Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

didda skrev 2010-10-27 08:39:39 följande:
    Fru Naftra: OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!! Häftigt!!!!!!!!!!!!!!!! Säger ett försiktigt grattis!!!!!! Håller med, man borde ju inte kunna få spökstreck 2 dagar i rad!

Själv har jag ömma rattar men det har jag haft sedan jag började med injektionerna så det är tyvärr inget  nytt. I övrigt känner jag ingenting alls.
    Jag vågar inte tacka eller ta ut segern i förskott utan ber er istället fortsätta hålla tummarna
    Jag ska testa på RD 8 med Clear Blue testet. Det är BIM då så man borde kunna veta ganska säkert då. Hoppas jag.

Vad jobbigt att du inte känner någonting men vi får hoppas att du får en mycket trevlig överaskning på stickan snart ändå. När har du BIM?
  • FruNaftra

Vädur, när tror du???     Ikväll såklart. Man är ju inte dömm i hövve hällär!! 

Tack för tumhållningarna.
    Berättade precis för maken som mest bara såg ut som en fågelholk. Han trodde väl inte, liksom jag, att det skulle ta sig direkt på första försöket, med tanke på att det krävdes 3 försök sist.

• FruNaftra

AnnikaMa, jag beklagar verkligen. Stor kram till dig och ett stort lycka till med bebisverkstaden. Hoppas ni får ert efterlängtande plus mycket snart!

34, men det är ju kanoners ju!!    Vad är nästa steg?

Mom70, ohhhh....gud vad spännande. Är du inte alls sugen på att tjuvkika på ett gravtest då???

• FruNaftra

Lilla fröet, det är rd 6. Igår, på rd 5, började ju testet visa något. Idag tror jag testet var starkare. Strecket är svagt men syns tydligt. Jag ska testa med CB på fredag då det är BIM. Då kommer jag garanterat kunna få ett tillförlitligt resultat. Egentligen så tar jag bara det testet för att visa maken som fortfarande går runt och gör fågelholken och är allmänt skeptisk. Karlar alltså 

• FruNaftra

34an, jag har uppfattat det som att man får ta den läkare som jobbar "där uppe" den dagen. Men det skadar inte att fråga. Skönt att du snart är igång   Var det ostimulerat FET förra gången som resulterade i er pojk?

Lilla fröet, ja precis det var en långtidsodlad jag fick tillbaka. De fäster ju ganska snabbt medan korttidsodlade tar 2-4 dagar på sig att färsta. Men du borde ju ändå kunna testa på BIM eftersom gravhormoner ökar så snabbt då. Ett så pass känsligt test som CB kommer registrera det. Men jag ska absolut inte tjata på dig   Hihihih...jag är alldeles för nyfiken. Så hon sa inte varför du inte skulle dricka? Till mig har de alltid sagt att jag ska leva som vanligt.

Sydney, vågar jag tacka..?  Nej urs jag kan nog inte med att säga tack än. Jag borde inte vara så snabb med att ta ut detta i förskott. Mycket kan hända.

• FruNaftra
    Släggan skrev 2010-10-28 07:31:38 följande:

Ruvardag 6 idag....inga mer symtom än lite ömma bröstvårtor. jo har haft lite mens fisar oxå och molvärk. Alltså precis samma symtom som dagarna innan mens. Kikade på symtomen jag hade förra hösten då jag var gravid....hade inga andra känslor då heller.........hade j uvarit gött att må lite illa eller något ;)

Imorgon ska jag o mannen åka till Budapest. Där finns ju mycket SPA, varma källor, massage mm. Hur hade ni gjort med sådana aktiviteter nu? Det är ju mer än en vecka från ÅP så bada vore ju inget farligt??

Åh vad härligt det låter. Självklart kan du njuta av allt i spaväg. CA har sagt att man ska undvika badhus de närmaste dagarna efter ÄP men nu har det ju gått en hel vecka, så det är nog ingen fara alls.
    Skäm bort dig!!!

