• sydney

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-11-25 11:38:17 följande:
    Idag ringde jag spec.MVC för att informera dem om att jag skickat remiss dit med hjälp av min barnmorska på MVC kungshöjd. De var så gulliga och hade redan mig inlagd i datorn. Jag ska på VUL på CA den 13 december och spec.MVC frågade om jag ville ha samtalsstöd före jul redan, men jag avböjde. Jag tänkte att vi skulle se hur VULet går först. Men om att går bra, kommer jag nog att vilja gå på ett tidigt UL under första veckan i januari. Då är jag i vecka 11-12 och jag vill gärna se ett levande foster då. Även om jag inte kommer att slappna av förrän jag känner regelbundna sparkar av bebisen, är varje vecka en milstolpe för mig.

Jag är så oändligt tacksam för den hjälp och stöd man får i den process man går igenom... det är så bisarrt hur fantastisk lycka kan blandas med oro och sorg och rädsla och ibland överskugga glädjen.
    skönt med all support! Kan tänka mig att det känns bisarrt. Håller alla tummar att det går vägen!
    OM jag plussar nu kommer jag vara jättenojjig.

Jag pratade med en jättetrevlig BM på CA nu. Jag hade mailat angående måndagen. Och det räcker att jag tar med mig samtyckeslappen på måndag, om jag har möjlighet kan jag faxa den tidigare. Och betalar gör jag i efterhand om det blir något FET. Tiden kommer sega sig fram till måndag, och för att inte tala tiden efter det om jag blir ruvare. Tänkte vara ledig den dagen jag skall på FET men behöver vara på jobbet på morgonen så jag får jobba några timmar. Hoppas det inte är dåligt väder så det blir problem med att köra bara.
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-11-25 16:04:53 följande:
    Sådär ja, nu har jag bokat om till Göran tills på onsdag. Håller med er om att det måste kännas rätt när man har betalat sån reäl summa. Kram till er och tack för allt stöd!
    skönt! Nu håller vi alla tummar vi har att krabaten har växt som den ska till på onsdag.
    Förstår att det är en mardröm för dig det här.
  • sydney
    majsanna skrev 2010-11-25 22:30:17 följande:
    Hemma igen efter dagens ET. Fyra ägg befruktades och blev toppkvalitet. Så en stjärna till mig och tre till frysen. Helt otroligt! Har aldrig fått något till frysen förut och inte heller fått så många befruktade ägg. Kankse var det ICSI som gjorde sugen...

Nu blir det två långa veckor fram till testdag den 9 december.

Vi hade Göran både i tisdag och idag och jag tyckte han var jättebra. Allt på Carlanderska kändes förresten bra. På någont sätt blev jag lugn när jag kom innanför dörrarna. Vet inte varför, men det fanns en varm känsla där på någont sätt som jag inte upplevde på Rmc i Linköping.

Nu ska jag och stjärnan gå och lägga oss
    Grattis till ruvarstatus och embyrona i frysen!
    Hoppas det går vägen denna gång! Bättre julklapp kan man ju inte få än ett pluss på stickan.
  • sydney

Lilla fröet och shibby77: känner igen det där med tjat om syskon. Dottern är 4,5 år och vill gärna ha en lillasyster, men lillebror går nog också bra. Hon har en killdocka så det är oftast lillebrossan... Det svider i mamma hjärtat, det är ju inte säkert att det nånsin blir nåt syskon. Så mycket som ska stämma i den här IVF djungeln.
    Hoppas ni hinner få er mens i tid så det blir ett försök i år!

Imorgon är det dags för FET. Börjar bli rejält nervös, och sedan har jag hört att det är busväder överallt.
    Hur är det i GBG? I Halmstad är det inte mycket snö så här är det inga problem, E6;an är nog ingen fara men ska jobba lite först och då får jag köra lite småvägar upp till Falkenberg och sen på E6:an, så jag är lite nervös för det också. Känns skumt att jag antagligen kommer vara ruvare imorgon kväll. Spännande...

