• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    princess77 skrev 2010-03-17 15:59:18 följande:
    Jaha tjejer,då var vårat korta besök på CA över.Inga av våra ägg överlevde långtidsodlingen och vi hade bestämmt sen tidigare att detta skulle vara vårat sista försök...........5 långa år,ett missfall och 6 IVFer senare så lägger vi ner hela projektet.Vi har redan gått föräldra utbildningen inför adoption och i morgon ringer vi för att starta våran utredning.Vi blir föräldrar tillslut men inte genom IVF!!!Önskar er alla lycka till med allt,nu hittar ni mig i adoptionstrådarna i stället!Många kramar!!!
    Jag beklagar verkligen att ni inte lyckades med IVF:en . Det är ett stort beslut att ta men till slut måste man ju sätta stop. Jag beundrar ert beslut och önskar er all lycka i framtiden med adoptionen.

Massa kramar!!!!!!!
  • smulanjag
    Jaha tjejer,då var vårat korta besök på CA över.Inga av våra ägg överlevde långtidsodlingen och vi hade bestämmt sen tidigare att detta skulle vara vårat sista försök...........5 långa år,ett missfall och 6 IVFer senare så lägger vi ner hela projektet.Vi har redan gått föräldra utbildningen inför adoption och i morgon ringer vi för att starta våran utredning.Vi blir föräldrar tillslut men inte genom IVF!!!Önskar er alla lycka till med allt,nu hittar ni mig i adoptionstrådarna i stället!Många kramar!!!
    Beklagar verkligen!!, men jag önskar er all lycka i framtiden med adoptionen! kram!
  • smulanjag

här går det undan.., tillbaka till Ca på fredag igen för ytterligare prover då jag fick min mens idag..=(, trots att vi kommit igång med utredningen nu så blev jag ändå så besviken för jag hade hoppats att det tagit síg denna gången men så verkar d inte vara..=(, sen blir det spolning av äggledare nästa fredag vilket jag ju är nervös för!!, men jag hoppas det går bra!!

• flybell

Tack alla för gratulationer, tog ett test igen i morse och de vissa ett starkt +.
     Jag önskar er alla lycka till med allt.

• Vädur 78
    fröke skrev 2010-03-17 15:53:24 följande:
    Nu har man varit och plockat ut sju små ägg och på söndag ska dom in igen. Man hade ju turen att åka på magsjuka samma dag som ÄP inte så roligt kan jag bara tala om. Men men nu har man allt det roliga framför sig. Nu är det dags att börja hålla tummarna.Det är så roligt att se att det är så många som har lyckats plussa! Det gör ju att man vågar hoppas lite extra.  
    Men fy det lät inget vidare Men grattis till äggskörden
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    Blir så ledsen för eran skull Men önskar er all lycka med adoptionen! Hoppas det kommer gå någorlunda snabbt för er! Massa kramar
  • Vädur 78
    MIA SD skrev 2010-03-17 16:27:14 följande:
    Jag o min tillhör också Carlanderska och är jättenöjda med allt!Vi kommer på remiss ifrån vårat hemsjukhus men det märks ingen skillnad.Var i måndags och plockade ut 6 ägg men de ringde i fm och då var bara ETT ägg dugligt..Usch har varit så ledsen hela dagen..Det är vårat första försök o allt känns bara så läskigt o främmande..Måste man gå igenom hela alltet med spray o sprutor för att få nya ägg eller räcker det med sprutorna.. Näsprayen däckade mig ganska rejält..Ett ägg  är så besviken på mig själv..
    Men du har fått tillbaka ett ägg idag eller?? Det finns korta metoden som är smidigare, då hoppar man över nässpray och går direkt på sprutorna
  • Vädur 78
    smulanjag skrev 2010-03-17 18:15:39 följande:
    här går det undan.., tillbaka till Ca på fredag igen för ytterligare prover då jag fick min mens idag..=(, trots att vi kommit igång med utredningen nu så blev jag ändå så besviken för jag hade hoppats att det tagit síg denna gången men så verkar d inte vara..=(, sen blir det spolning av äggledare nästa fredag vilket jag ju är nervös för!!, men jag hoppas det går bra!!
    Det kommer gå bra! Det känns som lite mensvärk när de spolar
  • smulanjag

Har säkert frågat detta förut men iaf, kan de på CA skicka remiss till landstingskön för att göra IVF så man inte behöver gå igenom allt detta igen..??, skulle givetvis helst vilja göra Ivf på CA (om det blir aktuellt) men det är ju så dyrt!! =((

• Släggan

Jaha då har van varit på VUL igen.....trots maxdos med puregon så e min kropp svårflörtad. Verkar  iallafall finnas 4 äggblåsor på G och ev. en liten plutt. Nu väntar vi på besked från CA om när det blir ÄP. Lutar åt måndag 22/3.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19