• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Fylgja

Grattis till ÄP-tiden Släggan!

fröke skrev 2010-03-19 16:54:18 följande:
    Hej! Kryddan: Jag hoppas att jag inte smittade någon med min magsjuka. Visste inte att det var magsjuka förrän jag kom hem, trodde att jag mådde illa för att jag var så himla nervös inför ÄP. Jag är inte så bra på alla dessa förkortningar som alla skriver men man försöker att hänga med ändå. Mitt första IVF så det känns som man inte riktigt har hunnit komma in i det än, man har ju fullt upp at hålla reda på alla "mediciner" mm som ska tas i rätt tid och på rätt dag. Blastocyster är det samma som ägg? På söndag ska jag i alla fall "plantera" in mitt ägg igen, sen är det dags att börja hålla tummarna. Kryddan: Hur känns det att gå och vänta? Går tiden sjukt långsamt eller? Hoppas i alla fall verkligen att det tar sig för dig!  Kram på er allihopa!
    Skönt ändå att du inte var akut sjuk mitt upp i alltihop även om det måste varit rätt förfärligt att bli dålig när man ändå är så öm och dan efter äggplocket. Och som sagt -illamående kan man ju vara både av nervositet och hormonbehandlingen i sig så det är ju inte lätt att veta när det är något annat!

Blastocyster är långtidsodlade (5 eller 6 dagar) ägg som har fler än 100 celler.

Ja, jag tycker tiden går grymt långsamt även om jag försöker att inte tänka för mycket - går sådär...

Lycka till på söndag!
  • mulan
    fröke skrev 2010-03-19 16:54:18 följande:
    Hej!Kryddan: Jag hoppas att jag inte smittade någon med min magsjuka. Visste inte att det var magsjuka förrän jag kom hem, trodde att jag mådde illa för att jag var så himla nervös inför ÄP. Jag är inte så bra på alla dessa förkortningar som alla skriver men man försöker att hänga med ändå. Mitt första IVF så det känns som man inte riktigt har hunnit komma in i det än, man har ju fullt upp at hålla reda på alla "mediciner" mm som ska tas i rätt tid och på rätt dag. Blastocyster är det samma som ägg? På söndag ska jag i alla fall "plantera" in mitt ägg igen, sen är det dags att börja hålla tummarna. Kryddan: Hur känns det att gå och vänta? Går tiden sjukt långsamt eller? Hoppas i alla fall verkligen att det tar sig för dig! Kram på er allihopa!
    Hoppas att du mår bättre nu. Här är FL:s lista på förkortningar, sen är nog inte alla med här som vi använder, men det är ju bara att fråga

http://www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php
  • Finns ingen ledig signatur

Hej där

Idag var jag på Ul, det var inte så mkt som hänt .... Tiilbaka på nytt ul mån. Hoppas på äggplock tors eller fre. Känner mig svullen, har ont i magen . Hade glömt hur jobbigt det var!!

Grattis till Äggplock Släggan.

• fröke

Hej
    Kryddan: Det var precis som du skrev, ingen rolig upplevelse att vara magsjuk samtidigt som man plockat ägg. Jag var jätteöm i magen och sen magsjuka på det. Roligare dagar har man ju haft.
    Jag känner igen mig lite i det som du skrev tidigare att man funkar bra när vardagen går som vanligt, och att det kör ihop dig när dit händer nåt utöver det vanliga. Har själv lite problem med den biten. Men man fixar ju det ändå, det är ju för en god sak.{#lang_emotions_smile} Förresten jag har också blastocyster i så fall tror jag för dom långtidsodlar mina ägg också, men jag vet ju inte hur det är med cellerna förstås...