Håller tummarna stenhårt!
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-10-28 08:45:34 följande:
    ja, jag kanske ska testa på lördag, innan vi ska bort. Nä, hon sa att manskulle leva som vanligt, ok sa jag, o det innebär att man kan jobba som vanligt o dricka alkohol? Det avråder jag dig ifrån, det o rökning..o jag röker ju inte så det e ju inget problem .
    Men ponera att jag skulle va gravid så tar den väl egentligen ingen skada utav det såhär tidigt?
    Man har ju kunnat bevisa att även små mängder alkohol skadar även väldigt tidigt i embryoutvecklingen. Kanske inte så konstigt eftersom det är då det utvecklas i en rasande fart. Jag skulle hoppa allt vad alkohol heter eftersom det finns en risk, men sen är det upp till var och en tycker jag

Hur mår du??
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-10-28 09:38:53 följande:
    ja, jag känner ju oxå så, jag brukar ju inte ta nåt så värst ofta iaf eftersom min mage inte tål alkohol så bra..jag känner mig som jag gjort hela tiden, ömma bröstvårtor, trött o så, o lite ont i ryggen, lite mensvärk av o till, men enligt min vanliga mens så ska den komma på lördag tror jag..kanske e därför?!

Hur känner du dig själv, va det i mon du skulle testa igen?
    Gud vad spännande. Kan ju vara menssymptom men lika gärna gravsymptom. Varför måste de vara så lika????
    Vad säger magkänslan? Känns det som att detta kan bli något?

Jag mår jättebra. Testade positivt i morse med det där billiga testet från testlagret. Strecket är tydligare idag tror jag. Har PMS i ryggen men annars finns det inte mycket att gnälla över. Den molande värken i tjejmagen är borta nu. Har foglossningskänningar vid hastiga rörelser. Och så är jag hungrig :)  Jag har klämt i mig godis dagligen ända tills plusset började uppenbara sig och sedan dess och suget försvunnit. Det sitter säkert bara i huvudet. För man borde verkligen inte sätta i sig så mycket skit som jag gjorde. Är ingen hejd på mig ibland.
  • FruNaftra
    cotton skrev 2010-10-28 14:16:47 följande:
    Suck, jag vet... och det kanske kan ta ytterligare lite tid med tanke på Cornelius förlossning. Men jag är otålig och orolig att min kropp ska strula nu så här efter allt som hänt. Det känns VIKTIGT att komma igång NU.

TACK för din uppmuntran. Den ger mig perspektiv och lugn.
    Lilla fröet, jag håller alla mina tummar och tår! Hoppas att kroppen inte luras något mer. Det är så himla jobbigt när man trott att det lyckats och sen rycks mattan undan under ens fötter.

Cotton, förstår att du är ängslig och vill få stegring igår helst. Din ÄL kommer att komma så försök ha lite is i magen. Min kom inte förrän på dag 21 så jag kan intyga att även om ÄL är vansinnigt sen så finns det fortfarande goda chanser att bli preggo sålänge CA tycker att slemhinnan ser fin ut.

Tack förresten
  • FruNaftra
    cotton skrev 2010-10-28 14:44:54 följande:
    Dag 21? Gud, varför minns man inte sådana viktiga siffror och datum plötsligt. Med andra ord kan ÄL vara "sen" men så länge allt ser bra ut, (slemhinna mm), kan man köra på i alla fall? Det känns skönt att veta. Det är så galet att man inte kan ge sig till tåls bara. Jag vet ju vad jag skrivit om någon annan nojat sig över att ÄLstockan inte visade utslag dag 11...

Imorgon är det fredag förresten... BIM datumet med stort B Fru Naftra 

Ingen annan ruvars som ska tjuvtesta?
    Jag veeeet....OMG liksom...21 jobbiga dagar
    Skulle din ÄL inte komma innan stickorna är slut så kommer de säkert be dig komma in för VUL så de får se om ÄL är på g och om slemhinnan ser bra ut. Jag fick komma in på dag 17 och då såg se att äggblåsan var 15 mm och att slemhinnan också växte på väldigt långsamt (tur att de mognade i samma långsamma takt). Sen på KVÄLLEN dag 21 fick jag stegring. Tur att jag testade även på kvällen

Jaaa....freeedag i morgon. Härligt   Kom ju på att min man inte ens kommer vara hemma när jag testar på morgonen. Jag kanske borde vänta tills på lördag med att testa med CB, så han får se med egna ögon...?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19