemhinnan ha det bra tjejer, själv ska jag åka till öppna förskolan med lilla fröken bus här hemma.
    Låter bekant. Tror du har sagt det någon gång tidigare. Jag ska sluta vara nyfiken nu
    Känner du av ruvandet någonting?

Jag känner mig matt och trött idag...och svullen....känner mig lite som en strandad val på nedåtchack.
    Ska försöka kurera mig med choklad!
  • FruNaftra

Cotton, det hoppas jag med. Jag har så svårt för att sluta testa. Det är väl så när man väl har börjat Både morgon och kväll står jag där med stickorna och ber till alla gudarna uppe bland molnen om ett fint streck bredvid kontrollstrecket. BIM är på fredag, så jag tänkte testa med CB då. Blir det testet negativt så vet vi ju resultatet av denna FET.

Vädur, toppen att höra. Då får du kanske omslag på tisdag, senast torsdag? Och sen är det nedräkning till FET som gäller. Gud vad spännande!!

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-25 19:17:10 följande:
    Hur stor är blåsan när utslag ska komma?? Lät som han inte trodde i morgon men onsd eller torsd
    Jag har fattat det som att man kan få ÄL-utslag när äggblåsan är 17-19 mm
  • FruNaftra

Vädur, tack för att du delade med dig av dina frågor och svaren. Jätteintressant...speciellt det där om man skulle ha lättare att lyckas med nästa graviditet. Jag har hört tvärtom....att det bara är en myt att det skulle bli lättare att bli gravid..konstigt.

Under denna cykel så har min äggblåsa typ bara växt strax under 1 mm per dag (därför fick jag ÄL så himla sent), men normalt ligger det nog på typ 2 mm som du säger Så räkna med 1,5 i snitt så ligger det nog ganska nära sanningen.

Jag har så himla dålig koll....cotton, vad händer i morgon?

• FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-10-25 20:35:13 följande:
    Det går...
    Eller vad ska man säga.
    Har varit med om väldigt mycke skit i mitt liv och hoppades väl bara för mycket denna gången, det var väl därför mfet tog så hårt på mig. Hoppades väl att NÅN gång skulle turen vända... Men inte...
    Tar en dag i taget och hoppas på det bästa.
    Blöder fortfarande men mer sparsamt nu.

Kram
    Kram tillbaka till dig vännen!!
    Hoppas lyckan kommer till dig snart
  • FruNaftra

Vädur, WOOOHOOOOO...grattis!!!! Fasen vad gött

Sydney, håller med om att det är skönt att ha alla kontroller och ingrepp bakom sig.

Lilla fröet, du är du på RD 4 idag då. Gud vad spännande att du känner av det redan. Får hoppas att det är tidig graviditetssymptom du känner

Släggan, vilken RD är du på nu?  Måste ha stenkloll på alla ruvare för NU GÄLLER DET ta mig tusan  

Kryddan, då är det inte bara jag som ältar in i oändligheten på nattkröken. Skönt att du får hjälp med att sova. Konstigt att det ska vara så svårt nu när det är så mörkt och kallt ute + att det är sååå skönt när man väl sover. Vad är det man som förväntas klura ut på natten som man inte kan ta på dagen liksom? Dumma hjärna!

RD 5 här själv. Testade negativt i morse. Ganska väntat. Hoppas på omslag i morgon eller torsdag
    Mina spottings borde dyka upp vilken sekund som helst om mensen hade tänkt komma. Känns som en riktig rysare.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19