• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Fylgja skrev 2010-11-16 21:18:24 följande:
    Jo... vi hade tur och fick 7 blastisar till frysen. Och varje gång det misslyckats säger Torbjörn att förutsättningarna var så goda, fint embryo osv. I all välmening förstås - men det känns ändå så... blä. Vad är det för nytta med fina blastisar och bra slemhinna osv om det inte vill sig Rynkar på näsan  Nåja, nog neggo, den här gången kanske det går!
    Oj ni fick många till frysen då med andra ord, bra skörd. Förstår att du känner dig lite neggo efter att ha gjort några FET men man vet ju aldrig när det lyckas. Det är det som är så frustrerande, får försöka vara optimist i alla fall. Ena dagen kan jag känna klart att det går vägen och sedan vänder det nästa och då tänker jag varför ska det funka nu, det kommer aldrig att funka. VI får peppa varandra...

Cotton: hur mår du? Känner du dig gravid? Du får smitta av dig på oss andra med gravid baciller!
  • sydney
    Lalie skrev 2010-11-18 06:51:54 följande:
    Jag testade minus idag på RD 13. Det känns tomt och konstigt, liksom, är det så här vårt liv ska vara nu? I över 4 år har vi ju ställt in oss på att det snart ska komma småbarn igen här hemma. Vi har sparat en del saker (ifall....) men sålt av det mesta allt eftersom åren har gått. Det blir en annan typ av liv nu, då vi inte ska aktivt försöka längre och inte göra fler IVF-försök.

Inte för att jag vet hur man gör, det finns ju inbyggt i en att känna/räkna efter när det är ÄL, leta symptom innan BIM och så. Hur ska man kunna leva på ett annat sätt?

Jag funderar på att prata med kuratorn/psykologen (?) på CA, men vet inte om det kan ge något. Jag vill ju ha hjälp med att avsluta detta. Är det någon som har erfarenheter av honom?
    kram till dig. Vad jobbigt att det ska vara slut nu, att behöva inse att det inte kommer ett litet barn till familjen. Jag fasar för den dagen, om jag inte blir gravid inom kort och vi lägger ner syskonförsöken. Det måste kännas jättejobbigt. Har ni någon chans att bli gravida naturligt? Det är klart att efter 4 år så slutar man ju att hoppas på ettt sånt mirakel också. Svårt att börja leva på ett annat sätt och inte tänka på ÄL och BIM och så vidare. Jag vet inte hur man gör det, för som du skriver allt det finns ju inbyggt där sedan många år. Hoppas det går bra och att ni kan njuta av det barn ni har.
  • sydney

majsanna: hoppas att ännu högre dos gör susen för äggblåsorna. det kan ju ta tid för dem att växa. jag var på 4 VUL innan det blev ÄP och tyckte också det gick så sakta, sprutade länge (tyckte jag) men sedan gick det bra ändå. Jag håller tummarna för att allt ser bra ut imorgon och att det blir ÄP nästa vecka!

Skrippo: skönt att mensen kommit och att ni kan påbörja nya försök. Blir det ostimulerat FET? Har ni många i frysen? Då får vi följas åt, jag ska också göra FET snart, ska på VUL 24/11, gör stimulerat.

• sydney
    Shibby 78 skrev 2010-11-18 08:41:36 följande:
    Gahh! Vart är min mens? Så frustrerande att vänta Rynkar på näsan CA trodde ju att den skulle komma i måndags efter vul eller under tisdagen. Kom nu! Ovanligt att man längtar efter mens, men jag vill ju börja spruta nu!
    Inte min bästa dag idag, hoppas er dag blir bättre.

Kram till er alla!
    jag vet det är sååå frustrerande att gå och vänta på mensen. Bara det är ju ironiskt... men i IVF svängen räknar man ju med att den kommer och desto tidigare desto bättre liksom. Håller tummarna för att den dyker upp snarast. Förstår att du är ivrig på att komma igång.
  • sydney

Lalie: jag prenumerar också på mama och tyckte också artikeln om IVF var bra. DEt är bra att de skriver om det och uppmärksammar det mer. Inte många som har koll på vad det innebär. De tror att det "bara" är att ta ut ett ägg och sätta in det. Inte riktigt så det fungerar. Den mentala biten är ju den tuffaste. Jag kände igen mig så i artikeln, det blir att IVF och skaffa syskon är något man tänker på flera ggr dagligen, oavsett var i behandlingen eller väntan man befinner sig.  Får ju trots allt inte glömma bort solstrålen man har hemma. ibland kan jag ha en sämre dag och må dåligt över allt och då går min frustration ibland ut över dottern, det bara blir så. Vi försöker att unna oss saker och hitta på roliga grejer med dottern under tiden, och hon blir nog lite bortskämd emellanåt.

jag håller med er att man får känna att det är jobbigt när alla andra blir gravida och ploppar ut barn till höger och vänster. Det är ok att känna så. Så känner jag också över alla våra kompisar som får syskon till sina barn som är 2-3 yngre än vår dotter.

• sydney

Trevlig helg allihopa! jag slutar vid lunch idag. Ska ta tåget till GBG, inte för besök på CA (ännu) utan tjejhelg fre-sön. Ska bli mysigt, bo på hotell, äta gott, shoppa och bara umgås!

• sydney

majsanna: håller tummarna att allt går bra imorgon och att det blir många fina ägg!
    Shopping på Gekås är aldrig fel, jag var där för några veckor sen.

Har haft det bra i GBG. Blev en del shopping, mycket mat & vin! Vi var på afternoon tea på ETT (på Avenyn), blev även champagne till det. Himla mysigt. Nu känns det som jag får ta tag i mitt liv efter 2 helger med alldeles för mycket mat, och säkert för mycket vin också.

• sydney
    cotton skrev 2010-11-22 11:50:40 följande:
    Jag ska på inskrivning den 1 december men då är det nog för tidigt för VUL. Sedan ska jag ju har VUL med CA den 7 december. Efter det blir det nog VUL eller UL cirka varannan vecka samt samtal med BM däremellan för att stötta mig och hålla mig lugn.
    jag gjorde VUL i v.7 (6+1 och 6+3) hos min distansläkare. Såg ett hjärta på VUL nr 2.
    Men kanske bättre att vänta till 7 dec så man säkert ser hjärtat. Skönt med extra VUL och samtal hos BM.
    Då kommer du kunna känna dig lugn hoppas jag.
  • sydney

Inget ÄP men FET snart...hoppas jag. Ska på VUL på onsdag. Är lite nervös för det även om det bara är ett VUL; nervös för att läkaren ska säga att det inte ser bra ut och inte blir nåt denna månad heller. Gör ju stimulerat denna gång men behöver ju inte vara bra för det. Antar att det blir FET nästa vecka om det ser bra ut, har inte förstått vilken cykeldag man gör stimulerade FET.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19