• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Så sa dem till mig också, att vänta en mens och sedan köra. Men det verkade ju som om min kropp inte var riktigt redo, eftersom jag fick avbryta FET. Ägglossningen är kanske inte igång, eller så blir den bara väldigt sen, det är så segt att vänta.

kryddan71: du som gjort stimulerat FET. Hur går det till? när ungefär i cykeln görs insättningen?

34:an: fint skrivet om karusellen, visst är det så! Skönt att ha er här i tråden så man får hjälp och stöd på vägen när man inte själv orkar dra! Glad

• sydney

Släggan & lilla fröet: då håller jag tummarna för att det ska gå bra på ÄP imorgon! Det gör inget om det blir få ägg, bara de är bra!

sushikatten: håller tummarna för att det ska bli pluss om en vecka. Nu är det din tur!
    Är det första gången ni har satt tillbaks 2 embyron?

• sydney

Släggan & Lilla Fröet: hoppas det har gått bra idag och att ni fått ut några fina ägg!

mom70: det var en bra skörd! synd att ni inte kan frysa några, men 1-2 till av toppkvalitet borde det ju bli! Grattis.

34:an: har du testat idag, hur har det gått?

• sydney
    42an skrev 2010-10-20 10:40:27 följande:
    Hej på er, tyvärr blev det minus idag också. Varit hemma från jobbet i 2 dagar pga ett migränanfall från helvetet. Känner mig väl inte direkt på topp just nu, men jag var nog rätt inställd på det.

Kan man köra FET vid första ÄL nu, är det ngn som vet?

Tusen tack för all tumhållning, ni anar inte hur viktiga ni har varit och är. Skall erkänna att det är väl inte så många i min omgivning  som stöttar ett 3:e ivfbarn, särskilt inte vid min ålder (41) och med min äggreserv, så ni är så viktiga. Ni dömer ingen och det är så värdefullt. Tack snälla ni!
    nej vad tråkigt att läsa! Hoppas på bättre tur med FET. Jag vet inte hur det funkar med FET direkt efter men har för mig att det går att köra direkt. I så fall blir det inte så lång väntan i alla fall.

Jobbigt med migrän, det har jag också några gggr varje år. Det är hemskt, vet aldrig när det infaller och när det kommer blir jag rätt borta, med domningar, synbortfall osv.
  • sydney
    Lilla fröet skrev 2010-10-20 13:39:31 följande:
    hopp...då har man vart på ÄP idag.. dom fick bara ut 2 ynka ägg...ush känner mig så besviken.
    Då håller vi tummarna att dessa är guldägg!! Kram till dig.
  • sydney
    didda skrev 2010-10-20 13:48:51 följande:
    Lilla fröet: förstår om det känns tungt men såklart är det guldägg! Båda två! Men visst vill man ha så goda marginaler som möjligt.

Jag har precis pratat med CA och 7 av 14 ägg var befruktade idag så nu satsar vi på en 5-dagarsodling. Nu menar jag inte att gnälla och jag hoppas ingen tar illa upp men är det inte lite få ägg som befruktats? Jag hade hoppats på att fler skulle ha gjort det. men de på CA var nöjda så jag får väl försöka vara det jag också.

På söndag blir det ET (om någon klarat sig så långt)
    7 av 14 var väl inte så illa? har ju bara mitt försök att jämföra med och då fick vi ut 7 st och 4 befruktades. 2 st var omogna. Kan ju vara att några av dina ägg inte var riktigt mogna. Nu håller vi tummrna att det blir ET på söndag!
  • sydney

Släggan: skönt att höra att ÄP gick bra till slut.

Skrippo: kram till dig. Missfall är så hemskt, som du skriver att det som fanns där förra veckan nu är borta.
    Jobbigt att behöva blöda en massa och att det håller på ett tag till. Det är så tufft psykiskt och sedan ska man behöva må dåligt fysiskt också.

FruNaftra: håller tummarna för dig idag, hoppas den första eskimån klarar upptiningen!

• sydney

Kryddan; hoppas det känns lite bättre efter mötet med pyskologet.

Cotton: det är så man ska tänka, att det blir BF 25 juli. Vi hoppas på att din kropp är på hugget, den vet ju redan hur den ska bete sig för att bli gravid.

Släggaren: jag håller också tummarna för att du snart är ruvare!

FruNaftra: grattis till ruvarstatus!

• sydney

Grattis till alla ruvare i tråden!

Hoppas att ni snart inte får dricka vin på lääänge...

Jag var lite nojig med det att dricka vin under ruvningen men ser här att flera gör det. Det var midsommar när jag ruvade så det slank ner ett glas eller två i alla fall. Men det är klart, när jag väntade dottern så fick jag reda på det i v.6 och då hade jag varit på bröllop helgen innan och det gick ju bra ändå!

• sydney
    didda skrev 2010-10-24 20:20:13 följande:

Idag har jag också blivit ruvare! En helt perfekt liten blastocyst har flyttat in och jag hoppas den vill stanna i sisådär 9 månader! Alla mina 7 befruktade ägg hade blivit fina blastisar men tyvärr kan vi ju inte frysa. Men tydligen så graderas även blastisar i olika kvaliteér och Torbjörn tröstade oss med att det var den allra finaste och bästa som vi fick tillbaka. Han påstod att det nu är 50% chans till graviditet och det låter ju helt underbart! Hoppas, hoppas, hoppas! Håller tummarna för alla andra också!

Grattis till ruvning! NU håller jag tummarna att den vill stanna där sådär 9 månader! Trist att ni inte kunde frysa med så många blastisar men nu har ni ju fått guld blastisen insatt!

FruNaftra: test ¨på RD3 låter lite tidigt men förstår om du inte kan hållla test fingrarna i styr. Tiden går sakta när man ruvar..

Vädur & Cotton: lycka till på era VUL! Snart är ni förhoppningsvis också ruvare.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19