• sydney

nu har det börjat snöa lite här också, så typiskt.

Idag har jag känt mig lite småkrasslig, har lite ont i halsen. Hoppas det inte blir värre.
    Någon som vet om det försämrar mina chanser att lyckas?

• sydney
    Fylgja skrev 2010-11-28 21:38:15 följande:
    Nej det tror jag inte - är det inte rent av lite bra eftersom immunförsvaret då håller på och jobbar med något annat och inte har tid att lägga sig i vad ett litet embryo håller på med (Nu är jag förmodligen helt ute och cyklar, men visst vore det en bra förklaringCool)

Hög feber och magsjuka är ju det enda de säger ska stoppa ett återförande! Däremot är det ju inte kul att känna sig hängig när man ska iväg och köra bil - trist timingRynkar på näsan
    Tack för era lugnande svar! feber eller magsjuka har jag ju inte. Lite ont i halsen, men låter nog värre än det är, för känns som om jag börjar bli hes.
  • sydney

Nu är jag ruvare, äntligen! Nu blir det 2 lååånga veckor, men idag känns det jättebra. Har fått ett perfekt 4 celligt embyro, och de behövde bara tina en så det finns 2 kvar i frysen (men nu ska ju det inte behövas). Testdag på LUCIA blir det!

• sydney

Kryddan;: grattis till ruvning! På lucia ska här plussas och Cotton ska ha ett lyckat VUL det är klart vi bestämmer det.

Shibby: tråkigt att behöva vänta, men ibland är inte kroppen riktigt redo även om man själv gärna vill.

Nu ska jag gå in och läsa i tråden som ni har länkat till, jag var innne och läste och kommenterade nåt där häromdagen men nu har det varit mer diskussioner förstår jag.

• sydney
    Skrippo skrev 2010-11-29 23:12:20 följande:

Hej på er

Koll hos gyn idag igen då...

Cd14 idag. Slemhinnan var bara 6 mm och äggblåsan på 9.

Så det blir ytterligare en kontroll på torsdag. Och är inte slemhinnan minst 9 mm så blir det inget försök. Sen så vet man ju inte heller om jag får ÄL alls denna månaden heller....

Förra försöket så fick jag ju omslag på cd 18...

Har ju bara en cykel på 28 dagar så min luteralfas är ju aningen kort...

Så idag är jag mest bara trött på min jäkla kropp

Kram på er

dumma kropp. känner så igen mig inför mitt försök som fick avbrytas i oktober, jag vet inte om jag fick någon Äl eller ej (testade aldrig med ÄL stickor) men på dag 15 bestämde läkaren att avbryta och jag fick en cykel på 44 dagar den gången. Hoppas det ser bättre ut för dig på torsdag, du kanske har en lite längre cykel än vanligt efter missfallet. kram till dig.
  • sydney
    sushikatten skrev 2010-11-30 07:39:36 följande:

Ja var också inne på tråden och läste! Och många av er har kommenterat också. Ja livet är en karusell och man är olika personer och klarar givetvis saker annorlunda.

Cotton: Du säger att man måste gå vidare och självklart så stämmer det. Dock tror jag om man hamnat en i kris och inte få hjälp är det svårt att gå vidare. Det finns en bearbetningstid och det ter sig väldigt olika för några av oss, som du också sa att man behöver hjälp och att det inte är alls sunt att stanna i den fas för länge.

själv har jag tyckt att tiden går långsamt och vi kommer inte att göra något försök förrän januari.

Sydney: Grattis till ruvarstart! Ja nu blir det nervösa 14 dagar. Håller alla tummar.

Några av er är på gång och vi får hoppas att det går vägen snart för oss andra.

Massor av kramar till ALLA!

Tack! Det blir absolut nervösa och lååånga 14 dagar... tjuvtestar nog en dag före så jag slipper testa en måndag morgon.
    det är långt att vänta till januari, hoppas väntan går fort nu med jul och allting som kommer.
    kram till dig.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19