• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Jag gör på distans, men tycker min läkare där är lite sådär, hade nog föredragit att göra allt på CA men det är praktiskt att ha det på hemorten. Har 13 mil till GBG så det blir ju en bit att åka och då får jag vara ledig en hel dag från jobbet, nu blir det bara en timme minus på flexen. Jag har fått en ny tid för VUL på måndag em igen.
    Men kommer nog börja ÄL testa i helgen ändå så jag inte missar nåt...

FruNaftra: hoppas att det blir utslag i helgen!

• sydney

Cotton: Läkaren är ganska tjurig och stressad & det finns inte mycket tid att ställa frågor, och han är alltid sen, får sitta och vänta länge varje gång. idag hade jag tid 08.20, då hade han inte ens kommit till kliniken. Tyvärr kan jag inte byta läkare, det jobbar bara en gynekolog på den kliniken som CA har samarbete med. Jag har mest kontakt med sköterskan, och hon är ganska mycket upp och ned i humöret. 

Trevlig helg till alla CA vänner! Ikväll ska jag ut på after work, får passa på att dricka lite vin!

• sydney

Mirakelbarn: bra skrivet! Jag håller med dig med alla dina BLÄÄÄÄÄ....

• sydney

Jag gjorde långa metoden och jag fick göra 4 VUL innan ÄP. Det växte långsamt och efter andra VUL så fick jag höja dosen något från 150 till 225 (menopur). Fick spruta läääänge...

FruNaftra: hoppas det går bra på VUL idag, kanske cykeln har blivit knasig denna månad efter stimuleringen.
    Förstår att det är krångligt med barnvakt och allt, synd att din man måste jobba. Våra män har det väldigt bra i den här situationen, behöver bara vara med på ÄP; resten får/kan vi klara själva. Tänk vad skönt att slippa alla tider att passa....Rynkar på näsan

Akita06; håller tummarna för dig idag då du ska på ÄP. Spännande!  

jag ska också på VUL i em, ingen glad gubbe på ÄL testen ännu. Men det var inte väntat heller... CD 12 idag.
    Blir nog inte ÄL förren dag 16 eller nåt.

• sydney

Nu kommer ett deppinlägg....

Nu är jag tillbaka på ruta ett igen känns det som. Jävla skit! Jag är så ledsen, orkade inte skriva nåt igår efter jag varit hos läkaren: det hade inte hänt nåt sen i fredags, varken storlek på äggblåsa eller slemhinna. Läkaren tycker det är onödigt att slösa bort ett ägg när inte förutsättningarna är optimala pga slemhinnan, även om jag får ÄL utslag senare. Ska dit på torsdag morgon igen bara för att se så att det mot all förmodan skulle ha hänt nåt. Läkaren ville nog avbryta redan igår egentligen. Synd att jag inte fick göra stimulerat FET från början, nu sket det sig och ytterligare en månad att vänta. Så det lär bli stimulerat nästa gång. Vi har en resa till Rom inbokad i mitten av november men den får väl avbokas om det ska bli FET.
    Antar att Carlanderska har lång julledighet så det blir väl bara ett försök kvar det här året. Nån som vet när de stänger?

Blääää för allt!!!

• sydney

Cotton: vilken bra stund ni fick med Cornelis! Nu håller jag tummarna att din mens snart ska komma och att ni kan göra FET och lyckas med det! Det är ni värda.

FruNaftra: härligt att det gick bra på VUL, säkert IVF n som gör att ÄL kommer senare. Inte lätt för kroppen efter alla hormoner.

Grattis till er andra som gjort VUL, ÄP osv...

• sydney

Jag vet att det bara behövs 1 FET för att bli gravid, men känns som om det inte kommer räcka. Och ska jag göra 1 FET detta år så blir det ingen resa till Rom i mitten av november, känns grymt tungt! Får prata med läkaren på torsdag och se hur vi går vidare. Det var ju detta som fått mig att orka gå vidare, att göra FET snabbt och ev bli gravid. I alla fall få ruva och få hoppas men nu blir det inte så.

Lilla fröet skrev 2010-10-12 11:23:52 följande:
    måste bara fråga, i ena hörnet på protokollet står det som infert. orsak: tubarfaktor..o vad e det? har försökt att googla men hittar inget..
    Har jag aldrig hört talas om. Vad är det för protokoll du läser på?
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-10-12 12:05:25 följande:
    Varför skule det inte bli en resa?
    Du ska ju kanske bara komma in 2 ggr, en för VUL och en för återföringen.
    Det är väl inte säkert att det kommer infalla med resan?

Tror lilla fröet läser den där lappen man får i samband med IVF där man fyller i vilka sprutor man ska ta när osv. Då ska alla de uppgifterna stå överst på blanketten. På min står det manlig faktor har jag för mig.
    Jo det är bara 2 besök för FET,  men jag tror att nåt av det kommer infalla med de 5 dagar vi ska vara borta, om jag får en cykel på ca 30 dagar. Det är om en månad vi åker och det borde infalla med nästa ÄL. Men vi bestämmer hur vi ska göra när nästa mens dyker upp. Kan avboka fram till en dag före tror jag. Men dottern vet om att vi ska resa till Rom nu så det blir lite problem med att förklara för henne att vi inte ska iväg.
  • sydney

Ni som gjort stimulerat FET på CA. Hur funkar det? När börjar man med medicinering?
    Vill veta så jag är förberedd när jag träffar läkaren och vet lite vad som gäller.

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-10-13 10:19:28 följande:
    Släggan, hoppas på att ni hittar finfina ägg på VUL idag.

Blev ingen stegring idag heller. Är på dag 19.
    Vad segt detta är.....
    Släggan: lycka till på VUL idag.

FruNaftra: tjatigt att det dröjer, borde ju komma när som helst, det såg ju bra ut på VUL.

Jag är ledig idag, imorgon bitti blir det läkarbesök. Får prata om nästa FET.

Akita06: toppen med över 5 befruktade ägg ju!! lycka till på lördag.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19