• sydney

Carlanderskatöserna del 19

jag har lite funderingar på att testa imorgon (RD9 med 2 dagars) men mannen säger att vi ska vänta till på söndag. jag är nämligen ledig imorgon och han behöver inte få veta... Men samtidigt vill jag inte få något falskt minus och bli knäckt i onödan.

• sydney
    cotton skrev 2010-12-07 11:52:41 följande:
    Om du inte vill blir orolig i onödan, hade jag väntat ytterligare någon dag. RD9 med tvådagars är ju motsvarande RD6 med blastis... det KAN ge positivt utslag, men måste ju inte det... Men det är svårt det där.

Jag testade ju för att jag tyckte det var lättare att ta ett minus än blod i trosan runt BIM. Men vi fungerar ju alla olika.

Hur mår du? Har du några symtom?
    jag har mest menssymtom, lite småömma bröst, mensvärk... trött och idag har jag även haft huvudvärk.  
    Blödningen i mitt fall kommer väl ändå inte förrän jag slutar med vaggisarna om det är negativt på TD.
  • sydney

kryddan71: väntan är grym. Svårt att koncentrera mig på något. jag har också mensvärk, har haft det hela dagen idag. Kommer ihåg mina anteckningar när jag blev gravid på IVF:N och då trodde jag inte heller på det för allt tydde på att mensen skulle komma. Och jag tar ju progesteron nu också.
    När jag blev gravid med dottern (naturligt) så hade jag också mensvärk och trodde hela tiden att mensen skulle dyka upp i trosorna, men icke.

• sydney
    Fylgja skrev 2010-12-07 18:16:49 följande:
    Jo jag kan tänka mig att jag inte kommer kunna slappna av förrän jag eventuellt har ett levande barn i famnen! Förmodligen nojjar man lite extra när det är så svårt att få till en graviditet.  Och ja - jag har köpt test och plusset var starkt idag! Hjärta

Vädur och Sydney - skönt att höra fler historier om "positiv mensvärk" Cool
    grattis! starkt test är ju kanon!

Får se om jag vågar testa imorgon,,, kanske vill suga på kamarellen ett tag till.
  • sydney

blev inget test imorse. Var uppe i natt och kissade när dottern vaknade och då blev det aldrig av. Tror jag fegade ur. Nu väntar jag nog till söndag om jag inte får nåt ryck innan, det vet man aldrig.
    Men känns precis som det brukar innan BIM. Nu har brösten börjat svullna lite också, och jag har mycket mensvärk.

majsanna; tråkigt att det ser ut som om det inte har gått vägen för er denna gången. Måste kännas jättetungt. kram till dig.

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-12-08 11:02:32 följande:
    Kryddan, men herre gud vad roligt. GRATTIS!!!!  Hoppas allt går vägen nu. Underbart att se att det plussas i tråden.

Kram till alla er andra, framför allt till er som möts av motgångar nu.

I måndags var vi iväg till CA och slutligen gynakuten för att få ett avslut på graviditeten. Igår tog jag medicinen och det hela kom igång. Känner mig lättad på ett sätt även om det såklart känns ledsamt. På måndag ska jag på kontroll för att se att allt har kommit ut. Sen ska jag ringa CA och diskutera hur vi ska gå vidare.
    kram till dig, skönt med ett snabbt avslut, Hoppas allt är ute så du slipper skrapning efter detta och att kroppen kommer igång som vanligt eftter MA.
  • sydney

usch mår så dåligt nu för jag gjorde nåt dumt i em. Tog ett test och det blev negativt (först tyckte jag att jag såg ett spökstreck men det var nog bara en illusion), hade kissat bara en timme tidigare. Är på RD 9... så nu känns det så jobbigt att jag måste ta ett test imorgon bitti med morgonurin. Men känns som om det blir negativt då med.

• sydney

Blev inget test imorse, har tänkt om och väntar till söndag (eller lördag). Känner att jag inte orkar  med att testa och se minusstrecket och sedan gå direkt till jobbet. Ruvning är inte alls kul, tyckte inte att det var så här jävligt sist men det var det säkert.

• sydney
    Lilla fröet skrev 2010-12-09 09:02:13 följande:
    jag käkar ju en medicin oxå, tryptizol..den ska man ju inte äta när man e gravid, bör jag ringa CA o fråga kanske?
    Lilla fröet skrev 2010-12-09 08:53:46 följande:
    starkt + i  morse
    på naturlig väg..åh jag kan inte sluta skaka...hoppas hoppas detta går vägen nu, 5 g gillt
    nej men vad är det du skriver!! GRATTIS! det är riktigt häftigt. Jag håller tummarna att det går vägen denna gången! Är ni oförklarligt barnlösa?

vet inget om den medicinen, men ska man inte äta den när man är gravid så är det bäst att rådfråga med läkare.
  • sydney
    Lilla fröet skrev 2010-12-09 22:51:32 följande:
    hej på er alla, tack så mycket, men håll tummarna..jag har ju haft 3 mf genom åren så det e svårt att vara positiv, men samtidigt så flyger ju tankarna iväg, på när det ska bli o man planerar..allt på 12 tim...
    har idag vart kontakt med på CA o min läkare med medicinen, ska dit i mon o tala med  dom, o fick sen en etid till CA den 20, då har jag precis gått 6 fulla veckor..känns inte det väldigt tidigt? PÅ Sahlgrenska ville dom man skulle vänta till 8 fullgångna veckor.

Nu är ni insläppta på min sida tjejer

tänker på er alla som har nåt i görningen, kram på er
    jag gjorde VUL i v.6+1 och 6+4 sist. De stänger väl på CA det är därför det blir så tidigt.
    Håller tummarna för er!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19