• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Lilla fröet skrev 2010-11-30 10:15:35 följande:
    ja, det e förmodligen en del folk, men när man kommer lite mitt på dan så brukar busslasterna har gått mot kassan, o nu e det ju så ofantligt stort, så bara det inte e kö in så.. hur mår du
    Kul med gekås. ska du shoppa julklappar? ska man åka dit så får det vara mitt i veckan, och som du skriver så har förhoppningsvis busslasterna gått mot kassan.

jag tycker det är så kul att köpa julklappar och slå in. Nu har dottern en massa redan och jag kan inte skämma bort henne hur mycket som helst, hon behöver inte mer. Så jag ska skänka några julklappar till barn i fattiga familjer i Halmstad. Det finns 2 insamlingar. Tänkte att det får bli min goda gärning i jul, att få glädja barn som inte har det så gott ställt. Jag kan gott undvara ett par hundralappar.
  • sydney
    cotton skrev 2010-11-30 11:28:46 följande:
    En helt fantastisk gärning. Vet du var man kan finna information om sådana insamlingar? Kanske finns motsvarande i Gbg.
    Tyvärr vet jag inget om GBG, går säkert att googla. I Halmstad är den ena genom Frälsningsarmen i samarbete med ett hotell och den andra genomför JCI (juniorhandelskammaren) i samarbete med turistbyrån.
  • sydney

FruNaftra: hoppas det går bra imorgon på VUL. Jag ska hålla tummarna hårt.

Tiden går sakta när man ruvar, och ändå har det bara gått 1 dag... blääää...
    Kanske för jag sitter hemma själv och har en massa tid att fundera.

• sydney
    FruNaftra skrev 2010-11-30 20:23:47 följande:
    Tack söta du. Ja jag hoppas verkligen att det ska gå bra. Jag är så apa-nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen. Blödde färskt blod idag men jag tror att det beror på att jag är helt förstoppad och då måste man ju trycka på. Ursäkta beskrivningen...men ni är väl vana vid ofräscheter vid det här laget   Hur rustar man sig inför ett negativt besked när man INTE VILL HÖRA det???

Förstår att dagarna är sega som kola för dig. Ska du tjuvtesta?
    tror också det är svårt att rusta sig för negativt besked, tyvärr. Man vill bara sjunka genom jorden i ett sånt ögonblick & inte finnas kvar och behöva lyssna och ta in vad som verkligen har hänt.

Men nu tror vi ju att det går bra imorgon!

Nja, vet inte om jag ska tjuvtesta, en eller två dagar i så fall.
    Har testdag en måndag så testar nog på söndagen.  
  • sydney
    Shibby 78 skrev 2010-11-30 23:45:22 följande:
    Usch, har en sån deppig dag... Menshel**tet som aldrig kommer, försov mig och var tvungen att jobba över 2 timmar, och på lunchen så kläckte en kollega kommentaren om det inte var dags för syskon snart....
    Jo, någon gång kanske det finns tid för det svarade jag med ett leende..

Gick tillbaka till kontoret och satte mig vid datorn, kunde inte låta bli så jag gick in på graviduträknaren och insåg att jag skulle varit i vecka 16 nu.. Magen skulle börjat växa, det skulle snart vara dax för RUL, kanske till och med fått känna lite fladder från bebisen..

Nu sitter man här 31 år ung och steril istället..

Sometimes life sucks...

Ursäkta deppo-inlägget, var skönt att skriva av sig lite

Kramar till er!
    usch vilken dag. Det är helt ok med deppoinlägg här, det är därför vi finns. Alla har vi våra dåliga och bra dagar. Det  är nog bra om du raderar den där grav uträknaren, det gjorde jag ganska snart efter mitt MA, men jag kommer på mig än idag att fundera på vilken vecka jag skulle varit i. Jag slipper den där kommentaren om att det inte är dags för syskon snart, nu tror nog alla att vi är nöjda med ett barn och ska inte ha fler barn. Även när dottern var yngre så var det knappt ingen som sa något, vilket har varit skönt.
  • sydney
    Fylgja skrev 2010-12-01 05:40:58 följande:
    Själv ligger jag och lyssnar på min mans fridfulla snarkande och önskar han kunde dela med sig lite av sömnförmågan till mig. Ruvning och sömn verkar inte fungera ihop för min del.
    jag vaknade strax efter 5 imorse, det var då dags att ta progesteronet innan jag skulle gå upp, mer sömn blev det inte innan det var dags att gå upp kl 6. Det blir lite för lite sömn helt klart, har svårt att somna på kvällarna också, men det har jag nästan alltid mer eller mindre. Igår kände jag nåt som stack till i livmodertrakten men det kan väl knappast varit embyrot som fäster redan? jag har för mig att det är 2-3 dagar för  2 dagars embyro...
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-12-01 10:29:07 följande:
    Hej tjejer. Har precis släpat mig hem från CA. Det är över nu. Hjärtat har slutat slå
    Fostret är mindre än vad det var för en vecka sedan. Kroppen kommer väl stöta bort allt snart. Tills dess får man gå runt och vänta på missfallet. Så himla tråkigt...känns så orättvist att man har gått så länge och trott att man skulle få en tidig julibebis. Mår illa och är trött som en gnu och ändå inte få ett dugg för det. Fan.....

Har fått återbesök så de kan se så att allt har kommit ut. Sen är det upp till oss att komma tillbaka när vi känner oss redo att börja försöka igen.
    nej det var ju inte så det skulle sluta. Dumma kropp som inte fattat att det är över utan istället fortsätter tro sig vara gravid. Det är så fruktansvärt att det inte finns ord för det. Det är psykisk terror att gå hem och sedan vänta på att det ska börja blöda. Hoppas allt nu går så bra det bara kan så det inte blir en långdragen process.
    Tänker på dig, stor kram!
  • sydney
    Skrippo skrev 2010-12-01 23:34:24 följande:
    Åh håll tummarna för mitt VUL imorgon.
    Hoppas in i det sista att det ska bli FET

KRAM
    jag håller tummarna idag!
  • sydney

Mitt halsonda som jag hade i söndags gick över fort men nu har jag blivit förkyld, hoppas det inte påverkar ruvningen bara. Känner lite stickningar ibland, och har lite molvärk men annars inget. Men det är så tidigt än så länge.

Shibby77: hoppas mensen kommer igång fort. Brukar du har spottings några dagar före det drar igång?

Akita06: grattis till sprutstart! Det är så man får tänka i den här världen, ett steg i taget liksom.

FruNaftra; känner igen mig i det du skriver. Det är oerhört tungt men man kommer tillbaka på nåt sätt.
    Ta hand om dig och dina närmaste! Som du skriver, livet går ju vidare och man får göra det bästa av det!

• sydney
    akita06 skrev 2010-12-02 10:02:43 följande:
    Hoppas det går bra idag, tänker på dej o håller en tumme!Glad

Sydney: Vilken rd är du på?? Stckningar låter ju trevligt, hoppas det bäddar in sig ordentligt!
    Det är bara RD 3 idag... det går inte så fort framåt. Men snart är det helg och det ska bli skönt, mannen kommer hem inatt också. Så får man lite avlastning hemma. Det blir fullt upp i helgen med massa roliga saker och då går tiden fortare, i veckorna har jag mer datortid och tid att fundera känns det som.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19