• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • fröke

Hej!

Är inne på min åttonde ruvardag..... Kom rosa flytningar i morse och jag antar att det är mensen som är på väg..... Har gråtit hela dagen. Hur orkar man kämpa vidare. Det här är mitt första IVF, och när man läser här på tråden så ser man ju att det är så många som har försökt många fler gånger. Finns det några små tips på hur man peppar sig själv???

Kram på er allihop.

• Vädur 78
    fröke skrev 2010-03-28 14:37:49 följande:
    Hej! Är inne på min åttonde ruvardag..... Kom rosa flytningar i morse och jag antar att det är mensen som är på väg..... Har gråtit hela dagen. Hur orkar man kämpa vidare. Det här är mitt första IVF, och när man läser här på tråden så ser man ju att det är så många som har försökt många fler gånger. Finns det några små tips på hur man peppar sig själv??? Kram på er allihop.
    Bara för att det kommer rosa behöver det inte vara kört, slemhinnorna kan bli irriterade av vaggisarna som man tar så ge inte upp än.
    Första gången är ju alltid lite som en försöksomgång och det kan ju tyvärr ta lite tid innan man får fram den behandlingen som är rätt för just dig.
    Man brukar säga att ca 60-70% plussar efter 3 IVF behandlingar.
    Vi gick igenom 4 behandlingar innan vi fick plus!
    Mitt råd är att försöka hitta på roliga saker i vardagen så man får lite annat att tänka på, ut och äta, gå på bio, resa, bo på hotell osv
    Men vet hur svårt det är tankarna finns ju där varje dag, i alla fall så var det så för mig. Det var som man levde i en egen IVF bubbla.
    Kram
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • fröke

Tack Vädur! Tyvärr så kom det blod nu på eftermiddagen så det är nog kört den här gången. Men det du skrev gav mig verkligen hopp jag mådde genast bättre när jag läste det. Man hoppas ju så himla mycket så besvikelsen blir ganska stor....
    Det är tur att man har en sån underbar sambo som stöttar hela tiden.
    Gjorde du alla dina fyra försök på carlanderska? Är du gravid nu eller har den lilla bebisen kommit redan? Det måste kännas underbart när man väl får det där plusset. Vet du hur det fungerar när man har en blastocyst i frysen? Använder man den innan man kör med sprutor igen?
    Många frågor på en gång, svara bara om du känner för det. Och tack ännu en gång dina ord värmde.

• Vädur 78
    fröke skrev 2010-03-28 18:33:25 följande:
    Tack Vädur! Tyvärr så kom det blod nu på eftermiddagen så det är nog kört den här gången. Men det du skrev gav mig verkligen hopp jag mådde genast bättre när jag läste det. Man hoppas ju så himla mycket så besvikelsen blir ganska stor.... Det är tur att man har en sån underbar sambo som stöttar hela tiden.Gjorde du alla dina fyra försök på carlanderska? Är du gravid nu eller har den lilla bebisen kommit redan? Det måste kännas underbart när man väl får det där plusset. Vet du hur det fungerar när man har en blastocyst i frysen? Använder man den innan man kör med sprutor igen?Många frågor på en gång, svara bara om du känner för det. Och tack ännu en gång dina ord värmde.
    Nej vi körde 3 behandlingar på RMC i Linköping, landstinget. Men de bara körde på med samma metod även att det inte blev något bra resultat. När vi kom till CA ändrade Göran min behandling och jag blev gravid direkt på första försöket där.
    Har du köpt ett 3 pack där???
    Hur många har du i frysen? En fryst blasto som klarar upptingen har ju lika stor chans som en färsk så då hade jag nog valt att köra på det och kroppen får vila lite från behandlingar, det är ju så mycket smidigare att göra FET
    Jag är gravid i v 32 nu
    Jag hade oxå väldigt stora förväntningar första behandlingen, man trodde att nu gör vi IVF nu blir det bebis, men riktigt så enkelt är det ju inte, vi fick inte ens något tillbaka första gången så det var riktigt tungt.
    Men försök se framåt och tänka positivt nu och du är ju på en kanonklinik med otroligt duktiga läkare som kan sin sak
  • Vädur 78
    Fröke: att få blastocyst till frysen på sin första behandling är riktigt bra, oftast är det inte många som får till frysen på första behandlingen och för en del funkar FET bättre än ET
  • Fylgja
    fröke skrev 2010-03-28 18:33:25 följande:
    Tack Vädur! Tyvärr så kom det blod nu på eftermiddagen så det är nog kört den här gången. Men det du skrev gav mig verkligen hopp jag mådde genast bättre när jag läste det. Man hoppas ju så himla mycket så besvikelsen blir ganska stor.... Det är tur att man har en sån underbar sambo som stöttar hela tiden. Gjorde du alla dina fyra försök på carlanderska? Är du gravid nu eller har den lilla bebisen kommit redan? Det måste kännas underbart när man väl får det där plusset. Vet du hur det fungerar när man har en blastocyst i frysen? Använder man den innan man kör med sprutor igen? Många frågor på en gång, svara bara om du känner för det. Och tack ännu en gång dina ord värmde.
    Känner med dig, jag vet hur frustrerande det där förbaskade blodet är {#lang_emotions_cry}  Men det behöver fortfarande inte vara kört, så fortsätt med vaggisarna iallafall tills du pratat med kliniken.

