• sydney

Carlanderskatöserna del 19

majsanna; spännande med artikeln. Håller med om att skrivs för lite om detta ämne. Och inget som det pratas jättemycket om och det leder till sån mental ohälsa.

FruNaftra: Har du testat idag?

Äntligen fredag igen! Ska på AW ikväll (igen). Mannen har Kina besök i helgen så imorgon ska vi ta med henne ut och åka en runda och sedan blir det bowling och restaurang på kvällen. Dottern ska få bowla för första gången. Ska bli kul!

• sydney

FruNaftra: kram till dig. Måste vara fruktansvärt jobbigt för hela familjen, hoppas allt ordnar sig på bästa sätt!
    Sköt om er!

• sydney
    cotton skrev 2010-10-29 13:18:55 följande:
    Kan tillägga som en världslig parantes i sammanhanget med tanke på vad Fru Naftra skrev, att jag fått mina ägglossningsflytningar idag (sorry för infon...). Men jag blev jätteglad och hoppas på utslag på stickan om en två, max tre dagar nu...

mom70, oroa dig inte över avsaknad av symtom... varje graviditet är unik på samma sätt som varje bebis är unik. Och det är ett bra tag till den 4 november. Du kan få symtom så att det både räcker och blir över till dess
    Kul att ÄL verkar vara på gång, då blir det kanske utslag i helgen och FET i slutet av nästa vecka.

Mom70: jag håller med Cotton, varje graviditet är olik, och man behöver inte en massa grav symtom för att vara gravid. Om mindre än en vecka vet du hur det har gått. ska du tjuvtesta?
  • sydney

34an: då var du på gång igen, snart ruvare igen. Spännande...

Cotton: undrar ju också hur det går för dig, har du fått glad gubbe i helgen?

Vädur: vilken dag var det du skulle göra FET? Håller tummarna att allt går bra.

FruNaftra; kan tänka mig att det känns frustrerande, att inte få hjälpa till. Men jag håller med de andra, resan var inte helt i onödan ändå, systerns barn uppskattade säkert ert besök. sköt om dig nu och hoppas allt går bra med bebisen i magen!

I veckan är det ju några som har TD, nu håller jag tummarna för att det blir flera pluss i tråden!

• sydney

Vädur: grattis till ruvarstatus!!

34an: skönt att det såg så bra ut, snart är du också ruvare.

Cotton: och på söndag är det din tur, spännande.

Släggan. Budapest skulle jag också vilja åka till nån gång, kul när det är så billigt! Håller tummarna för att det är en graviditet du känner av!

Hos mig händer inget, trodde att mensen skulle komma nån gång denna vecka men tror inte det längre. Inga spottings som har börjat... det lutar åt 40 dagars cykel igen, suck!! Hinner inte med många behandlingar med den här kroppen.  Inga problem med att åka till Rom nästa vecka i alla fall.

• sydney
    Lilla fröet skrev 2010-11-02 08:54:57 följande:

jag kund einte hålla mig längre..tog ett test o det va ju negativt såklart..ush va jag ångrar mig nu..allting känns ju så förstört. VARFÖR skulle jag va så dum o kolla..
    Fan oxå
    kram till dig! det kan ju vara för tidigt att testa, några dagar kvar till TD. Det är ju risken med att testa för tidigt, kan få falska minus och så blir man knäckt (i onödan). Förstår att du ångrar dig att du testade.
  • sydney
    didda skrev 2010-11-02 13:49:50 följande:
    Jaha, så har jag börjat blöda Fy faaaaaaaaaan för det här! När inte den finaste av alla blastisar ville fästa hur ska man då klara av att bli gravid? Usch!
    Nej vad tråkigt, kram! Förstår att det är deppigt. Kan ju blöda fast man är gravid, men jag vet att man inte tror på det när man är i din sits.
  • sydney
    Lilla fröet skrev 2010-11-02 22:44:23 följande:
    måste bara fråga..enl utråknar här på fm, så skulle jag va i v3+6, om man räknar äp som äl..när jag testat gravid förut så har jag vart i v5-6..tänk om det kunde va så att det e på tok för tidigt..ush vad jag spelar upp mig själv, men man griper ju efter alla halmstrån
    klart man griper efter halmstrån, med all rätt. och vissa kvinnor är ju "låghormonare", kan mycket väl bli ett pluss om du testar igen. När jag var gravid med dottern fick jag negativt i v.4-5 och sedan pluss en vecka senare.
  • sydney

Cotton: Lycka till idag!

34:an: grattis till ruvning! Men 25% är ju ändå helt ok, tycker jag! Glad

Släggan: snart dags för TD. Förstår att det är mellan hopp och förtvivlan nu när ni bestämt er att detta är ert sista försök. Jag håller tummarna stenhårt!

Håller med att det är dags för pluss i tråden!!

Jag gör inget annat än att vänta på mensen, dag 36 idag... blääää Gråter

• sydney

Cotton: japp, ska börja knapra tabletter på dag 1. Brukar alltid ha spottings några dagar före så tyvärr kommer den inte komma idag, och säkert inte förrän nån gång nästa vecka. Eller ännu senare...
    ska hålla tummarna för dig kl 12.  

Mom70:  kramar om. Men ge det lite tid och ta det lugnt och sen kanske ni känner er redo för ett nytt försök.
    Onödigt att kasta pengarna helt i sjön. Håller med dig att det här med IVF är rena rama psykterrorn. jag har aldrig mått så dåligt som jag har gjort av den här bergochdalbanan. och ändå har jag bara varit i karusellen sen i maj.
    För mig är längtan efter ett syskon så stor att jag klarar av det på nåt sätt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19