• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Fylgja
    Mllu skrev 2010-03-20 16:58:12 följande:
    Hej hej, Mitt första IVF misslyckades i slutet av feb. Som tur är behövde jag inte vänta en cykel innan nytt försok, utan vi fick satt in ett av våra frysta ägg redan i samband med min första "egna" ägglossning. Detta var i måndags. Tydligen hade de lite svårt att komma längst in, så personalen sa att jag ev kunde få en liten blödning. Mycket riktigt fick jag en liten spotting på kvällen, men tyvärr har det fortsatt litegrann varje dag hela veckan. Det är inte riktigt blod, mer brunt ibland lite rött men inte som mens. Jag borde inte få mens innan nästa helg, så det verkar tidigt. Är det någon mer som haft det så? Jag trodde nog att det skulle försvinna efter första dagen. Jag tar ju inga vaggisar denna gången så det beror ju inte på det. Man blir så orolig. Och jag måste säga att det är mer psykiskt jobbigt denna gången. Jag är mycket mer känslig och ledsen. Trevlig helg allihopa!!
    Jag tror som de andra att det nog inte är någon fara, men för att slippa gå och vara orolig kan du ju slå kliniken en signal på måndag och fråga. Det är som du säger jobbigare andra gången och de brukar ju vara väldigt gulliga och svara på frågor

Sköt om dig och lycka till - du borde ha testdag ett par dagar innan mig då, vi får hålla tummarna för varandra!
  • Mllu

Tack Kryddan 71, jag håller tummarna för dig också!! Ja, de är verkligen fantastiska på kliniken!!

• Fylgja
    smulanjag skrev 2010-03-20 19:47:46 följande:
    Är så orolig över vad de ska säga när de spolar mina äggledare nästa vecka.., nån som vet om det kan vara så att man har stopp trots att man blivit gravid en gång (fick iofs missfall) ??
    Nej, jag vet tyvärr inte. Hoppas någon annan vet bättre!
  • Resande
    smulanjag skrev 2010-03-20 19:47:46 följande:
    Är så orolig över vad de ska säga när de spolar mina äggledare nästa vecka.., nån som vet om det kan vara så att man har stopp trots att man blivit gravid en gång (fick iofs missfall) ??
    Helt stopp kan det ju inte varit om du blivit gravid, om det inte blivit det efteråt. Skulle det bara ligga lite "småskräp" som stör så spolas det ur nu. Hoppas det ser bra ut.
    Milu- välkommen! Jag tror inte heller det är någon fara om du småblöder, det är ju inte ovanligt om de hade svårt att komma in. Det är säkert gamla rester som ska ut. JAg tycker ändå du kan ringa in och fråga om det ifall du oroar dig. Hoppas det avtar och slutar helt nu och att du får ett fint plus istället.
  • calcaneus

Hej!

Är på väg in i den här karusellen, har en son som kom till på vanligt sätt men efter ganska många försök och nu vill vi ha syskon. Det visar sig att det är ont om spermier och de är dåliga så min gynekolog tyckte inte det var någon idé med något annat än IVF med tanke på vår ålder, jag är 37. 
    Vi kommer göra det hela på distans så vi slipper åka till Göteborg så många gånger, är det någon som har erfarenhet av detta? 
    Jag skall genomgå behandling med antagonist, alltså korta programmet. På grund av gynekologens semesterplaner kommer vi inte börja förrän i slutet av april vilket passar oss bra men det är såklart lite otåligt att vänta.
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-03-21 21:11:54 följande:
    Hej! Är på väg in i den här karusellen, har en son som kom till på vanligt sätt men efter ganska många försök och nu vill vi ha syskon. Det visar sig att det är ont om spermier och de är dåliga så min gynekolog tyckte inte det var någon idé med något annat än IVF med tanke på vår ålder, jag är 37.  Vi kommer göra det hela på distans så vi slipper åka till Göteborg så många gånger, är det någon som har erfarenhet av detta?  Jag skall genomgå behandling med antagonist, alltså korta programmet. På grund av gynekologens semesterplaner kommer vi inte börja förrän i slutet av april vilket passar oss bra men det är såklart lite otåligt att vänta.
    Välkommen hit
    Vi valde att göra allt på CA även att vi hade 25 mil till Göteborg, men det finns en del här i tråden som gör på distans.
    Korta metoden är smidig Lycka till!
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • smulanjag
    Resande skrev 2010-03-21 12:50:48 följande:
    Helt stopp kan det ju inte varit om du blivit gravid, om det inte blivit det efteråt. Skulle det bara ligga lite "småskräp" som stör så spolas det ur nu. Hoppas det ser bra ut. Milu- välkommen! Jag tror inte heller det är någon fara om du småblöder, det är ju inte ovanligt om de hade svårt att komma in. Det är säkert gamla rester som ska ut. JAg tycker ändå du kan ringa in och fråga om det ifall du oroar dig. Hoppas det avtar och slutar helt nu och att du får ett fint plus istället.
    Tack för svar!!, nej det var i december jag hade det så då hoppas jag verkligen att allt ser bra ut!!
  • Släggan

Hej Calcaneus -Hälbenet :) vilket roligt namn

Vi går på CA på distans. Har ett barn sedan innan och eftersom vi inte får till 2:an så rekommenderade vår gynekolog Göteborg. Vi gjorde IVF under hösten, vilket tyvärr slutade i MA. Upplevde det som väldigt smidigt att sköta rutinkontroller, VUL och liknande hemma och sedan åka till Göteborg vid två tillfällen.  Äggplock och återförande.( vi har ca 15 mil att åka) Det gick fort med kommunikationen mellan vår gynekolog och CA och de var bra pålästa när vi kom till CA. Körde korta programmet i höstas och så även nu....
    Tog min äggmognadsspruta igår kväll så nu hoppas jag det blir lite aktivitet i magen :)

• Happiness
    Släggan skrev 2010-03-22 11:14:03 följande:
    Hej Calcaneus -Hälbenet :) vilket roligt namnVi går på CA på distans. Har ett barn sedan innan och eftersom vi inte får till 2:an så rekommenderade vår gynekolog Göteborg. Vi gjorde IVF under hösten, vilket tyvärr slutade i MA. Upplevde det som väldigt smidigt att sköta rutinkontroller, VUL och liknande hemma och sedan åka till Göteborg vid två tillfällen.  Äggplock och återförande.( vi har ca 15 mil att åka) Det gick fort med kommunikationen mellan vår gynekolog och CA och de var bra pålästa när vi kom till CA. Körde korta programmet i höstas och så även nu....Tog min äggmognadsspruta igår kväll så nu hoppas jag det blir lite aktivitet i magen :)
    Håller tummarna för dig!!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19