Om du har en blasto i frysen så brukar man använda den först. Då får ju kroppen vila lite från behandlingar som sagt. (Iallafall om man kan göra FET i ostimulerad cykel)

Sköt om dig - det ÄR jättepåfrestande att hålla på med det här.
  • mulan

Ge inte upp om ni blöder. Visst sjunker hoppet, men jag har plussat trots kraftig blödning. Testa på TD ändå så håller vi tummarna.

I väntan på FET
  • fröke

Tack för stödet allihop. Det hjälper faktiskt mer än vad ni kanske tror.
    Jag har TD på torsdag,  men det känns inte som det gått vägen med tanke på dom konstiga blödningarna eller vad man ska kalla dom. Gjorde ett smygtest i morse och det visade negativt....Fast ett litet hopp finns ju kvar efter att ha läst era inlägg. I vilket fall som helst så får man ta nya tag och kämpa vidare. Det känns skönt att veta att man inte är ensam om alla dessa känslor. Kan kännas lite jobbigt att hålla fasaden uppe när man är på jobbet bara....

Vädur: Grattis så du är i vecka 32, då är det inte så långt kvar. Hur mår du? Har du en massa galna sug efter mat mm?
    Vi köpte ett tre-pack så vi har ju två försök kvar. Vi valde att gå direkt till Carlanderska efter att ha tappat förtroendet för sahlgrenska. Låg där efter mitt utomkveds. Olika läkare hela tiden med olika diagnoser, plus att man åkte in och ut i två månader pga komplikationer.
    Carlanderska är som paradiset om man jämför.

• Vädur 78
    fröke skrev 2010-03-29 07:04:45 följande:
    Tack för stödet allihop. Det hjälper faktiskt mer än vad ni kanske tror.Jag har TD på torsdag,  men det känns inte som det gått vägen med tanke på dom konstiga blödningarna eller vad man ska kalla dom. Gjorde ett smygtest i morse och det visade negativt....Fast ett litet hopp finns ju kvar efter att ha läst era inlägg. I vilket fall som helst så får man ta nya tag och kämpa vidare. Det känns skönt att veta att man inte är ensam om alla dessa känslor. Kan kännas lite jobbigt att hålla fasaden uppe när man är på jobbet bara....Vädur: Grattis så du är i vecka 32, då är det inte så långt kvar. Hur mår du? Har du en massa galna sug efter mat mm? Vi köpte ett tre-pack så vi har ju två försök kvar. Vi valde att gå direkt till Carlanderska efter att ha tappat förtroendet för sahlgrenska. Låg där efter mitt utomkveds. Olika läkare hela tiden med olika diagnoser, plus att man åkte in och ut i två månader pga komplikationer.Carlanderska är som paradiset om man jämför.

Håller verkligen med om att CA♥ är toppen! Tråkigt när det inte funkar så bra med bemötandet inom landstinget.
    Har du köpt ett 3 pack så räknas om du använder från frysen som ett 1/2 försök. Om du inte har jättemånga i frysen hade jag nog valt att göra en full behandling när du har 3 pack. Vi köpte oxå ett 3 pack där.
    Nej jag har inga galna sug efter mat

Jobbigt med ett utomkveds Fortsätter hålla tummarna för dig! Kram

• Fylgja

Två dagar kvar till testdag. Tänk att tiden kan snigla fram så {#lang_emotions_yell} Har lovat mig själv att inte tjuvtesta, men det är så svårt.

Analyserar hela tiden kroppen trots att jag försöker låta bli.  Det känns som att jag borde känna något mer om det nu är +,  men nää. Pytteömma bröst, lite dragningar i magen och lite mensvärksmol. Men allt det där beror väl förmdoligen på hormonbehandlingen.

Tack och lov ska jag vara ledig på onsdag när det är dags.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19