Mulan: Tack så mycket för tipset! Det var kanon!
    {#lang_emotions_smile}

• Resande
    Frökne- en blastocyst är ett embryo som fortsatt dela sig så det är flerahundra celler. När man kortidsodlar (2-3 dagar) så är det ju bara t.ex 4 celligt eller 8 eller liknande. Så är dina ägg långtidsodlade så är de definitivt mer utvecklade. Om du går in på fertilitetscentrums hemsida så finns det bra förklaringar där på hela processen, hur äggen delar sig osv. Jätte intressant! Stackarn som var magsjuk i samband med ÄP, båda var för sig är ju jobbigt nog!!
    FILS- hoppas det ser kanon ut på måndag så att det blir plock i slutet på veckan.
    Släggan- hjälper till att knipa tummar jag också.
  • Mllu

Hej hej,

Mitt första IVF misslyckades i slutet av feb. Som tur är behövde jag inte vänta en cykel innan nytt försok, utan vi fick satt in ett av våra frysta ägg redan i samband med min första "egna" ägglossning. Detta var i måndags. Tydligen hade de lite svårt att komma längst in, så personalen sa att jag ev kunde få en liten blödning. Mycket riktigt fick jag en liten spotting på kvällen, men tyvärr har det fortsatt litegrann varje dag hela veckan. Det är inte riktigt blod, mer brunt ibland lite rött men inte som mens. Jag borde inte få mens innan nästa helg, så det verkar tidigt. Är det någon mer som haft det så? Jag trodde nog att det skulle försvinna efter första dagen. Jag tar ju inga vaggisar denna gången så det beror ju inte på det.

Man blir så orolig. Och jag måste säga att det är mer psykiskt jobbigt denna gången. Jag är mycket mer känslig och ledsen.

Trevlig helg allihopa!!

• mulan
    Mllu skrev 2010-03-20 16:58:12 följande:
    Hej hej,Mitt första IVF misslyckades i slutet av feb. Som tur är behövde jag inte vänta en cykel innan nytt försok, utan vi fick satt in ett av våra frysta ägg redan i samband med min första "egna" ägglossning. Detta var i måndags. Tydligen hade de lite svårt att komma längst in, så personalen sa att jag ev kunde få en liten blödning. Mycket riktigt fick jag en liten spotting på kvällen, men tyvärr har det fortsatt litegrann varje dag hela veckan. Det är inte riktigt blod, mer brunt ibland lite rött men inte som mens. Jag borde inte få mens innan nästa helg, så det verkar tidigt. Är det någon mer som haft det så? Jag trodde nog att det skulle försvinna efter första dagen. Jag tar ju inga vaggisar denna gången så det beror ju inte på det. Man blir så orolig. Och jag måste säga att det är mer psykiskt jobbigt denna gången. Jag är mycket mer känslig och ledsen. Trevlig helg allihopa!!
    Hejsan! Jag tror nog inte att det är någon fara eftersom det inte är riktig blödning. Du kan nog vara lugn. Hoppas att din eskimå trivs och ett plus ler mot dig på TD  
    Trevlig helg!!!
  • Vädur 78
    Mllu skrev 2010-03-20 16:58:12 följande:
    Hej hej, Mitt första IVF misslyckades i slutet av feb. Som tur är behövde jag inte vänta en cykel innan nytt försok, utan vi fick satt in ett av våra frysta ägg redan i samband med min första "egna" ägglossning. Detta var i måndags. Tydligen hade de lite svårt att komma längst in, så personalen sa att jag ev kunde få en liten blödning. Mycket riktigt fick jag en liten spotting på kvällen, men tyvärr har det fortsatt litegrann varje dag hela veckan. Det är inte riktigt blod, mer brunt ibland lite rött men inte som mens. Jag borde inte få mens innan nästa helg, så det verkar tidigt. Är det någon mer som haft det så? Jag trodde nog att det skulle försvinna efter första dagen. Jag tar ju inga vaggisar denna gången så det beror ju inte på det. Man blir så orolig. Och jag måste säga att det är mer psykiskt jobbigt denna gången. Jag är mycket mer känslig och ledsen. Trevlig helg allihopa!!
    Välkommen hit och Lycka till Tror inte heller du behöver vara orolig. Kram
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • smulanjag

Är så orolig över vad de ska säga när de spolar mina äggledare nästa vecka.., nån som vet om det kan vara så att man har stopp trots att man blivit gravid en gång (fick iofs missfall) ??

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19